ב"ה
בית הדין האזורי רחובות
| ||||
בפני כבוד הדיינים: | ||||
הרב יהודה שחור הרב יאיר לרנר הרב ירון נבון |
אב בית דין דיין דיין |
תיק מספר: | 1269621/8 | |
תאריך: |
כ"ט בסיון התשפ"ה
25/06/2025 | |||
תובעת |
פלונית
בא כוח התובעת עו"ד מאיר אזוט | |||
נתבע |
פלוני
בא כוח הנתבע עו"ד מאיה אלפנדרי | |||
הנדון: | חיוב כתובה כשעיקר הסכסוך נבע ממגורי בן הבעל עם הצדדים | |||
נושא הדיון: | חיוב כתובה כשעיקר הסכסוך נבע ממגורי בן הבעל עם הצדדים |
האיש: יש לי ילד בגיל 8 וחצי (בזמן תאריך הדיון) ...איימה כל הזמן שיהיה לו רע כדי שלא יבוא הביתה... השפילה אותו... היא אמרה (לאיש) אתה לא גבר, גזלן, רמאי, שקרן, מכוער, טיפש... חיי אישות היו בסדר, אחד מהבעיות שהיו איתי שאני נוחר... הייתה קמה באמצע הלילה וצורחת וכועסת עלי... היו פעמים בודדות שהיא לא רצתה ללכת למקווה...לפני שעזבתי את הבית היא אמרה "אני יגרום לך להתקפת לב, ולהתאבד"... הלכנו ליועצים ולא עזר...לשאלת ביה"ד אם הלכה למקווה או היה עונש שלא הלכת?
האשה: כל חודש הלכתי למקווה... הוא היה שוכב איתי פעם בחודשיים... נכון שאמרתי לו שהוא לא גבר, אמרתי לו "לך לסקסולוג"... בהתחלה ראיתי בשנה הראשונה שהייתי סוג ב', הילד היה קודם לכל... בהתחלה התביישתי... ואז דיברתי עם הבעל יש לך בעיה, אתה כזה קר, אין לך יחס... אתה לא מספיק גבר, אתה לא מספק אותי.
(בנושא יחסי אישות)
האשה: היה פעם בחודשיים, וכשהיינו רבים יכול להיות 4-5 חודשיים.
האשה: בחיים לא... אני יודעת שזה מצווה... היינו כל הזמן ישנים בחדר, אבל הוא היה נוחר המון, ולא רצה גם לטפל בזה... אחר כך הלך לספה לישון... פעמים בודדות... בגלל הנחירות... אמר לכי למקווה ונעשה את זה ביום אחר...לשאלת ביה"ד - אמרת לו "אני יפה ואתה מכוער"?
האשה: לא הוא היה אומר "את השמנת מהלידה"...
ביה"ד: את מוכנה להתגרש?
האשה... אם הוא רוצה להתגרש, אני לא יחזיק בכוח...
הבעל... במצב היום... התשובה היא כן...
האשה: אני רוצה את הכתובה, מזונות אשה.
ב"כ האיש: אני מסכים, אין מקום להשאיר את הבעל עגון.
ב"כ האשה: ...הליכי ביה"ד הרבני נפתחו על ידי האיש... לקח שקיות זבל, שם את כל בגדיה של האשה בלובי... החליף צילינדר בבית... הותיר אותה חסרת כל, לא דירה, בגדים זרוקים... ויתרה מכך כמובן שמגיעה לה כתובתה... היא הייתה הולכת כל חודש למקווה.
ב"כ האשה: האשה מסכימה למתן וסידור גט.
האשה: היינו נשואים 6 שנים, 3 שנים שתקתי טיפלתי בילד (של האיש מנישואין קודמים), הוא היה חולה טיפלתי בו... אז הוא עושה מניפולציות לאבא... אמר עשתה לי ככה ועשתה לי ככה... (הילד אומר על האשה).
ב"כ הבעל: אני רוצה להראות לך תמליל שיחה... ואת אומרת לבעל ולילד, תעופו מהבית שניכם, תעופו, יהיה פה מלחמה כל היום... או אני יהרוג אותך... האם זה נכון שבסיומה של השיחה ניגשת לבעל וניסית לחנוק אותו, והוא הזמין לך משטרה ?
האשה: ...לא חנקתי אותו... היה מאד קשה, הקורונה... עברתי הפלה, נפל לי בשירותים, ואז קצת צעקתי, הוא סגר אותי במרפסת, הוא לקח כרית וניסה לחנוק אותי, נתתי לו בעיטה... והתקשרתי למשטרה... אני פחדתי להתגרש...
ב"כ הבעל: ...אני יכולה להשמיע לך את ההקלטה... (דברי האשה) הבן שלי רוצה שוקולד... תחנך אותו שיסתום, אסור לי להישאר איתו... שהבן שלו בא זה קטסטרופה בבית, יש בלאגן גדול...
האשה: ...אמרתי עד שאני והוא לא עושים את השלום בית, לא רוצה שהילד מגיע...
ב"כ הבעל: ...האם זה נכון שאמרת שלילד שלו יש טומאה שהוא נולד בבית העלמין...?
האשה: ...אמרתי לאמא שלו "זה לא בריא שילד כזה הולך לבית העלמין, זה מביא טומאה לנפש" הילד לא מכבד אותי כי האבא היה אומר לו אל תקשיב לה, "היא משוגעת זה לא הבית שלה, אנחנו נעיף אותה"
האשה: ...הוא גם לא היה שוכב איתי בגלל הילד... קיבלתי את הילד, עובדה שרק אחרי 4 שנים אמרתי שאני לא רוצה את הילד... הרגשתי שהוא התחתן איתי בשביל משמורת של הילד... אף פעם לא אהב אותי...
ב"כ האיש: באותה שיחה... את אומרת לו, אני אומרת לך מרוב שיהיה לך קשה אז יהיה לך התקפת לב תמות על המקום או תתאבד...
האשה: ...אני לא אמרתי...
ב"כ הבעל: ...את שלחת הודעה לאמא של הבעל... אל תבואו לבית שלי ... אם את עושה בלאגן, אני לא רוצה שתיכנסי לבית שלנו...
ב"כ הבעל: האם לא הלכת למקווה?
האשה: אני כל חודש... והרבה פעמים אמר לי "אני לא רוצה לגעת בך בכלל"...
ב"כ הבעל: ...את אומרת לבעל... תראה איזה אישה יפה... אתה בן 40... מכוער, מה לעשות... אתה טיפש, עצלן, מלוכלך...
האשה: חצי מהמילים נכונות, וחצי לא...
האשה: ...שהוא סגר אותי במרפסת... לקח כרית ניסה לחנוק אותי... ואז נתתי לו בעיטה...
ביה"ד: אם היה תלונה במשטרה, למה ביטלת אותה?
האשה: כי פחדתי להתגרש...
ב"כ הבעל: ...את אומרת לו: "תעופו מהבית אני יהרוג אותך"...
ביה"ד: ...מה הוא אמר לך לפני כן?
האשה: "זה לא בית שלך, זה בית של בני, את חולת נפש, את משוגעת, תקחי כדורים"...
