תוכן הפרשה: פרק יט סימן א סימן ב סימן ג סימן ד סימן ה סימן ו סימן ז סימן ח סימן ט פרק כ סימן י סימן יא סימן יב סימן יג סימן יד סימן טו סימן טז סימן יז פרק כא סימן יח סימן יט סימן כ סימן כא סימן כב סימן כג סימן כד סימן כה |
השפוד והאסכלא מלבנו באור.ועד כמה מלבנן?
וכולן צריכין טבילה במקוה של ארבעים סאה, והדר משתמש בהו ישראל.מנא הני מלי?
בהרת כגריס, טמא.מאי כגריס?
כחצי פול, באדם, טמא. פרחה בכולו, טהור.מי עשה כן, מי גזר כן, מי ציווה כן, לא אחד, לא יחידו של עולם!
האשה שמת ולדה בתוך מעיה, והושיטה חיה את ידה ונגע בה, החיה טמאה טומאת שבעה, והאשה טהורה עד שיצא הולד.מי עשה כן, מי ציווה כן, מי גזר כן, לא אחד, לא יחידו של עולם!
המת בבית, הבית טהור. יצא מתוכו, הבית טמא.
כל העוסקין בפרה מתחלה ועד סוף, מטמאין בגדים. היא גופה מטהרת בגדים. אלא אמר הקדוש ברוך הוא, חקה חקקתי, גזרה גזרתי, ואין אתה רשאי לעבור על גזרתי:
דעה חסרת מה קנית, דעה קנית מה חסרת.עיר פרוצה אין חומה (מש' כה כח). כעיר פרוצה באין חומה, כך איש אשר אין מעצור לרוחו (שם).
כל העוסקין בפרה מתחילה ועד סוף, מטמאין בגדים, והיא גופה מטהרת בגדים, וכתיב בה חקה, זאת חקת התורה: