מצודות דוד, תהלים פרק ט
פסוק ג
אזמרה שמך עליון. אשבחו לומר ששמו עוד עליון ונעלה על כל התשבחות :
פסוק ד
בשוב. כשלא יוכלו אויבי לי וישובו לאחור ויכשלו ויאבדו אז אשמחה ואעלצה שמחה כפולה בעבור הטובה הכפולה:
פסוק ה
כי עשית. הלא רבות פעמים עשית משפטי וישבת בכסא לשפוט אויבי:
פסוק ו
גערת. בעבורי גערת גוים וגו' ומחית שמם לבל יזכרו:
פסוק ז
האויב. אתה האויב דע שהחרבות תמו לנצח ר"ל המקומות החרבות שבך יכלו עד עולם ולא ישובו לקדמותן ואף הערים אשר נהרסו בחטאך המה יהיה נאבד זכרם וכפל הדבר במ"ש:
פסוק ח
וה' לעולם ישב. כי ה' חי לעולם וכ"כ ממשלתו וא"כ מי יבנה את אשר הרס הוא:
פסוק ט
והוא ישפט. עד עולם ישפוט העכו"ם בדין הישר והצדק כאשר ראוי להם להאביד זכרון עריהם:
פסוק י
משגב לדך. אבל לנשברי לב יהיה למשגב ומתי יהיה למשגב כשיהיה בעולם עת צרה:
פסוק יא
כי לא עזבת. כי יראו אשר לא עזבת דורשך:
פסוק יב
יושב ציון. המשרה שכינתו בציון:
פסוק יג
כי דורש דמים. כי הוא דורש לדעת הדם אשר שפכו העכו"ם וזכורים הם לפניו עם שאינו ממהר לפרוע :
פסוק יד
מרוממי. הלא אתה מעולם מרומם אותי משערי מות:
פסוק טז
בשחת. בהבור אשר עשו לישראל:
פסוק יז
נודע ה'. כשעושה משפט בעכו"ם אז הוא נודע ומפורסם לכל
נוקש רשע. כאשר הרשע יפול בהמוקש אשר עשה אז עד עולם יחשבו בלב פרסום המקום:
פסוק יח
ישובו. לפי שהשאול מוכן להם אמר לשון ישובו כאדם ששב אל ביתו המוכן לשבתו:
פסוק יט
כי לא לנצח. ולכך יפרע מן העכו"ם
תאבד לעד. מלת לא משמשת בשנים כאלו אמר לא תאבד לעד:
פסוק כ
אל יעוז אנוש. אל יתחזקו העובדי כוכבים ומזלות
על פניך. ר"ל בעת כעסך :
פסוק כא
שיתה. תשים להם השלכה והשפלה למען ידעו שהמה לעולם אנוש ולא אל: