ילקוט שמעוני, יהושע פרק ד
המשך סימן טו
והעם עלו מן הירדן בעשור לחדש.
אמר רבי לוי:
לקיחת הפסח עמדה להם בירדן, דכתיב:
בעשור לחדש הזה ויקחו להם וגו'.
וכתיב התם:
והעם עלו מן הירדן בעשור לחדש.
אכילת הפסח עמדה בימי המן, דכתיב:
בלילה ההוא נדדה וגו'.
אמר ר' יוחנן בשם רבי בנאה:
ערל מקבל הזאה, שכן מצינו באבותינו שקבלו הזאה כשהיו ערלים, שנאמר:
והעם עלו מן הירדן בעשור לחדש, בעשרה לא מהול משום חולשא דאורחא, הזאה אימת עבוד לאו כשהם ערלים?!
ודילמא לא עבוד פסח כלל?
לא ס"ד דכתיב:
ויעשו את הפסח.
ודילמא פסח הבא בטומאה עבוד?
אמר רב אשי:
בהדיא תניא:
מלו וטבלו ועשו פסחיהן בטהרה: