רשי, במדבר               פרק כח
	(ב) צו את בני ישראל - 
מה אמור למעלה? 
(כז, טז) יפקוד ה'. 
אמר לו הקב"ה: עד שאתה מצווני על בני, ציווה את בני עלי.
משל לבת מלך שהייתה נפטרת מן העולם והייתה מפקדת לבעלה על בניה וכו', כדאיתא בספרי:
קרבני - 
זה הדם:
לחמי - 
אלו אימורין. 
וכן הוא אומר (ויקרא ג, טז) והקטירם הכהן המזבחה לחם אשה:
לאשי - 
הנתנין לאשי מזבחי:
תשמרו - 
שיהיו כוהנים ולווים וישראלים עומדין על גביו 
מכאן  למדו ותקנו מעמדות:
במועדו - 
בכל יום הוא מועד התמידים:
(ג) ואמרת להם - 
אזהרה לבית דין:
שנים ליום - 
כפשוטו ועיקרו בא ללמד שיהיו נשחטין כנגד היום, תמיד של שחר במערב ושל בין הערבים במזרחן של טבעות:
(ד) את הכבש אחד - 
אף על פי שכבר נאמר בפרשת ואתה תצווה (שמות כט, לח) וזה אשר תעשה וגו', היא הייתה אזהרה לימי המילואים, וכאן ציווה לדורות:
(ה) סלת למנחה - 
מנחת נסכים:
(ו) העשיה בהר סיני - 
כאותן שנעשו בימי המילואים. 
דבר אחר:
העשויה בהר סיני, הקיש עולת תמיד לעולת הר סיני אותה שנתקרבה לפני מתן תורה שכתוב בה (שמות כד, ו) וישם באגנות 
מלמד  שטעונה כלי:
(ז) ונסכו - 
יין:
בקדש הסך -
על המזבח יתנסכו:
נסך שכר - 
יין המשכר פרט ליין מגתו:
(ח) ריח ניחח - 
נחת רוח לפני שאמרתי ונעשה רצוני:
(י) עלת שבת בשבתו - 
ולא עולת שבת זו בשבת אחרת, הרי שלא הקריב בשבת זו. 
שומע אני יקריב שתים לשבת הבאה? 
תלמוד לומר: בשבתו, 
מגיד שאם עבר יומו בטל קרבנו:
על עלת התמיד - 
אלו מוספין, לבד אותן שני כבשים של עולת התמיד. 
ו
מגיד שאין קרבין אלא בין שני התמידין, וכן בכל המוספין נאמר על עולת התמיד לתלמוד זה:
(יב) ושלשה עשרונים - 
כמשפט נסכי פר, שכן הן קצובין בפרשת נסכים:
(יד) זאת עלת חדש בחדשו - 
שאם עבר יומו בטל קרבנו ושוב אין לו תשלומין:
(טו) ושעיר עזים וגו' - 
כל שעירי המוספין באין לכפר על טומאת מקדש וקודשיו, הכל כמו שמפורש במס' שבועות (דף ט א). 
ונשתנה שעיר ראש חדש שנאמר בו לה', 
ללמדך  שמכפר על שאין בו ידיעה לא בתחילה ולא בסוף, שאין מכיר בחטא אלא הקב"ה בלבד, ושאר השעירין למדין ממנו. 
ומדרשו באגדה: 
אמר הקב"ה, הביאו כפרה עלי על שמעטתי את הירח:
על עלת התמיד יעשה - 
כל הקורבן הזה:
ונסכו - 
אין ונסכו מוסב על השעיר, שאין נסכים לחטאת:
(יח) כל מלאכת עבודה - 
אפילו מלאכה הצריכה לכם, כגון דבר האבד המותרת בחולו של מועד אסורה ביום טוב:
(יט) פרים - 
כנגד אברהם, שנאמר (בראשית יח, ז) ואל הבקר רץ אברהם:
אילים - 
כנגד אילו של יצחק:
כבשים - 
כנגד יעקב שנאמר (בראשית ל, מ) והכשבים הפריד יעקב. ביסודו של רבי משה הדרשן ראיתי זאת:
(כד) כאלה תעשו ליום - 
שלא יהיו פוחתין והולכין כפרי החג:
(כו) וביום הבכורים - 
חג השבועות קרוי בכורי קציר חטים על שם שתי הלחם, שהם ראשונים למנחת חטים הבאים מן החדש:
(לא) תמימים יהיו לכם ונסכיהם - 
אף הנסכים יהיו תמימים. 
למדו רבותינו מכאן  שהיין שהעלה קמחין פסול לנסכים