ב"כ הבעל: יומיים אחרי אותו אירוע ... את שולחת לבעל הודעה... מי שהורס את הילדים זה אתה, והילד לא יכנס לפה לבית יותר, אנחנו מתגרשים...
האשה: ...אמרתי, קודם נעשה שלום... ואז שיחזור לבית... אהבתי מאד את הילד שלו... לא רציתי שיחשף למלחמות בינינו... הוא היה מקליט אותי בשקט...
ב"כ הבעל: כשהוא הגיע לראות את הילדים ב....
האשה: התקשרתי למשטרה מלא פעמים... מהפחד... כל פעם שדפק באלימות על הדלת... שלחתי לאמא של הבעל... אני לא רוצה שתבואו לפה... היא ענתה לי זה הבית של הבן שלי...
ב"כ הבעל: ...זה נכון שקראת לה "חתולת רחוב" ...כל פעם שאתם פה אני מקיאה...
האשה: כן... כתבתי "אנשים לא נורמליים, ללא רחמים, תתביישו"...
ב"כ הבעל: מה ציפית שהבעל יעשה שאת מסלקת את הוריו מהבית...
האשה: לא סילקתי... הוא יודע שלפני מחזור אני שלשה ימים לא מתקרבים אלי... עשיתי פרצוף...
ב"כ הבעל: אם אני יגיד לך... שהילד סובל מפוסט טראומה...
האשה: ...היה גירושין קשים לבעל כבר...
ב"כ האשה: ...שלחת לאשה הודעה על עניין הפירוד, ושם אתה אומר את לא תיכנסי, ואת לא חוזרת לבית הזה, זה בית שלי, את לא מתקרבת אלי, אני ישים את הדברים (שלה) בלובי...
הבעל: היא בישלה. כן לימדת אותה...
כביסות: גם וגם... כמו שהיא ניקתה, גם אני ניקיתי ועשיתי...
ב"כ האשה: ...אם אמרת לה אל תחזרי הבייתה, והחלפת צילינדר...
הבעל: החלפתי כי אני הייתי כבר בסכנה שהיא תהרוס לי את החיים...
הבעל: היו זמנים שהיא גירשה אותי מחדר שינה, וישנתי במקום אחר בבית... מעט פעמים, בגלל הנחירות שלי. היא אמרה לי שאני מסריח ועלוב... הרוב היא הלכה למקווה... לא תמיד קיימנו יחסים... כשבן אדם מקבל השפלות, אני לא בהמה, אני בן אדם...
ביה"ד: כמה פעמים סגרת אותה במרפסת?
הבעל: פעם, פעמיים, כשהיא הייתה בהתקפות, צרחות...
ב"כ הבעל: אמרת שהרגשת שהיית בסכנה?
הבעל: כן, האשה איימה על החיים שלי... אני יגרום לך להתקפת לב, אני יגרום לך להתאבד... גם הרגשתי שהבן שלי בסכנה... היא אמרה לי שהיא תעשה הכול שהוא לא יכנס לבית, היא גרמה לי לחרדות...
"וכן מצאתי בתשובת רב פלטוי גאון, וזה לשונו: והיכא דאירגילו קטטה, אם היא מרגלת, כמורדת הוי ואין לה כלום, ואם הוא מרגיל, יש לה כל כתובה"
"מי שהיא תובעת לבעלה לגרשה ויצאו הגירושין ממנה, אין לה מן הדין לגבות זולתו מה שהיא טוענת... ולא נחוש למה שימצא כתוב ממנה בכתובה, כי כתב לה אדעתא למיקם קמיה, אדעתא למיפק ולמיטב לא כתב לה, ואם תבע הוא גירושין... או לאחר שיפרע לה את כל סכום כתובתה עיקר ונדוניא ותוספת"
"שכל שגירש מרצונו גם אם האשה תבעה גירושין, הואיל וזה היה הבחירה שלו ומדעתו, נחשב לגירושין מרצונו, ועל זה לא אומרים שעל דעת כן לא נתן לה, כיון שהגט נותן ברצונו נחשב כאילו גירש מדעתו לכל המשתמע מכך [...] נוסף לכל הראיות הנ"ל יש סברא חזקה לומר שהטעם לתקנת כתובה שלא תהא קלה בעיניו להוציאה, שרירה וקיימת גם כאשר האשה תובעת גירושין כדי למנוע מבעלה אפשרות לגרום לה שתתבע גירושין על ידי שיצער אותה, וזאת אם ידע שגם אז יהיה חייב בכתובה..."וכן כתב הרב הגאון אוריאל לביא - אב"ד ירושלים בספר עטרת דבורה (חלק א' סימן ל"ו):
"...האם תפסיד את תשלום הכתובה ותוספת כתובה עקב רצונה בגירושין, האם יש מקום לטענה שאין לחייבו בכתובה ותוספת כתובה מפני שכעת כבר שניהם אינם חפצים זה לזה..."מן הכלל אל הפרט במקרה המונח לפני בית הדין: כל אחד מהצדדים רוצה וחפץ להיפרד מהצד השני, ומעוניין לפרק את הנישואין. הדבר נגרם בעיקר בגין שהייתו של הבן בבית המשותף, ומצב אומלל ומסובך זה הוא שגרם להרס הבית.
"הוא היה נוחר המון ולא רצה לטפל בזה... ואמרתי לו בגלל שיש ילדים קטנים ואני קמה, שיכבד אותי וילך לחדר אחר, הוא לא רצה, ואחר כך הלך לספה לישון... היו דברים שבגלל הנחירות...".וכן האיש טען בפני בית הדין:
"...היו זמנים שהיא גירשה אותי מחדר שינה, וישנתי במקום אחר בבית... לא מעט פעמים, בגלל הנחירות שלי...".ובדיון נוסף טען האיש:
"ביה"ד: ישנתם באותו חדר שינה?
הבעל: אחד מהבעיות שהיה איתי שאני נוחר, היו זמנים שהיא הייתה קמה באמצע הלילה וצורחת וכועסת עלי, אני לא יכולה, נותנת מכות לקיר, זה מטריף אותי ומבקשת ממני לישון בחדר של הילד... אני מעיד שהיו תקופות של צרחות וקללות..."
