הארוהה תורטמ .2
אובמ
רחא עוצקמ לכלמ דומיל תועש רתוי ול תושדקומש עוצקמ איה הפ לעבש הרות ,ליעל רומאכ
עוצקמל םישידקמ ,תוינוכית תובישי וא ,םיינרות רפס יתב :וזמ הרתי .יתדה רפסה תיבב
.דחי םג תועוצקמה רתי לכל תודעוימה םידומילה תועש לכמ תיצחמכ ףא וא שילשכ

ךוניח תכרעמ .תרדגומ הרטמל ןווכמ תויהל בייח תאזכ תויביסנטניאב דמלנה עוצקמ
וכוניחל עוצקמה לש ותמורת היהת המ ,המצע לואשל הכירצ עוצקמל בר הכ ןמז השידקמה
היהת העפשה וזיא ,ודומיל תא םייסישכל דימלתה לש ויתועידי הנייהת המ ,דימלתה לש
.'וכו רגובמכ ותוגהנתה לעו דימלתה לש וייח ךשמה לע הז דומילל

וסינש תוינכת עברא הוושנ דמולה ינפב וביצה םידומילה תוינכתש תורטמה לע דומעל ידכ
ונאש הפוקתה לש ךתח תוגציימה תוינכת ,הפ לעבש הרות תארוהב תורטמה תא רידגהל
:התוא םיקדוב
ב"צרת יחרזמה תינכת
(ב-א"כשת=) ו"טשת תינכת
(ידוסיה רפסה תיבל) ח"כשת תינכת
ג"לשת תינכת

תורטמה ןוימ
לבוקמל םאתהב ןיימנ תוביצמ םידומילה תוינכתש תורטמה תא
(Bloom b. s. et al, "Taxonomy of Educational Objectives", Handbook I, Cognitive Domain,
N, S, D. Mckay + Con 1958. Krethwhol D. B. et al, "taxonomy of Educational Objectoves",
Handbook II Affectove domain' New, York, D. mckay, 1964).
תורטמ תא ןיימנ ךכל םאתהב .הפ לעבש הרות עוצקמה לש דחוימה יפואב בשחתהבו
:הלא םיגוס יפל עוצקמה
הנוילע הרטמכ הרות דומלת תווצמ 2.1
(הרכהה) עדיה םוחתב הארוהה תורטמ 2.2
תויונמוימו םירשכ חותיפ םוחתב הארוהה תורטמ 2.3
שגרהו הנומאה םוחתב הארוהה תורטמ 2.4

תועדה יגוה לצא המוקמ המו ,םידומילה תוינכתב העיפומ איה דציכ ,קודבנ הרטמ לכל סחיב
.תורוקמבו

 

אבה קרפה םיטבל תונש םישימח ןכות ע"בשותב םידומיל תוינכות ןכות


חזרה לדף הבית חזרה לתוכן תושבע