ילקוט שמעוני, תהלים               פרק קלב
	
שיר המעלות זכור ה' לדוד את כל ענותו -
(כתוב ביהושע ברמז כ' וברמז כ"ד וברמז תקצ"א וברמז תשצ"א). 
אם אתן שנת לעיני -
(כתוב בשמואל ברמז קמ"ה): 
אם ישמרו בניך בריתי -
שלשה דברים נתנו על תנאי: 
ארץ ישראל, 
ובית המקדש, 
ומלכות בית דוד, 
חוץ מספר תורה ובריתו של אהרן, שלא נתנו על תנאי. 
ארץ ישראל מנין? 
שנאמר: 
השמרו לכם פן יפתה לבבכם וגו' וחרה אף ה' בכם ועצר את השמים וגו'. 
בית המקדש מנין?
שנאמר: 
הבית הזה אשר אתה בונה אם תלך בחוקותי, ואם לאו - 
והבית הזה יהיה עליון כל עובר עליו ישום ושרק. 
מלכות בית דוד מנין? 
שנאמר: 
אם ישמרו בניך בריתי 
ונאמר: 
ופקדתי בשבט פשעם. 
ומנין לספר תורה שלא נתן על תנאי? 
שנאמר: 
תורה צוה לנו משה מורשה. 
ומנין לבריתו של אהרן שלא נתן על תנאי?
שנאמר: 
ברית מלח עולם. 
ואומר: 
והיתה לו ולזרעו אחריו ברית כהונת עולם.
זאת מנוחתי עדי עד -
תנו רבנן:
 
כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואת הנחלה. 
מנוחה - זו שילה.
ואמאי קרי לה מנוחה? 
דנחו מכבוש.
נחלה - זו ירושלים 
וכן הוא אומר: 
היתה לי נחלתי כאריה ביער. 
ואומר: 
העיט צבוע נחלתי לי דברי ר' יהודה.
ר' שמעון אומר: 
מנוחה - זו ירושלים. 
וכן הוא אומר: 
זאת מנוחתי עדי עד. 
ואומר: 
כי בחר ה' בציון אוה למושב לו.
ואמאי קרי לה מנוחה? 
על שם: מנוחת הארון. 
נחלה - זו שילה, דכתיב: 
ויחלק להם יהושע ויפול להם הגורל בשילה. 
רבי שמעון אומר: 
זה וזה שילה. 
ר' שמעון בן יוחאי אומר: 
זה וזה ירושלים.
כי בחר ה' בציון -
עד שלא נבחרה ירושלים 
היתה א"י כשרה למזבחות, משנבחרה ירשלים יצאת ארץ ישראל, שנאמר: 
השמר לך פן תעלה עולותיך וגו'. 
עד שלא נבחרה בית עולמים, היתה ירושלים ראויה לשכינה, משנבחרה יצאת ירושלים, שנאמר: 
כי בחר ה' בציון. 
ואומר: 
זאת מנוחתי עדי עד. 
עד שלא נבחר אהרן, היו כל ישראל ראויים לכהונה, משנבחר אהרן יצאו ישראל, שנאמר: 
ברית מלח עולם היא. 
ואומר: 
והיתה לו ולזרעו אחריו. 
עד שלא נבחר דוד, היו כל ישראל ראויים למלכות, משנבחר דוד יצאו כל ישראל, שנאמר: 
הלא לכם לדעת כי ה' וגו' נתן ממלכה לדויד.,
 עד שלא נבחרה ארץ ישראל,
 היו כל הארצות כשרות לדברות (כתוב ביחזקאל ברמז של"ה):