"ברור הדבר, כי גם לדעת הרא"ש יש הבדל, שהאשה דורשת גט בגלל זה שהבעל אינו זן אותה, בין אינו זן אותה מפני שאין לו היכולת להשתכר ולזון אותה ובין אינו זן אותה מפני שאינו רוצה להשתכר ולזון, כי רק במקום שאין לו היכולת לזון... וכמו במקום שאין לו היכולת לחיות חיי אישות, דעת הרא"ש שהוא פטור לשלם התוספת, כי אף שסיבת הגירושין היא בבעל, והוא הגורם לגירושין, אבל הרי הסיבה זו, היא שלא באשמתו, ואנוס הוא בדבר, ולכן הגירושין הם לא מחמתו אלא מחמת הנסיבות, ויש לזוקפם על חשבון האשה... וזה הנקרא כופין מחמתה, והבעל פטור לשלם את התוספת כי על דעת כן לא התחייב, אבל אם הבעל אינו זן את אשתו מפני שאינו רוצה להשתכר ולזון, ובגלל זה היא דורשת גט, הרי דרישת הגט באה בגלל מרידתו של הבעל, והגירושין הם באשמתו שהרי לא מאונס אינו זן אותה אלא מרצון, כי בזדון מרד באשתו, ולו היה רוצה הרי יש לו היכולת להשתכר ולזון אותה ואף אם בסוף פסוק, הגירושין הם לפי דרישת האשה, דרישה זו אינה אלא תוצאה הגיונית מרצונו או אי רצונו של הבעל, ומחמתו באה הדרישה לגט, ולא יתכן לומר בכגון זה שהגט הוא מחמתה, ולכן חייב בתוספת, ואם לא נאמר כן, הרי לפנינו דרך לבעל מורד להתחמק מתשלום הכתובה, לא יזון אותה ויאלצנה על ידי זה לדרוש גט, ויהיה פטור לשלם הכתובה על ידי המרידה, בטענה על דעת שתדרשי גט לא התחייבתי, דבר זה אין הדעת סובלתו..."וכך מבואר עוד יותר בפד"ר (חלק ח' עמוד 324) בהרכב הדיינים הגרי"ש אלישיב, הגר"ב זולטי, והגר"מ אליהו זצ"ל שכתבו:
"זאת, ועוד נראה שיש מקום לדון דאף כשהבעל הוא מאלה שכופין אותו להוציא, פטור מלשלם לה תוספת כתובה, זה דווקא כשחלה הבעל ונעשה מוכה שחין או כשאינו מסוגל להוליד והאשה באה מחמת טענה וכל כיוצא בזה, שאין בידי הבעל להיפטר מהגורם המביא לידי גירושין, בזה יכול לומר אדעתא למיפק לא יהיבנא לך, מה שאין כן בגורם כזה שבידי הבעל להסירו כגון שהבעל רועה זונות שבידו לעזוב דרכו, ולהתייצב על דרך טובה, והוא הדין שהבעל מורד מאשתו, כבנדון דידן, בכהאי גוונא יש לומר דדינו כמגרש מרצונו וחייב בתוספת כתובה..."וכן כתב הגר"א גולדשמידט זצ"ל בספר עזר משפט סימן ד'.
''בפגישה עם האם: ...לנוכח הקשיים שהתגלעו בחיי הנישואין, היו אצל 3 מטפלים. המצב לא השתפר והיא הבינה שהם לא מסתדרים. נהג לומר לה שיתגרשו וייקח לה את הילדה. 'את תהיי זרוקה'.בדיון בביה''ד מיום 01.06.2022 (שורה 17 ואילך):
היא הרגישה שנשארה אתו ללא ברירה. נכנסה להיריון שני. אחרי הלידה, החלו בעיות ועימותים הקשורים בבנו. היו פערי חינוך בינה לבין האב וחוסר הסכמה על כללי התנהגות וחוקים בבית. סביב זה התגלעו ביניהם מריבות. בכל ניסיון שלה להציב כללים וגבולות לגבי הבן, האב אמר לה: "זה בית שלי, לא שלך".
בפגישה עם האב: ...לדבריו, חווה מצד א' השפלות, קללות וצעקות. היא קינאה בבן שלו, גרמה לילד בעיות בעטיין כיום מטופל טיפול רגשי... פגעה בקשר עם בנו... בנו פחד להגיע אליהם הביתה. בטפול אמרו שבנו יהיה באחריותו. אח"כ אמרה שמקדיש יותר מדי זמן לבנו... הוא מתנגד לנסות לשקם את הנישואים בגלל שעירבה משטרה ואיימה על בנו".
"הבעל: דברים שקרו בבית. נורמה ומשתפת דברים ומה שקורה בתוך הבית, אני נשוי פעם שניה, יש לי ילד מהגירושין הראשונים, הוא בן 8.5 כיום. והיא השתמשה בו בתור קלף כדי להתנקם בי, ואיימה כל הזמן שיהיה לו רע כדי שלא יבוא לבית, ועשתה מצב בתוך הבית שלא יכולים למצוא איך להתקיים.בדיון מיום 21.06.2023 (שורה 21 ואילך):
ביה"ד: מה הבעיה?
הבעל: איימה שהיא תגרום לו לא לרצות לבוא לבית, השפילה אותו אמרה לו זה לא הבית שלך, לא המשפחה שלך, כל הזמן היא אמרה אתה תחכה למוצאי שבת תראה מה הולך להיות. הילד בא אליה ממש מטר מהפנים שלו מדברת אתו כביכול שהוא אויב שלה..."
"ב"כ הבעל: את יכולה לתאר לי מה היחס שלך עם בנו?בדיון מיום 24.01.2024 (שורה 73 ואילך):
האישה: טיפלתי בילד כמו הילד שלי, כי יצאנו אני והאיש 8 שנים ביחד, כי רציתי לבדוק טוב, בגלל הראשון שלא יעבדו עלי כמו עם הראשון.
אחרי חודשיים שהכרנו האיש לא היה לו משפחה בארץ אף אחד, הוא חיפש כאילו משפחה כזה שיהיה לו חום, והמשפחה שלי אנשים מאוד חמים, ואז הוא ביקש לבוא בפסח, והוא בא עם הבן שלו בפסח הראשון אחרי חודשיים, וכמובן שההורים שלי קיבלו אותו חבל על הזמן.
ב"כ הבעל: למה אני שואלת, כי אני יש לי ראיות שאני הולכת להציג בפנייך, שמהם עולה שאת לא סבלת את בנו, לא רק לא סבלת אותו, את עשית הכול לסלק אותו מהבית של האיש ומהחיים שלך, אני יראה לך ראיות שמהם עולה שאת היית מקללת אותו, מעליבה אותו, וקוראת לו בכינויים כמו "אתה ילד טומאה, נולדת בבית העלמין", האם יש משהו שאת רוצה לתקן במה שענית עד עכשיו?
האישה: כמו שאומרים ואומרים רק את האמת, ואני בחורה דתייה והולכת עם כיסוי ראש, זה מה שאת עורכת הדין שלו זה מה שהוא אומר, אנחנו היינו נשואים 6 שנים, 3 שנים שתקתי, טיפלתי בילד, הוא היה חולה טיפלתי בו, ואז האבא אחרי שהילד גדל, היה הרבה בעיות עם הגרושה שלו, כי האיש והגרושה בזמן הנישואין שלנו היו מאוד במלחמות כל הזמן, הילד הרבה פעמים לא רצה לבוא אלינו, היה עושה פרצופים, האיש היה לו לחצים מזה, והיה עושה הרבה דברים מאחרי הגב.
לדוגמא, הייתי אומרת לילד בבוקר אוכלים כמו כולם, אז הוא עושה מניפולציות לאבא אמרה לי ככה ועשתה לי ככה, והאבא שלו במקום להקשיב לצד שלי, למה את עושה לילד ככה ואומרת ככה, והיה עושה את זה, אם אני אישה רעה למה אני עושה ומשפילה את הילד ליד האבא אם אני אישה שלא רוצה את הילד, אני יעשה מאחורי הגב, למה עשיתי לידו?
