ראב"ע איוב פרק י
[י, א]
נקטה נפשי -
אם עזבתי שלא אדבר, או דברתי כעניין
החרשתי בלו עצמי בשאגתי.
אעזבה -
יש אומר:
שהוא מן
עזוב תעזוב עמו.
והקרוב אלי: שהוא כמשמעו.
[י, ג]
ועל עצת -
כאילו הופעת על
עצת רשעים.
[י, ז]
על דעתך כי לא ארשע -
ואם רשעתי לא אוכל להינצל, כי אתה היוצר.
[י, ח]
עצבוני -
רובי המפרשים אמרו:
כי עצבוני הוא מלשון קדר בראו מיתרי הגוף ופי' ותבלעני, שהוא מן כסוי על הקרבים המכוסים.
והנכון בעיני: שפירוש
ידיך כמו:
יד ה' הויה.
ועצבוני –
כמשמעו.
גם
ויעשוני - כמו הנני עושה את כל מעניך ועשותם רשעים.
גם
ותבלעני כמשמעו.
[י, י]
תתיכני -
כמו:
כהתוך כסף.
[י, יב]
ופקודתך -
היא הפועלת והוא כמו
צוויך.
[י, יג]
ואלה -
עניינו על השגגות.
והעניין, אחר שעשית עמי כל זה החסד, מה לך צפון עמך שגגותי.
[י, טו]
שבע קלון -
יחסר מלת אני.
[י טז]
ויגאה -
יחזור על עניי שכל יום ויום יתגבר.
ותשב -
פעם אחר פעם כעניין:
אך בי ישוב.
תתפלא בי -
תראה פלאיך בי.
[י, יז]
עדיך -
הם הנגעים שיעידו.
חליפות וצבא -
הולכות ועומדות, כמו:
הלא צבא, והעניין שהם עתה בזמן הזה ועניינו על התלאות.
[י, כ]
ושית ממני -
הרף ממני כמו
ונשתו מים.
ואבליגה -
ואתחזק.
[י, כב]
עיפתה -
חשך וכמוהו
עושה שחר עיפה.
סדרים -
הם מערכות הכוכבים.
ותרגום: יערוך יסדר.