ילקוט שמעוני, ישעיהו פרק ד
המשך סימן שצט
והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו
אמר רבי אלעזר:
עתידין צדיקים לומר לפניהם קדוש, כדרך שאומרין לפני הקב"ה, שנאמר:
והיה הנשאר וגו' קדוש יאמר לו.
סימן ת
תנא דבי אליהו:
צדיקים שעתיד הקב"ה להחיות שוב אינם חוזרין לעפרן, שנאמר:
והיה הנשאר בציון והנותר בירושלים קדוש יאמר לו -מה קדוש לעולם קיים, אף הם לעולם קיימים.
ואם תאמר אותן אלף שנים שהקב"ה עתיד לחדש את עולמו, שנאמר:
ונשגב ה' לבדו ביום ההוא.
צדיקים מה הם עושים?
הקב"ה עושה להם כנפים כנשרים ושטין ומעופפין על פני המים, שנאמר:
על כן לא נירא בהמיר ארץ ובמוט הרים בלב ימים.
ושמא תאמר יש להם צער?
תלמוד לומר:
וקוי ה' יחליפו כח יעלו אבר כנשרים ירוצו ולא ייגעו.
וברא ה' על כל מכון הר ציון ועל מקרעיה -
אמר רבה בר בר חנה א"ר יוחנן:
עתיד הקב"ה לעשות לכל צדיק וצדיק שבע חופות בגן עדן, שנאמר:
וברא ה' על כל מכון הר ציון ועל מקראיה ענן יומם וגו'.
כי על כבוד חופה -
א"ר יוחנן:
מלמד, שכל צדיק וצדיק הקב"ה עושה לו חופה לפי כבודו.
ועשן בחופה למה?
אמר ר' חנינא הגדול:
כל מי שעניו צרות בתלמידי חכמים בעוה"ז, מתמלאות עיניו עשן לעולם הבא.
ואש בחופה למה?
אמר רבי חנינא:
מלמד, שכל אחד ואחד נכוה מחופתו של חברו , אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה.
וסכה תהיה לצל יומם -
א"ר זירא:
עד עשרים אמה אדם יודע שהוא יושב בצל סוכה, למעלה מעשרים אמה אין אדם יודע שהוא יושב בצל סוכה אלא בצל דפנות.
סימן תא
אמר רבי אלעזר בשם רבי סימאי:
אמר הקב"ה לאברהם: אתה אמרת:
יקח נא מעט מים חייך, שאני פורע לבניך במדבר כו'. הה"ד:
אז ישיר ישראל את השירה הזאת עלי באר - הרי במדבר.
בארץ [כנען] מנין?
שנאמר:
ארץ נחלי מים.
לעתיד לבא מנין?
[ת"ל:
ביום ההוא יצאו מים חיים מירושלים.
אתה אמרת:
ורחצו רגליכם - חייך, שאני פורע לבניך במדבר ובביישוב ולעתיד לבא.
במדבר מנין?
שנאמר:
וארחצך במים.
ביישוב מנין?
שנאמר:
רחצו הזכו.
לעתיד לבוא מנין]?
שנאמר:
(כי) אם רחץ ה' את צואת בנות ציון.
אתה אמרת:
והשענו תחת העץ - חייך, שאני פורע לבניך כו', הה"ד:
פרש ענן למסך - הרי במדבר.
בארץ מנין?
שנאמר:
בסוכות תשבו שבעת ימים.
לעתיד לבא מנין?
שנאמר:
וסכה תהיה לצל יומם.
אתה אמרת:
ואקחה פת לחם - חייך, שאני פורע לבניך כו', שנאמר:
הנני ממטיר לכם לחם מן השמים - הרי במדבר.
בארץ מנין?
שנאמר:
ארץ חיטה ושעורה.
לעתיד לבא מנין?
שנאמר:
יהי פסת בר בארץ.
אתה אמרת:
ואל הבקר רץ אברהם - חייך שאני פורע לבניך כו', הה"ד:
ומקנה רב היה לבני גד ולבני ראובן - הרי במדבר.
בארץ מנין?
שנאמר:
בנכסים רבים שובו אל אהליכם ובמקנה רב.
לעתיד לבא מנין?
שנאמר:
והיה ביום ההוא יחיה איש עגלת בקר ושתי צאן.
אתה אמרת:
והוא עומד עליהם - חייך שאני פורע לבניך כו', הה"ד:
וה' הולך לפניהם יומם.
בארץ מנין?
שנאמר: אלוהים ניצב
בעדת אל.
לעתיד לבא מנין?
שנאמר:
עלה הפורץ לפניהם.