ב"כ הבעל: את עשית גם מאחרי הגב וגם מעבר.
האישה: אף פעם.
ב"כ הבעל: אני רוצה להראות לך תמלול שיחה, וגם לעו"ד שלך, את מכירה את השיחה הזו? זה 2/8/21.
האישה: אני זוכרת את היום הזה.
ב"כ הבעל: את אומרת פה, אגב, בנו נוכח בשיחה הזו?
האישה: דיברנו כשהוא היה במיטה, כי הייתי מנסה תמיד שהוא היה הולך חדר, והסיבה שהוא היה אומר ליד הילד "זה לא הבית שלך אני יעיף אותך מהבית".
ב"כ הבעל: את אומרת פה לילד: "ילד מניפולטור, מרגיז את כולם, מגעיל".
האישה: מגעיל לא אמרתי.
ב"כ הבעל: זה כתוב. ואת אומרת לאיש ולבנו, תעופו מהבית שניכם, תעופו, יהיה פה מלחמה כל היום, אתה משאיר פה את הילדים תעוף איתו, או אני יהרוג אותך.
[...]
ב"כ הבעל: אני יכולה להשמיע לך את ההקלטה. במהלך השיחה הזו את אומרת ליד בנו, הבן שלו רוצה שוקולד, ואנחנו כולנו צריכים ליפול, יש לי בחילה, נמאס לי מהשחקנות, זה לא עובד, תחנך אותו שיסתום, אסור לי להישאר אתו, אסור לי שהבן שלו בא זה קטסטרופה בבית. יש בלאגן גדול, אני יעזוב אותך פעם, די מספיק, יש לי עוד חודש.
למה את אומרת שאסור לך להישאר עם בנו בבית?
האישה: לא אמרתי שאסור, אמרתי עד שאני והוא לא עושים את השלום בית, לא רוצה שהילד מגיע, המטפלים גם ביקשו ממנו לעשות את זה, כי אני לא רוצה שהילד יסבול בנפש, מה זה לא טוב?
אני לא רוצה שיראה את אבא ואמא שלו רבים, ושיראה שאבא שלו סוגר את האמא במרפסת. קשה לי לראות את זה, אני מודה, גם אמרתי לבנו אני אוהבת אותך, שלחתי לו שהתגרשנו סליחה, אין לי שום דבר נגדך. קניתי לו מתנה, ושהוא יכול לבוא, אין לי כלום ממנו רע, כי גרושתו והאיש סוף אני הרעה, 5-6 שנים הם היו אחד נגד השני, היא קינאה בי כי הילד אהב אותי, ועכשיו בסוף אני הרעה בסיפור.
אם אני אלימה למה 6 שנים הוא נשאר איתי, אישה אלימה זה לא מהתחלה?
ב"כ הבעל: כשאת אומרת לו בסיום ההקלטה אני יעזוב אותך יש לי עוד חודש, למה את מתכוונת?
האישה: הוא דיבר איתי שיחה לפני ולא הקליט את עצמו ורק אותי בשקט, אמר "את תראי אני יזרוק אותך מהבית זה בית של הילד, לא שלך".
ב"כ הבעל: שאלתי אותך מקודם האם זה נכון שאמרת לאיש שלילד שלו יש טומאה שהוא נולד בבית העלמין. ענית לי שזה לא נכון. אני רוצה להראות לך תמלול של שיחה ביניכם בינך ובין האיש בנוכחות בנו כשאת אומרת לו, "אני אומרת לך תבדוק את זה, הוא נולד בבית עלמין, אני לא צוחק. יש לו טומאה, מאמי יש לו טומאה לילד, הוא בא יש אנרגיות אני אומרת לך יש לו טומאה, הוא לא בריא בנפשו ותבדוק את זה". זה מ 4/9/21.
[...]
אחר כך רציתי שהילד - בשביל הזוגיות שלנו - לא יהיה. היה לנו גם התייעצות עם ש. . שאל אותו ואמר לו: קודם האישה, שהילד לא ייכנס.
גם המטפלת ג. , האיש סיפר עלי דברים רעים, בהתחלה היא חשבה עלי ככה, ובסוף כשהיא ראתה אותי, האיש לא רצה להמשיך את הטיפול ואמר הילד קודם.
ב"כ הבעל: אז בעצם הילד הפריע לזוגיות שלך ושל האיש ולכן לא רצית שהוא יהיה?
האישה: לא הילד, האבא, האובססיה של האבא שלו שהוא רצה שהילד יבוא אצלנו, הוא רצה את המשמורת של הילד. גם הוא רצה שאלך אתו לבית משפט להגיד שגרושתו משוגעת וחולת נפש.
ב"כ הבעל: אז את אומרת שבגלל הקשר של האיש לבן שלו הזוגיות שלכם נפגעה?
האישה: כן, הוא גם לא היה שוכב איתי בגלל הילד.
ב"כ הבעל: כשאת הכרת את האיש, אמרת שידעת שזה נישואין שניים ויש לו ילד, אז את יודעת שהילד הוא חלק מעסיקת חבילה, אז מה את רוצה שהוא יעשה שאת אומרת לו שהוא לא יכול להמשיך להיות אבא שלו והילד לא יכול להיות בבית שלכם כדי שאתם תישארו בזוגיות?
האישה: קיבלתי את הילד. עובדה שרק אחרי 4 שנים אמרתי שאני לא רוצה את הילד, כי הרגשתי אין לי תפקיד של אישה פה, אני המטפלת של הילד והאמא של הילדים, ואז היה לי קשה.
הרגשתי שהוא התחתן איתי בשביל משמורת של הילד, להראות לבית המשפט שהוא אבא טוב, הוא אף פעם לא אהב אותי וכן כאב לי.
ב"כ הבעל: בגלל זה את היית מתנכלת לבנו ומפחידה אותו שלא יעלה אליכם הביתה? כי גם לזה יש לי סרטון והקלטה.
האישה: אני רואה כל הנישואין רק הייתי מוקלטת, האח הגדול, זה לא אמיתי, איזה מין גבר זה רק שנאה.
ב"כ הבעל: גבר שעבר התעללות.
האשה: בחיים לא נגעתי בילד, אני רק אמרתי שהאיש יתייחס אלי שאני פה קיימת.
[...]
ב"כ הבעל: זה נכון שביום ההולדת שלך ביוני 2021, את שלחת הודעה לאמא של האיש הודעה לטלפון ואמרת לה אני מראה לך תמלול של הודעה ששלחת לאמא של האיש, ואת אומרת לה "את חתולת רחוב, כל פעם שאתם מגיעים, את מביאה לי עין הרע, אנרגיות רעות, תכיני לי מרק נורמלי, את שמה לי פטרוזיליה, מה אני כלב? תישארו באמריקה אל תבואו לבית שלי".
את בעצם מסלקת את אמא של האיש מהבית שלו?
האישה: זה היה לפני היום הולדת, ההורים של האיש הם שילמו את כל העורכי דין. אמרו לו שהוא צריך להתגרש ממני ושהילד קודם, ושהמשמרת הם רצו חצי חצי, אני לא הסכמתי. ואז אמרתי לה אם את עושה בלאגן, אני לא רוצה שתיכנסי לבית שלנו. ואמרתי לה את יכולה לראות את הנכדים שלך כמה שאת רוצה. והיא ענתה לי "אני יבוא כמה שאני רוצה חמוד, זה הבית של הבן שלי ולא שלך".
