ילקוט שמעוני, ישעיהו              פרק כה
	
המשך סימן תכז
ועשה ה' צבאות לכל העמים בהר הזה משתה שמנים משתה שמרים -
(יא) יכול שמנים (שאין) [שיש] בהם צורך ושמרים (שאין) [שיש] בהם צורך? 
ת"ל: שמנים ממוחיים שמרים מזוקקים כו' (בתהילים בפ' כי כוס ביד ה' ברמז תתי"ג): 
בלע המות לנצח -
עולא רמי:
 
כתיב: 
בלע המות לנצח. 
וכתיב: 
והנער בן מאה שנה ימות. 
לא קשיא, הא בישראל הא בעובדי אלילים.
 
ועובדי אלילים מאי בעו התם? 
לאכרים ולכורמים וליוגבים, דכתיב:
 ועמדו זרים ורעו צאנכם ובני נכר אכריכם וכורמיכם. 
כי ה' דבר. 
והיכן דבר? 
אני אמית ואחיה כו' (בשופטים ברמז מ"ג): 
סימן תכח
ומחה ה' אלוהים דמעה מעל כל פנים -
אמר רבי יוחנן:
 
אין מיתה לעתיד לבא אלא בעובדי אלילים לבד.
רבי יהושע בן לוי אמר: 
לא בישראל ולא בעובדי אלילים, שנאמר:
 מעל כל פנים. 
ומאי עביד ליה רבי חנינא מעל כל פנים? 
מעל כל פנים - של ישראל. 
והכתיב: 
כי הנער בן מאה שנה ימות ודא מסייעא לרבי חנינא. 
ומה עבד ליה רבי יהושע בן לוי? 
ראוי לכלל עונשים. 
והא כתיב: 
כצאן לשאול שתו מות ירעם - ודא מסייעא לרבי חנינא. 
ומה עבד ליה רבי יהושע בן לוי? 
לפי שבעולם הזה פרעה בשעתו סיסרא בשעתו סנחריב בשעתו, אבל לעתיד לבא הקב"ה עושה למלאך המות אסטרטינוס שלהם, הה"ד:
 וירדו בם ישרים לבקר וצורם לבלות שאול מזבול לו. 
מלמד, ששאול בלה וגופן לא בלה. 
וכל כך למה? 
על (ידי) שפשטו ידיהם בזבול. 
ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה -
א"ר חלבו א"ר אלעזר:
 
עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים בגן עדן, וכל אחד מראה עליו באצבעו, שנאמר: 
ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה וגו' - בעולם הזה מי שרואה פני השכינה מתמעט והולך, שנאמר: 
כי לא יראני האדם וחי. 
וכן אתה מוצא בשבטו של לוט, לפי שהיו רואים את השכינה היו מועטין ואפילו כשעלו ישראל מן הגולה בקשו מהם ולא מצאו, שנאמר:
 ואבינה בעם ומבני לוי לא מצאתי שם. 
אבל לעולם הבא, אני נגלה בכבודי על כל ישראל והם רואים אותי וחיים לעולם, שנאמר: 
כי עין בעין יראו בשוב ה' ציון. 
ולא עוד, אלא שהם מראים כבודי זה לזה באצבעם, שנאמר:
 ואמר ביום ההוא הנה אלהינו זה. 
וכן הוא אומר: 
כי זה אלוהים אלהינו עולם ועד הוא ינהגנו על מות.