ילקוט שמעוני, הושע                פרק ג
	
המשך סימן תקיט
ואכרה לי בחמשה עשר כסף -
א"ר יוחנן משום דבי רבי שמעון בן יהוצדק:
 
אין כירה אלא לשון מכירה.
וכן הוא אומר: 
בקברי אשר כריתי לי. 
בחמשה עשר -
זה ט"ו בניסן, שבו נגאלו ישראל ממצרים. 
כסף -
אלו הצדיקים. 
וכן הוא אומר:
 צרור הכסף לקח בידו. 
וחומר שעורים ולתך שעורים -
אלו ארבעים וחמשה צדיקים שהעולם מתקיים עליהם, ואיני יודע אם שלשים כאן וחמשה עשר בארץ ישראל או אם שלשים בארץ ישראל וחמשה עשר כאן. 
כשהוא אומר: 
ואקחה שלשים הכסף וגו', הוי אומר: שלשים בארץ ישראל וחמשה עשר כאן. רובי רובייהו משתכחו בכנישתא דתותי אפתי. 
דבר אחר: 
ואכרה לי בחמשה עשר כסף -
הרי חמשה עשר בניסן.
וחומר שעורים -
הרי שלשים. 
ולתך שעורים -
הרי ששים. 
אלו שלש פרשיות שכתב לנו משה בתורה וכל אחת ואחת יש בה ששים מצות, ואלו הם: 
פרשת פסחים, 
פרשת נזיקין, 
פרשת קדושים. 
דבר אחר:
 
ואכרה לי בחמשה עשר כסף -
זה ט"ו בניסן.
וחומר שעורים -
הרי שלשים.
 
ולתך שעורים -
הרי ארבעים וחמשה. 
הא אינון חמשא אוחרנייא, 
ואמר עליה ימים רבים תשבי לי.
 תני, רבי חייא אמר:
 
ימים, שנים 
רבים, שלשה.
לא תזני -
לא תעשה לך פסל.
ולא תהיי לאיש -
לא יהיה לך אלהים אחרים. 
אם עשיתם כן,
 וגם אני אליך. 
אימתי? 
בחדש השלישי: 
כי ימים רבים ישבו בני ישראל אין מלך ואין שר -
וכי ימים רבים היו (כתוב ברמז ה'): 
אחר ישובו בני ישראל וגו' ופחדו אל ה' ואל טובו -
מלמד, שכיון שבאים לירושלים בא דוד, לכך קבעו: 
ולירושלים, את צמח דוד. 
וכיון שבא דוד באת תפלה, שנאמר: 
והביאותים אל הר קדשי ושמחתים בבית תפלתי (כתוב ברמז ק"ו):