ב"כ הבעל: באותו יום כשאת מסלקת את האמא של האיש מהבית של האיש, את גם מדברת עם האיש ואומרת לו אני מראה לך.
האישה: יואו. אני בשוק.
ב"כ הבעל: את אומרת לו "לא בא לי ללכת למקווה היום, לא סובלת את ההורים שלך, גם אמרתי להם את זה בטלפון. שלחתי לה הודעה, לא רוצה שהיא תיכנס לפה לבית, אני לא אוהבת אותם ואף פעם לא רוצה לאהוב אותם, הם לא אנשים טובים".
אז בעצם אחרי שאת שולחת לאמא של האיש את ההקלטה ומסלקת אותם, גם אומרת לאיש שאת לא סובלת אותם. מה הייתה המטרה להגיד כזה דבר לאיש? את חושבת שהיה אמור להבין מזה שאת רוצה אותו ואת הבית הזה?
האישה: יש לי את ההוכחות של אמא שלי ואח שלי שהוא שוטר שבפסח אמי היה מזמינה את האיש והבן שלו, והוא ירק על אמא שלי וסלחנו לו כל המשפחה, ואז אמרתי לו אתה מתנהג ככה להורים שלי איך אני יאהב את אמא שלך שגם הורסים לנו.
כשאמרתי לאמא שלו לא להגיע בשביל השלום בית, זה כי כך יעצו לנו, וגם הוריי וגם הוריו לא יגיעו. ואז היא אמרה זה הבית של הבן שלי והיא באה בסופו של דבר."
"ב"כ הבעל: משמיעה הקלטה.בדיון מיום 20.05.2024 (שורה 124 ואילך):
אני שואלת אותך שוב, בהקלטה שומעים אותך ברור מאוד. למה דיברת כמו שדיברת כלפי בעלך ובנו?
בנו היה אז בן 7 ולבעלך, את אומרת לו "תעופו מהבית אני יהרוג אותך".
האישה: כשהיינו באותו יום בבית, היה חוקים וכללים בבית היינו רבים אני והוא, וכל הזמן היה אומר את לא מחליטה בבית הזה, זה בית של הבן שלו, לא שלך. הוא אמר את זה אולי שמעתי את זה 6-7 פעמים, 4 שנים שתקתי, אכלתי צפרדע. לא אמרתי כלום, פעם אחת הוא ניסה לחנוק אותי בחוץ, וזה לא הפעם הזו.
ביה"ד: איפה זה בחוץ?
האישה: הוא היה מוציא אותי במרפסת סוגר אותי, כשהייתי צועקת. זה לא האירוע הזה. האירוע הזה הוא בא לתקוף אותי והוא רצה לקחת לי את הילדים ביד, ולקחת אותי ולצאת. אמרתי לו שייקח את הבן שלו ויצא. וכל הזמן היה מקליט. אני סתם צועקת?
ביה"ד: היא שאלה לגבי ההקלטה הזו. אז תדברי רק על ההקלטה הזו.
האישה: כיון שהוא היה מצלם אותי, היה לוקח לי את הטלפון, את המפתחות של האוטו, הכרטיס אשראי, הכול היה כאילו הוא השולט בבית, והייתי אחרי לידה אמרתי לו "אני רוצה שתצא עכשיו עם הבן שלך", הוא אמר "זה בית שלו לא שלך", הוא לא הקליט את הכול, ואז הוא ניסה לשים אותי שוב במרפסת. באותו יום.
ביה"ד: מה הוא אמר לך לפני כן?
האישה: הדליק: "זה לא בית שלך, זה בית של בני, את חולת נפש, את משוגעת, תיקחי כדורים".
ביה"ד: זה הוא אמר לך באותו יום?
האישה: באותו יום לפני שאני מתעצבנת.
ביה"ד: מה היה לפני ההקלטה הזו כמה דקות מה הוא אמר לך או מה את אמרת לו.
האישה: היינו בשולחן והכנתי ארוחת בוקר, הבן שלו אמר לו "אני רוצה שוקולד", זה נשמע אולי מצחיק, אמרתי "עכשיו לא אוכלים שוקולד, יש ארוחת בוקר", הוא אמר לו "אל תקשיב לה, בבית הזה אני מחליט". אמרתי "סליחה תפסיק להגיד לי את זה, זה גם בית שלי", הוא אמר "זה לא בית שלך, זה בית של ב'", ואז אמרתי לו "זה מה שיש, לא יהיה שוקולד", ולקחתי את השוקולד, ואז התחיל קללות והכל והוא הוציא את הטלפון שלו להקליט, ולקח לי מהתיק את הטלפון שלי המפתחות של האוטו הונדה שלא אוכל ללכת מהבית והכרטיס אשראי.
[...]
האישה: אני רציתי לנסות. דיברתי גם עם ש., והסברתי לו את הסיטואציה, הוא אמר שננסה שלום בית, הקורונה כל מה שקורה, ואז אמרתי לו שאם הוא חוזר בלי הילד, לא רוצה שיראה את האלימות, ואני לא רוצה לפגוע בילד זה נשמה. הילד זה בנו. אני לא רוצה להגיד שזה לא בית שלו, זה לא יפה לא מגיע לו את זה, אמרתי קודם נעשה שלום בית שנה עם טיפול ואז שיחזור לבית.
ביה"ד: ואיפה הוא יהיה במשך השנה?
האישה: אצל אמא שלו והוא יראה אותו בחוץ. את זה אמרתי ל ש. , והוא אמר קודם האישה.
ביה"ד: מתי היתה השיחה עם ש.? זה היה אחרי ההקלטה ששלחת לבעל?
האישה: כשהמשטרה הרחיקו אותו מהבית, הוא נכנס לבית, שתקתי על זה, הוא אכל אוכל, ואז כתבתי לו את זה אם אתה רוצה שלום בית ולא נתגרש, ננסה להסתדר אבל שבנו לא יהיה בתמונה.
[...]
ביה"ד: עשית קולות של הקאה כשבנו היה?
האישה: כשבנו לא רצה לאכול את האוכל שלי רצה שוקולד, עשה מניפולציה, וידע איך אבא שלו, הוא היה בן 7, הוא אמר אה בא לי להקיא, אמרתי לבנו, אל תשקר, זה לא נכון לא בא לך להקיא. כשהאבא היה הולך לתפילות ולשיעורי תורה מי גידל אותו? אני.
ביה"ד: האם עשית קולות של הקאה שחיקית אותו?
האישה: לא עשיתי קולות של הקאה חזרתי אחריו: "אתה רוצה להקיא? נו תקיא. בבקשה לך תקיא".
[...]
