ילקוט שמעוני, איוב                פרק כא
	
זרעם נכון לפניהם עמם וצאצאהיהם לעיניהם -
והוא ישקיט ומי ירשיע. 
דרש ר' מאיר: 
והוא ישקיט - מעולמו, 
ויסתיר פנים - מעולמו, כדיין שמןתחין וילון על פניו ואינו יודע מה נעשה בחוץ.
א"ל: דייך מאיר! 
אמר לו: 
ומהו דכתיב והוא ישקיט? 
א"ל: לא נתנה שלוה לדור המבול אלא לחייבן. 
ומה שלוה נתן להם? 
זרעם נכון לפניהם עמם וצאצאיהם לעיניהם. 
ישלחו כצאן עויליהם וילדיהם ירקדון - 
רבי לוי ורבנן, 
רבי לוי אמר: 
לשלשה ימים היתה אשתו של אחד מהם מעוברת ויולדת. 
נאמר כאן: 
נכון, ונאמר להלן: 
היו נכונים לשלשת ימים. 
ורבנן אמרין: 
ליום אחד.,
נאמר כאן: 
נכון ונאמר להלן: 
והיה נכון לבקר.
מה נכון להלן יום אחד, אף כאן יום אחד. 
וצאצאיהם לעיניהם -
שהיו רואים בניהם ובני בניהם. 
ישלחו כצאן עויליהם -
א"ר לוי: 
בערביא צווחין לינוקא עוילא. 
וילדיהם ירקדון -
כאלין שדיא, כמה דאת אמר:
 ושעירים ירקדו שם -כשהיתה אחת מהם יולדת ביום, היתה אומרת לבנה: צא והבא לי צור לחתוך טבורך, בלילה היתה אומרת לבנה: צא והדלק לי את הנר לחתוך טבורך. 
עובדא הוה בהדא אתתא דילידת בליליא. 
אמרה לבנה: צא והדלק בוצינא דנקטא שורך. 
נפק ופגע ביה שידא שומרון. 
אמרה לה: זיל גלוג לאמך דקרא תרנגולא, ואלולא דקרא תרנגולא הוינא מחיתך וקטיל יתך. א"ל: זיל את וגלוג לאימא דאימך דלא קטעא אימא שרי, דאלו קטעת אמי שורי הוינא מחיתך וקטיל יתך, הדא הוא דכתיב: 
בתיהם שלום מפחד - מן המזיקין. 
ולא שבט אלוה עליהם - 
מן היסורין. 
וכשהסתיר פניו מהם, 
מי אמר לו לא עשית כשורה? ומה הסתיר פניו מהם? 
שהביא עליהם מי המבול,
 על גוי ועל אדם יחד. 
על גוי -
זה דור המבול. 
ועל אדם -
זה נח, שממנו הושתת העולם. 
מה שדי כי נעבדנו -
דור המבול אמרו כך (כתוב ברמז תק"כ).