פרק לדוגמא
תוכן הקורס
פרק המבוא
תוכן הקורס
כבוד המורה ושיפור ההוראה
מבוא לנושא "כבוד המורה ושיפור ההוראה"
1) הוראה איכותית –קליין
2) לקראת סמכות חדשה - עומר
3) לנווט בסערה – רולידר ואוחיון
אלימות בבית הספר
מקורה של התוקפנות
מבוא לנושא "מקורה של התוקפנות"
1) מכתב פתוח למורים מתלמידים בישראל
2) על התוקפנות –וזנר
3) אלימות בבית הספר ומחוצה לו - הורביץ
האלימות והופעתה בבית הספר מבוא
לנושא "האלימות והופעתה בבית הספר"
1) הרהורים על אלימות בית ספרית - תום גומפל
2) איך מונעים התנהגות שלילית ומחזירים זמן להוראה - אבן
3) מנהיגות חינוכית למניעת אלימות - אמית
דרכי התמודדות עם אלימות
מבוא לנושא "דרכי התמודדות עם אלימות"
1) התנגדות לא אלימה - עומר
2) התערבות מערכתית בעקבות אירוע אלימות חמור - שפ"י
מריבות ותגרות במשפחה ובחברה
בעיות נורמליות במשפחה
מבוא לנושא "בעיות נורמליות במשפחה"
1)חילוקי דעות, מריבות ומאבקי כח – ברגמן וכהן
2) אלימות מילולית במשפחה ובחברה - גוטספלד
3) הפרעת קשב וריכוז בתוך המשפחה – מנור וטיאנו
כשהמשפחה מתערערת
מבוא לנושא "כשהמשפחה מתערערת"
1) אלימות במשפחה - דרכי זיהוי
2) מכתב לאישה מוכה – אבינר
3) האינטרנט יודע גם להרוג - אדרת
הכאת ילדים
מבוא לנושא "הכאת ילדים"
1) פסק דין בג"ץ בעניין הכאת ילדים
2) חוסך שבטו שונא בנו - אביעד כהן
3) מצגת: חיים עומר: שיקום הסמכות ההורית
מבוא כללי לקורס
קורס זה, עוסק בהתמודדות היום-יומית עם אלימות: כיצד חיזוק מעמדו של המורה ושיפור ההוראה יפחית את האלימות בכיתה; כיצד יתמודד בית הספר עם אלימות: מה מקורה של האלימות, כיצד היא מופיעה בבית הספר, וכיצד להתמודד עם אלימות התמודדות מערכתית – בית הספר כולו ולא המורה היחיד.
לאחר מכן נעסוק באלימות ובמריבות במשפחה. ההנחה היא שמריבות אינן אסון, והן קורות בכל משפחה טובה. בפרקים אלה תלמדו כיצד לריב מריבה נקיה, שאפילו תביא תועלת. כיצד לדבר בנימוס, כיצד לשאלות בדרך שאינה מעליבה. וגם: כיצד לזהות בעל אלים עוד לפני שהפך להיות בעל!
ולסיום: השאלה הנצחית: "חוסך שבטו – שונא בנו"? פסק דין בג"ץ בנושא, והרחבות מן הספרות היהודית.
אנו מאחלים לכם לימוד נעים
פרופ' יהודה איזנברג
וצוות הקורס.