אני מצטערת שאמרתי לבנו שזה לא בית שלו, כי זה נשמה של הקב"ה ואסור לפגוע בילד, את הנשמה נתתי לילד הזה, הוא היה תינוק בן שנתיים וחצי, היה במלחמה עם הגרושה שלו, הלכתי אתו לבית משפט, קיבל אישור באמריקה שיסע, עשיתי הכול, וזה התודה בכל הרוע שעשה לי אז התעצבנתי אמרתי מילים? אני בן אדם לא מלאך, לכן לא רציתי שהילד יבוא, אם הייתי אישה רעה הייתי עושה את זה מאחורי הגב שלו, היה מלחמות עם הגרושה האישה שלו הקודמת, הילד שגדל היה אומר אמא שלי אומרת לא להקשיב לך, אמא שלי אומרת שזה לא אחים שלי, היה אש בבית כל הזמן, לא יכלתי להתמודד עם זה."
"ב"כ הבעל: את זוכרת את ההודעה הקולית ששלחת לאמא של האיש אחרי היום הולדת שלך?מתוך הפרוטוקולים והדיונים שהוצגו לעיל, כלל האמירות סובבות סביב הקושי והאתגר עם בנו של האיש. המסקנה העולה בבירור כי נוכחותו של בנו של האיש מנישואיו הקודמים, בביתם המשותף, יחד עם התערבותם השלילית של הורי האיש ביחסים, היוו גורם מרכזי ומשמעותי שהוביל בסופו של דבר לגירושין. המתחים והקונפליקטים הבלתי פוסקים סביב נושאים אלה, כפי שתועדו בעדויות הצדדים והתמלולים, יצרו קרע בלתי ניתן לאיחוי במערכת היחסים, והפכו את המשך החיים המשותפים לבלתי אפשרי.
האישה: אמרתי לה ההורים שלו יש להם בית בהרצליה, כל הזמן שהיא הייתה באה היינו רבים, שלחתי לה הודעה אמרתי לה "אני לא רוצה שתבואו לפה אם זה עושה בלאגן, עד שאני והוא בשלום בית, את יכולה לראות את הילדים בשמחה אבל בבית שלך בהרצליה". היא ענתה לי "זה בית של הבן שלי, כשאני מגיעה את יוצאת".
ב"כ הבעל: יש לי את ההקלטה המתומללת, אני ישאל אותך לגבי זה, זה נכון שקראת לה בהקלטה "חתולת רחוב, כל פעם שאתם פה אני מקיאה, אני חולה, יש לכם אנרגיות רעות, אתם מביאים לי עין רעה, את מכינה מרק של כלב, תישארו באמריקה אל תבואו". זה הכול בהודעה קולית שהקלטת לאמא בחודש יוני 2021 ביום הולדת של האישה.
האישה: ביום הולדת שלי באו כמו תמיד היה בלאגן, ואז קודם כל תמיד דיברתי איתה יפה, יפה היא לא הבינה, ואז אמרתי לה שהם אנשים לא טובים עם אנרגיות לא טובות, כל פעם שהיא הייתה מגיעה הייתי מקיאה כי היה מריבות נון סטופ, ואחרי שהייתה נוסעת מריבות בלי סוף, בגלל זה רציתי בכיף זה נכדים של הבן שלה שתראה כמה שרוצה אבל בהרצליה, למה סתם להציק לי? הם גם לא דתיים בכלל, היו עושים דווקא.
ביה"ד: כל מה שהיא הקריאה חתולת רחוב וכדומה?
האישה: כן. אמרתי את זה.
ב"כ הבעל: אני רוצה להראות לך סדרה של הודעות רצופות ששלחת לאמא של האיש. תאשרי לי שזה הודעות שאת שלחת לאמא של האיש?
האישה: ביום הולדת שלי הם באו, ואבא שלו צעק עלי אמר לי "פרימיטיבית", והם יצאו, ואז שלחתי לה הודעה יפה "אני מבקשת שלא תבואו", אמרתי שהוא ייקח את הילדים בכיף לראות אבל בבית שלה בהרצליה.
ב"כ הבעל: ואז שלחת לה גם את ההודעה הזו?
האישה: נכון, כתבתי "אנשים לא נורמליים, ללא רחמים, תתביישו" והיא ענתה לי משהו, ואז כתבתי לה "יאללה תתקדמי".
ב"כ הבעל: ושלחת לה גם תנועה מגונה נכון?
האישה: כי היא שלחה לי גם משהו גס. לפני כן. חיה מכוערת מאוד. הנה זה הדף. פה בדף לא רואים את מה שהיא שלחה לי לפני כן.
ביה"ד: את זוכרת מה היה לפני כן?
האישה: כן. המשפט הכי קשה שאבא שלו אמר לי ביחד בהקלטה, 'פרימיטיבית', והיא אמרה לי: "את אישה לא מלומדת והבן שלי מלומד, וזה בית של הבן שלי לא שלך וכשאני יבוא תצאי", ואז כתבתי לה תפסיקי להפריע לאמא שלי, זה בית שלי ושל האיש.
ב"כ הבעל: את יודעת מתי אמא של האיש למעשה שיתפה אותו בהודעות שאת שלחת לה והקלטת לה?
האישה: באותו רגע.
ב"כ הבעל: אמא של האיש מהצער לא שיתפה אותו, למעשה היא שלחה לו את כל ההודעות.
האישה: רבנו פיצוץ ביום הולדת שלי, איך היא לא אמרה לו.
ב"כ הבעל: הנה רק באוגוסט אמא שלו מעבירה לו את כל השרשרת של ההודעות,
האישה: היא צדיקה כמו הבן שלה. וזה שקר, כי לא רק סכסכה בין הבעל, גם שלחה לאמא שלי, כמו שאת אומרת שזה נראה רע, אמא שלי התקשרה אלי מה את עושה, ואז שמעה את הצד שלי ונהיה פיצוץ בבית ביום הולדת שלי. והיה מריבות כי הם אמרו לאיש מהיום אתה תבוא אנחנו לא רוצים לראות אותה יותר בהרצליה. ואני לא מוזמנת לשם יותר, ופה פותחים את הגירושין.
הפעם הראשונה גם בגלל אמא שלו הם התגרשו. איזה צער.
ב"כ הבעל: מה צפית שהאיש יעשה כשאת מסלקת את הוריו מהבית שלו וזה אחרי שבדיון הקודם הראינו שגם סילקת את הבן שלו מהנישואין הראשונים מהבית.
האישה: לא סילקתי, הם באו לפה שוב אני אומרת ביום הולדת, אז אני מסבירה מה היה, קיבלתי מחזור, והוא יודע שלפני מחזור אני שלוש ימים לא מתקרבים אלי, יש לי כאבים הרבה דם, קשה לי עם ההורמונים, אמרתי לו לאיש בבקשה לא להביא לי באותו יום, עשיתי קניות, אמרתי לא להכניס, לא אני רוצה לחגוג לך כי הבן שלי נמצא אחר כך לא יהיה, אמרתי יום אחר כך, יש לי את המודעות שאני יודעת מי אני. לא הקשיב, הגעתי עשיתי פרצוף אישה במחזור, נכנסתי לשירותים לא נעים לי לבית שלי שזה לא שלי, לשירותים, ואז אמא שלו אמרה לו למה היא עושה פרצוף, ואבא שלו אנטי דת שונא רבנים, שונא דתיים, הוא אומר "תראה את זאתי, אנחנו באים, דתייה עאלק", לא עניתי מילה, ואז כשהם הלכו שלחתי לה הודעה קודם כל ביפה "אני מבקשת לא להיכנס לבית אלא שהאיש והילדים יבואו לבקר אצלכם". ואז אישה בת 70 עונה לי ככה."
