רשב"ם לבמדבר פרק ד
פסוק ה
אהרן ובניו בנסוע המחנה -
שני דגלים ראשונים שנוסעים תחלה, קודם שיסע המשכן והלוים.
פסוק י
ונתנו על המוט -
טועה היה בזה ר' יוסף קרא.
מדלא כתיב כדתיב:
במוט בשנים - והיה רוצה לומר שכל המוט היה תחת הכלים, מדכתיב:
על.
השיבותי:
כי המוטות היו מצד הכלים, כדרך כל משא שנותנין המוטות בטבעות שבצדי הכלים, כדכתיב בפרשת המשכן, אבל אצל לשון
ונתנו - ראוי לומר על המוט ואצל לשון משא אמר במוט כדכתיב:
וישאוהו במוט.
ונשא בם את השלחן, כדכתיב:
בכתף ישאו - אין לכם משא אלא בכתף, כלומר: בדבר זה נושאין זה.
פסוק טו
ואחרי כן יבאו בני קהת -
לאחר שתכסו את הארון והכלים.
פסוק כ
כבלע את הקדש -
כשסותרין את ההיכל כבוד ה' נגלה ואם יראו ימותו. כמו שמצינו באנשי בית שמש כי ראו בארון ה'.
כבלע -
כמו
בלע ה'.
ודרך אורחותיך בלעו.
בלע כל ארמנותיה.
ומאשריו מבולעים.
וכן כתיב למעלה, שמשעה שהיו מתחילים לפרק את המשכן היו מתרחקים בני קהת, כדכתיב:
ובא אהרן ובניו בנסוע המחנה והורידו את פרכת המסך - וכל הפרשה עד:
וכלה אהרן ובניו לכסות וגו' - ואחרי כן:
יבאו בני קהת.
פרשת נשא
פסוק כב
נשא גם הם -
לפי שכתב למעלה:
נשא את ראש בני קהת.
הפרק הבא