ב"ה
בית הדין האזורי ירושלים
| ||||
בפני כבוד הדיינים: | ||||
הרב מרדכי רלב"ג הרב דוד שני הרב מנחם האגר |
ראב"ד דיין דיין |
תיק מספר: | 1300138/2 | |
תאריך: |
ה בשבט התשפ"ד
15/01/2024 | |||
תובעת |
פלונית
בא כוח התובעת עו"ד ריקי אופק-אבן צור | |||
נתבע |
פלוני
בא כוח הנתבע עו"ד הראל קרמר ועו"ד בנימין דניאל אג'ג ועו"ד ניסן קזיוף | |||
הנדון: | חיוב כתובה בגין חשדנות יתר וחיובו בתשלום אף קודם הגט | |||
נושא הדיון: | חיוב כתובה בגין חשדנות יתר וחיובו בתשלום אף קודם הגט |
כל יציאה מהבית זה על מנת להיפגש עם גבר, הייתי צריכה לדווח לו איפה אני נמצאת, מה ששבר זה החודש האחרון שהוא פשוט אמר לי במפורש, הוא התקין מצלמות, הוא התקשר לשאול אותי איפה הראוטר, הוא שם מצלמה בחדר שינה, הרגשתי שהפרטיות שלי הופרה, הוא לא נתן לי גישה למצלמות, שבועיים לפני שעזבתי היה חג, הוא אמר לי שהוא עזב, כל ויכוח הוא מאיים בגירושין, מאותו שבוע המצב הלך והידרדר, רואים את הגבר מחכה לי בחניה כמו בובה, אם הם טוענים שזה לא נכון יש מצלמות, הוא יודע מי זה הגבר, הוא יודע איפה הוא גר, הגבר הזה הוא דמיוני, לא היה לי שום דבר, אין לי שום סיבה שאני בוגדת בו, לא יכולתי להיות עם הפלאפון, כל צפצוף זה מהגבר, הוא אמר לי תפקידי את הפלאפון, הפקדתי אצלו, זה לא עזר, הוא עדיין טען שאני בוגדת בו ואני לא אמינה, שבת לפני שעזבתי היה הפסקות חשמל, הוא חשב שהגבר בבית, הוא הזמין את המשטרה, באותו לילה הוא אמר לי את לא חושבת שצריך לפרק את החבילה, לפרק אז נפרק, לקחתי יומיים שלושה ויצאתי מהבית.האיש לא הכחיש את הדברים שאמרה האישה בדיון ההוא. אומנם בדיון שאח"כ, בנובמבר 2021 הכחיש את הדברים, וכן בסיכומים שהגיש ב-2022. אך שוב חזר לטעון שהיא בוגדת בו ומנהלת חיים כפולים, וכך נאמר בסיכומים האחרונים ששלח בעניין הכתובה:
7. "נתנה עיניה באחר":ביה"ד נוכח לדעת שהאיש אינו רוצה באשתו, אינו אוהב אותה, ומעכב את הגירושין בגלל סיבות צדדיות, וחייב אותו בגט לפני כשנה, ביום 28/2/2023, על סמך דברי רבנו ירוחם המפורסמים בעניין איש ואישה שאינם רוצים זה בזה.
כעולה מאשר הובא בפני בית הדין וממעשיה של האישה בפועל, בסתר ובגלוי, ברור הוא כי היא נצלה את מצב בריאותו הרופף של הבעל בכדי לחיות חיים כפולים ונוחים תוך שכתוצאה מכך מצב בריאותו הולך ומחמיר.
המדיר את אשתו שלא תלך לבית אביה, בזמן שהוא עמה בעיר, חודש אחד - יקיים, שנים - יוציא ויתן כתובה; ובזמן שהוא בעיר אחרת, רגל אחד - יקיים, שלשה - יוציא ויתן כתובה. המדיר את אשתו שלא תלך לבית האבל או לבית המשתה - יוציא ויתן כתובה, מפני שנועל בפניה, ואם היה טוען משום דבר אחר - רשאי. אמר לה ע"מ שתאמרי לפלוני מה שאמרת לי או מה שאמרתי לך, או שתהא ממלאה ומערה לאשפה - יוציא ויתן כתובה.לפיכך עשתה האישה כדין כשקמה ועזבה אותו, והגירושין לא יצאו ממנה אלא ממנה, והריהו חייב במלוא כתובתה.
כתב הר"ם ז"ל כל היכא דקתני יוציא ויתן כתובה נהי דאין כופין אותו אלא בראיה ברורה מ"מ נפיק ממונא מיניה כאן דכיון דחייבוהו חכמים להוציא ולתת כתובה אם לא הרשינו לכוף להוציא (*אם) [*דאם] היינו כופים ה"ל מעושה שלא כדין מ"מ כתובה מ"ט לא נפיק מיניה כיון דחייבוהו חכמים בממון זה לתת לה.כיוצא בזה כתב גם הבית יוסף באה"ע סי' קנד:
מצאתי כתוב בשם רבינו ברוך נ"ל דכל היכא דקתני יוציא ויתן כתובה נהי דאין כופין אותו אלא בראיה ברורה מכל מקום נפיק ממונא מיניה (ד)כיון דחייבוהו חכמים בממון זה לתת לה.וגם הרמ"א הביא זאת להלכה באה"ע קנד סעיף כא.
הרב מרדכי רלב"ג – ראב"ד | דוד שני | הרב מנחם האגר |