...וכן היא שאמרה אין רצוני שיכנסו אצלי אמך ואחיותיך ואיני שוכנת עמהם בחצר אחת מפני שמריעין לי ומצירין לי שומעין לה, שאין כופין את האדם שישבו אחרים עמו ברשותו.דברי הרמב"ם הללו נפסקו להלכה בשו''ע אבן העזר סימן עד סעיף י'.
"ודווקא שנראה לבית דין שיש ממש בדבריה, שהם מריעין לה וגורמין קטטה בינה לבעלה, אבל בלאו הכי אין שומעין לה, דהא המדור אינו שלה רק של בעלה."נראה מדבריו כי אין לסמוך על דבריה של האישה בלבד, אלא בעינן ש"יראה לבי"ד" שהאישה דוברת אמת בטענותיה על קרובי בעלה, הא לאו הכי אין שומעים לה. וכן מבואר מדברי הח"מ והב"ש שכתבו על דברי השו"ע (סי' ע' סי"ב) שכתב: "האישה שיצאה מבית בעלה והלכה לבית אחר, אם באה מחמת טענה שהוא בשכונה שיוציאו עליה שם רע וכיוצא בזה, חייב לזונה שם אם תבעה מזונות", וכתב הח"מ (ס"ק מב): "כלומר וביררה שדבריה כנים שיש לחוש לטענתה" וכ"כ הב"ש (ס"ק לד). וכן דעת רוב ככל האחרונים בשיטת מרן השו"ע שחובה על האישה להביא ראיות לדבריה ואם לא הביאה אין שומעין לה.
"ונוהגין להושיב עמהם איש או אשה נאמנים ותדור עמהן עד שיתברר על ידי מי נתגלגל הריב והקטטה."מוכח מלשונו דאין להצריך בירור על ידי שני עדים, אלא סגי שיתברר לבי"ד בירור שיש בו 'רגלים לדבר' שקרובי האיש גורמים לקטטה.
"ב"כ הבעל: כשאת הכרת את האיש, אמרת שידעת שזה נישואין שניים ויש לו ילד, אז את יודעת שהילד הוא חלק מעיסקת חבילה, אז מה את רוצה שהוא יעשה שאת אומרת לו שהוא לא יכול להמשיך להיות אבא שלו והילד לא יכול להיות בבית שלכם כדי שאתם תישארו בזוגיות?דהיינו, האישה ידעה מלכתחילה שהבן יגור עמם בבית למחצית מהזמן במשמורת משותפת וסברה וקיבלה, האישה אף קיבלה והסתדרה עם הילד למשך 4 שנים, ורק כעבור 4 שנים 'הרימה ידיים' והציבה תנאי חד משמעי לחזרה לשלום בית אך ורק אם בנו יעזוב את הבית.
האשה: קיבלתי את הילד. עובדה שרק אחרי 4 שנים אמרתי שאני לא רוצה את הילד, כי הרגשתי אין לי תפקיד של אשה פה, אני המטפלת של הילד והאמא של הילדים, ואז היה לי קשה.
הרגשתי שהוא התחתן איתי בשביל משמרת של הילד, להראות לבית המשפט שהוא אבא טוב, הוא אף פעם לא אהב אותי וכן כאב לי."
"מסקנא דמילתא: אף על פי שהאשה הסכימה בשעת הקידושין והנישואין לדור יחד עם חמותה ואחות בעלה, כל שלא נתפרש במפורש אורך הזמן, יש לפרש הסכמתה לזמן הפחות ביותר, שהוא שנה אחת. וכל שעברה שנה, הרשות ביד האשה לתבוע מדור בנפרד, ושומעין לטענתה בזה כשטוענת שמציקין לה ומריעין לה, אף אם אינה מוכיחה שלא היא המגלגלת הקטטה. ואם כן בנידון דידן שכבר עברה למעלה משנה מזמן הנשואין, (ונוסף על זה נולד תינוק, וזה גם משמש גורם מכביד בבית מגורים משותף), טענת האשה למדור בנפרד מתקבלת, והבעל חייב להעמיד לרשותה דירה נפרדת. וכל עוד אין הוא עושה כן, עזיבתה את הדירה המשותפת מוצדקת וחייב במזונותיה בכל מקום שהיא."
"בדיון מיום 3/3/2022 שמע ביה"ד את עמדות הצדדים בתביעה למזונות האשה. ביה"ד גם עיין במסמכים שבתיקי הצדדים.בפועל הושגה הסכמה לגירושין בדיון שהתקיים בתאריך 01.06.2022, והצדדים התגרשו בתאריך 16.06.2022. כך שעיקר המחלוקת אם האישה הייתה זכאית למזונות אישה נסובה על תקופה של כשמונה חודשים (מועד חיוב מזונות אישה חל מיום 24.10.2021). ובסה"כ הדיון על סך של 16,000 ש"ח (2000 ש"ח לחודש כפול 8 חודשים = 16,000).
אחת מהמחלוקות שבין הצדדים בעניין מזונות האשה, היא המחלוקת האם האשה זכאית באופן עקרוני למזונות אשה.
לאחר העיון מחליט בית הדין כי בשלב זה של ההליכים אין הצדקה לחייב בפועל את הבעל במזונות האשה.
זכאות האשה העקרונית למזונות האשה תיבחן בהמשך ההליכים שבין הצדדים בתביעות שביניהם.
ככל וביה"ד יגיע למסקנה בהמשך ההליכים שלאשה יש זכאות למזונות אשה, היא תהיה כפי הנראה זכאית לכך רטרואקטיבית.
לפיכך בשלב זה מחליט ביה"ד להשאיר בעינה, את ההחלטה מיום 17/1/2022, בדבר עיכוב הגביה של חיובי מזונות האשה שנקבעו בהחלטה מיום 16/11/2021.
ביה"ד קובע מועד לדיון המשך בתאריך 1/6/2022 בשעה 10:30."
ב"כ הבעל: אז בעצם הילד הפריע לזוגיות שלך ושל האיש ולכן לא רצית שהוא יהיה?וראה עוד בדיון מתאריך 24.1.2024 (שורות 169-170):
האישה: לא הילד, האבא, האובססיה של האבא שלו שהוא רצה שהילד יבוא אצלנו, הוא רצה את המשמורת של הילד. גם הוא רצה שאלך אתו לבית משפט להגיד שגרושתו משוגעת וחולת נפש.
ב"כ הבעל: אז את אומרת שבגלל הקשר של האיש לבן שלו הזוגיות שלכם נפגעה?
האשה: כן, הוא גם לא היה שוכב איתי בגלל הילד.
ב"כ הבעל: אבל כשהכרת אותו ידעת שיש לו ילד מנישואין קודמים.בדבריה אלו האישה לא הציגה את מהות טענותיה על בן בעלה כפי הנצרך על פי ההלכה.
האשה: נכון, אהבתי מאוד את הילד שלו זה לא היה הבעיה.
