ילקוט שמעוני, יחזקאל              פרק ב
	
המשך  סימן שמ
בן אדם -
בן אנשים כשרים, 
בן אנשים צדיקים, 
בן גומלי חסדים, 
בן שמבזים עצמם,
 לכבודי ולכבודם של ישראל. 
דבר אחר: 
בן אדם -
משל למה הדבר דומה? 
למלך שכעס על אשתו והיו לו בנים ממנה, עמד ודחפה והוציאה מביתו. 
לימים שלח בן אחד אצלה, א"ל: בן פלונית בוא ואראך כבודי ובית שבניתי לאמך, שנאמר: 
ויהי בשלשים שנה וגו' - זה (שנה) [שטה] ראשונה, אבל בשניה: 
וארא והנה רוח סערה וגו' ומתוכה דמות ארבע חיות - לאחר שהראהו, א"ל: בן אדם זהו כבודי וכבדתי אתכם יותר מכל אומות העולם כלום פחת כבודי או בית שבניתי לכם?! 
שנאמר:
 ואם נכלמו וגו'.
שמא תאמר: אין לי מי שעובד אותי, והלא כבר יש לי תתק"ו אלפי רבבות של מלאכי השרת, שהם עומדים לפני ומקדשים שמי הגדול בכל יום תמיד, מיציאת החמה ועד שקיעת החמה ואומר: 
קדוש קדוש קדוש ומשקיעת החמה עד זריחת החמה, אומרים:
 ברוך כבוד ה' ממקומו - ומפני מה עושים דברים מכוערים ודברים שאינן ראויין ומבעטין אתם ביסורין, אבל 
אעשה למען שמי לבלתי החל. 
בן אדם עמוד על רגליך -
(כתוב ברמז רס"ד): 
סימן  שמא
ויפרש אותה לפני והיא כתובה פנים ואחור וכתוב אליה קינים והגה והי - 
קינים - 
זה פורענותם של צדיקים בעולם הזה. 
וכן הוא אומר:
 קינה היא וקוננוה.
והגה - 
זה מתן שכרן של צדיקים לעתיד לבא. 
וכן הוא אומר: 
עלי הגיון בכנור. 
והי - 
זה פורענותן של רשעים לעתיד לבא. 
וכן הוא אומר: 
הוה על הוה תבא. 
א"ר חסדא, דרש מרימר: 
מאי דכתיב: לכל תכלה ראיתי קץ רחבה מצותך מאד? 
דבר זה, אמרו 
דוד ולא פירשו. 
אמרו 
איוב ולא פירשו, דכתיב: 
ארוכה מארץ מדה ורחבה מני ים.
אמרו 
יחזקאל ולא פירשו, דכתיב: 
ויפרש אותה לפני - עד שבא זכריה בן עדו ופירשו, דכתיב: 
ויאמר אלי מה אתה רואה ואומר אני רואה מגלה עפה ארכה עשרים אמה ורחבה עשר באמה, כי פשטת לה הויא עשרים בעשרים. 
וכתיב:
 והיא כתובה פנים ואחור! 
כי קלפת לה כמה הוי לה? 
ארבעים בעשרים. 
וכתיב:
 מי מדד בשעלו מים ושמים בזרת תכן - נמצא כל העולם אחד משלשה אלפים ומאתים בתורה.