שים לב!
השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן.
|
הערה: החומר המפורט כולל את המשניות עם פרוש הרע"ב ועיקר תיו"ט. מסכת ברכות פרק א- משניות ג-ה. פרק ד- משניות א-ד. פרק ה- משניות א-ג. פרק ו- משניות א, ג, ו-ח. פרק ט- משניות א, ג, ה. מסכת פאה פרק א- משניות ב, ד, ו. פרק ח- משניות א, ג, ה, ז, ט. מסכת יומא פרק ח- משניות א, ג, ו-ז, ט. מסכת ביצה פרק א- משניות א-ב, ה-ו, ט-י. פרק ב- משניות א-ב, ה-ו, ט-י. פרק ג- משניות א, ג, ה, ז. מסכת אבות פרק א- משניות ב, ד, ו, ח, י, יב, יד, טז, יח. מסכת סוטה פרק א- משניות א, ג,ה, ז, ט. פרק ז- משניות ב, ד, ו, ח. פרק ח- משניות א, ג, ה, ז. |
תורה שבע"פ: משנה ב, 1 יח"ל, 005103
שים לב!
השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן.
|
הערה: החומר המפורט כולל את המשניות עם פירוש הרע"ב ועיקר תוי"ט. מסכת חלה פרק א- משניות א,ג, ה, ז, ט. פרק ד- משניות א, ג, ה, ז, ט, יא. מסכת ביכורים פרק א- משניות ב-ג, ו-ז, י-יא. פרק ג - משניות א, ג, ה, ז, ט-יא. מסכת שבת פרק ז- משניות ב, ד. פרק י- משניות ב, ד, ו. פרק יב- משניות א, ג, ה. פרק יג- משניות ב-ג, ו-ז. פרק טו- משניות א, ג. פרק טז- משניות א, ג, ה, ח. מסכת ראש השנה פרק ד- משניות ב, ד, ו, ח-ט. מסכת סנהדרין פרק ד- משניות ג-ה. פרק ה- משניות א-ג. מסכת אבות פרק ב- משניות א, ג, ה, ז, ט, יא, יג, טו-טז. פרק ג- משניות ב, ד,ו, ח, י, יב, יד, טז, יח. |
תורה שבע"פ: דינים ומבוא, 1 יח"ל
005102 - לנבחנים ברמת 5 יח"ל,
005203 - לנבחנים ברמת 3 יח"ל.
שים לב!
השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן
|
פרק ראשון: דינים הערה:התלמיד נדרש ללמודאת חומר המבחן לפי קיצור שולחן ערוך/ גאנצפריד או לפי קיצור שולחן ערוך/ מקור חיים. קיצור שולחן ערוך/ גאנצפריד סימן כט סימן סג סימן סה (א-יא) סימן קעד סימן קעט סימן קפב סימן קפג סימן קפד סימן קפה סימן קפו סימן קפז סימן קפח סימן קפט סימן קצ סימן קצג סימן רז קיצור שולחן ערוך/ מקור חיים פרק קמא פרק קמד פרק קנט פרק קס פרק קסב פרק קסג פרק קסז פרק קסח פרק קסט פרק קע וכן הפרקים מחוברת "נתיבות הכשרות" המפורטים להלן. הפרקים מחוברת "נתיבות הכשרות" משותפים לנבחנים על פי גאנצפריד ועל פי מקור חיים. חוברת "נתיבות הכשרות" פרק א- כשרות בעלי חיים- הטמא והטהור: עמ' 7-10, 18-26. פרק ב- כשרות הבשר: 37-40. פרק ג- הכשרת בשר ואיסור אכילת דם: עמ' 42-46 פרק ד- בישולים אסורים - תערובות: עמ' 53-56 פרק ה- בשר בחלב: עמ' 57-75 פרק ו- הכשרת כלים: עמ' 76-83 פרק ט- תרומות ומעשרות: עמ' 97-115 פרק שני: שאלות כלליות ומושגים פרק שלישי: 1. תורה שבכתב מתפרשת על - ידי תורה שבעל- פה, הקשר שבין תורה שבכתב לתורה שבעל- פה. מדוע לא נכתבה תורה שבעל-פה. 2. מידות שהתורה נדרשת בהן. 3. מדרשי הלכה. 4. משנה, ברייתא ותוספתא. 5. התלמוד הבבלי והירושלמי. 6. הגאונים. 7. הפוסקים הראשונים: רי"ף, רמב"ם, רא"ש וטור. |
תורה שבע"פ: דיני אישות ומשפחה, 1 יח"ל, 005105
שים לב!
השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן.
|
הערה: התלמיד נדרש ללמוד את חומר המבחן על פי אחד הספרים המפורטים להלן: בית נאמן או אישות ומשפחה התשנ"ח. בית נאמן - הוצאת נתיבות הבית בניין עדי עד קיום המין האנושי - עמ' 3-4 (1-3) יסוד הבית - הנישואין - עמ' 8-20 (6-20) חובות הבעל לאשתו וזכויותיו ממנה - עמ' 23-33 (21-30) הכתובה - עמ' 35-37 (32-34) חובות האב לילדיו - עמ' 85-88 (38-40) קדושה וטהרה צניעות - עמ' 45-49 (46-49) איסורי ביאה - פסולי חיתון - עמ' 63-74 (65-77) טהרת המשפחה - עמ' 75-77 (78-83) התרת קשרי אישות גירושין - עמ' 94-95 (95-96) עגונה - עמ' 103-106 (105-108) אישות ומשפחה, הוצאת מעלות, התשנ"ח יצירת משפחה קידושין ונישואין - עמ' 9-14 רמב"ם - עמ' 20-22 נישואין - עמ' 23-24 הכתובה - עמ' 26-29 רמב"ם - עמ' 32 חובות וזכויות בנישואין - עמ' 35-42 בין בעל לאשתו הרחקה וייחוד - עמ' 51-52 טהרת המשפחה - עמ' 55-57 בין הורים לילדים החובה לפרנס את הילדים - עמ' 60-62 פירוק המשפחה איסורי נישואין - עמ' 79-82 עגונה - עמ' 83-85 גירושין - עמ' 88-93 חלק שני: מקורות וניתוחים - עמ' 119-154 |
תורה שבע"פ: לקט מצוות, 1 יח"ל, 005108
שים לב!
השאלות במבחן יחוברו מהחומר המפורט להלן.
|
ספר החינוך על תרי"ג מצוות, הרב אהרון הלוי, הוצאת אשכול, ירושלים. מצווה כו- שלא נאמין באלוה בלתי ה' לבדו. מצווה לג- מצוות כיבוד אב ואם. מצווה סה- שלא לענות יתום ואלמנה. מצווה סו- מצוות הלוואה לעני. מצווה סז- שלא נתבע חוב מעני, שאין לו. מצווה רמח- שלא לאכול ולשתות כדרך זולל וסובא. מצווה רנז- מצוות כיבוד חכמים. מצווה רצה- שלא לעשות דבר שיתחלל בו שם שמיים בין בני אדם. מצווה רצו- מצוות קידוש ה'. מצווה שלז- שלא להונות במקח ובממכר. מצווה שלח- שלא להונות אחד מישראל בדברים. מצווה שמג- שלא להלוות בריבית לישראל. מצווה תצו- שלא לסור מדבריהם. |