ב"כ הבעל: כשאת הכרת את האיש, אמרת שידעת שזה נישואין שניים ויש לו ילד, אז את יודעת שהילד הוא חלק מעסקת חבילה, אז מה את רוצה שהוא יעשה שאת אומרת לו שהוא לא יכול להמשיך להיות אבא שלו והילד לא יכול להיות בבית שלכם כדי שאתם תישארו בזוגיות?וראה עוד בדיון מתאריך 24.01.2024 (שורות 169-170):
האישה: קיבלתי את הילד. עובדה שרק אחרי 4 שנים אמרתי שאני לא רוצה את הילד, כי הרגשתי אין לי תפקיד של אישה פה, אני המטפלת של הילד והאמא של הילדים, ואז היה לי קשה.
הרגשתי שהוא התחתן איתי בשביל משמורת של הילד, להראות לבית המשפט שהוא אבא טוב, הוא אף פעם לא אהב אותי וכן כאב לי.
ב"כ הבעל: אבל כשהכרת אותו ידעת שיש לו ילד מנישואין קודמים.כלומר, אף שלא היה תנאי מפורש קודם הנישואין בין הבעל והאישה שבנו של הבעל מהנישואין הקודמים ידור עמהם, מכל מקום האישה ידעה שהבן ישהה אצלם בזמני שהות מורחבים, וסברה וקיבלה. למעשה הילד התגורר בביתם למשך 4 שנים, ורק כעבור 4 שנים הציבה תנאי לחזרה לשלום בית וזאת אך ורק אם בנו יעזוב את הבית.
האישה: נכון, אהבתי מאוד את הילד שלו זה לא היה הבעיה.
האישה: הוא היה מוציא אותי במרפסת סוגר אותי, כשהייתי צועקת. זה לא האירוע הזה. האירוע הזה הוא בא לתקוף אותי והוא רצה לקחת לי את הילדים ביד, ולקחת אותי ולצאת. אמרתי לו שייקח את הבן שלו ויצא ... כיון שהוא היה מצלם אותי, היה לוקח לי את הטלפון, את המפתחות של האוטו, הכרטיס אשראי, הכול היה כאילו הוא השולט בבית, והייתי אחרי לידה אמרתי לו אני רוצה שתצא עכשיו עם הבן שלך, הוא אמר זה בית שלו לא שלך, הוא לא הקליט את הכול, ואז הוא ניסה לשים אותי שוב במרפסת. באותו יום.וראה עוד בדיון מתאריך 21.06.2023 (שורות 59-61):
עברתי הפלה ... ואז קצת צעקתי, כי היה לי קשה הורמונים והכל, ומ' סגר אותי עשרים דקות במרפסת, אחרי שעברתי הפלה, בחום והכל, הוא אמר לי: "תפסיקי לצעוק ימשוגעת", הילד בחדר, הוא לקח כרית וניסה לחנוק אותי.הבעל אישר את דבריה בדיון מתאריך 06.11.2024 (שורות 217-218):
הבעל: פעם-פעמיים, כשהיא הייתה בהתקפות, צרחות, גם כלפיי, גם כלפי הילדים.והנה בשו"ת פרח מטה אהרן (ח"א סוף סי' ס') דן בשאלה אודות אישה שדרה עם חמותה ועם אחות בעלה בבית אחד, וטוענת שמרגילות לה קטטה עד שבסיבתן בעלה מכה אותה, והיא אינה רוצה לגור עמהן בבית אחד, וזה לשונו:
עוד ראיתי מה שכתב דאפילו שלא התנה בכך, וכבר חמותה הוחזקה בקטטה ומריבה, אין לומר דסברה וקבלה לחמותה, דמציא למימר סבורה הייתי שאני יכולה לקבל ועכשיו איני יכולה לקבל, וכבר הביא ראיה על זה ... ובנ"ד דכיון שהדבר בא לידי הכאות הרבה, לא אמרינן בכה"ג סברה וקביל דלא גרע מריח הפה וכו', וכ"ש שיכולה היא לטעון שהיתה סבורה שהבעל ירחיקנה (את החמות) מעל גבולה כשהיא רואה שהיא חוזרת למידתה הרעה, או הוא עם אשתו ירחקו מעל גבולה.נמצא שלדברי הפרח מטה אהרן, דין זה שונה מכל דיני המומין דאמרינן סברה וקבלה, דאף הסוברים שאם ראתה את המום וידעה מכך קודם הנישואין אמרינן דסברה וקבלה, יודו בדין זה שלא אמרינן הכי. ומתרי טעמי, האחד כיון שהדבר בא לידי הכאות הרבה מבעלה, והיא לא העלתה על דעתה שהדבר יתגלגל לידי כך. והשני, משום דהוא מום שאפשר לתקנו, שהיא חשבה שאם חמותה תריב עמה, בעלה ירחיק את חמותה או שיצאו שניהן וידורו במקום אחר.
ביאור הדברים. זה אין צורך לפנים במקרה וקרובי הבעל מרגילין קטטה בינה לבין בעלה הדין עמה, וכמו שהאריך בתשובה הנ"ל, אלא שמ"מ יש לומר שאין מקבלין טענת האשה מפני ש'סברה וקיבלה' ע"ע לגור יחד עם קרובי בעלה. אמנם בנדון דידיה שבסיבת קרובי הבעל, הוא מרביץ ומכה לאשתו, והכאות לא קיבלה עליה מעולם, ויכולה משוה"ט לומר סבורה הייתי שאני יכולה לקבל ומעכשיו ..., אבל בנ"ד שבא הדבר לידי הכאות הרבה בודאי הוי כמום, ולא גרע מריח הפה שאמרו בירושלמי מפני ריח הפה כופין, מפני חיי נפש לא כל - שכן, וסבורה וקיבלה לא שייך לומר כאן דאדעתא דהכי - שבא לידי הכאות הרבה - לא קיבלה, ולכן הדין עמה.מבואר מדברי הגרי"ש אלישיב זצוק"ל שבאופן שמחמת קרובי הבעל התפתחה קטטה שכללה אלימות בין הבעל לאשה, יכולה האישה לומר: "סבורה הייתי שאני יכולה לקבל ועכשיו איני יכולה לקבל".
"והיכא דארגילו קטטה, אם היא מרגלת, כמורדת הוי, ואין לה כלום, ואם הוא מרגיל, יש לה כל הכתובה..."המורם מדבריו הוא שאין ביה"ד מתבונן אך ורק מי עזב את הבית תחילה או מי פתח את תיק הגירושין תחילה, אלא חוקר ודורש "מיהו זה ואי זה הוא" אשר היה היוזם והגורם לקטטות שביניהם. ובמקרה שהתרשם ביה"ד כי אחד הצדדים הוא שנושא באחריות של 'פירוק החבילה', אזי במקרה שהאיש אשם הוא יהיה חייב בתשלום הכתובה, ובמקרה שהאישה אשמה היא הפסידה את כתובתה. (והארכתי בכך במאמר הנ"ל, לך נא קחנו משם).
הרב יהודה שחור - אב"ד | הרב יאיר לרנר | הרב ירון נבון |