ב"ה
בית הדין האזורי נתניה
| ||||
בפני כבוד הדיינים: | ||||
הרב מיכאל עמוס הרב שניאור פרדס הרב אריאל ינאי |
אב בית דין דיין דיין |
תיק מספר: | 292906/1 | |
תאריך: |
ל'' בניסן התשע"ב
22/04/2012 | |||
תובע |
פלוני
בא כוח התובע עו"ד עדנה אשכנזי | |||
נתבעות |
פלונית
בא כוח הנתבעות עו"ד אברהם מרקוס | |||
הנדון: | גירושין, חלוקת רכוש – כריכה, מזונות, שונות אישות | |||
נושא הדיון: | חיוב בגט ושלילת מזונות מאשה שהצטרפה אל כת |
"ש: למה לא לקחת אותה לאנשים מקצועיים?נעיין במסמכים – הראיות – שצורפו ע"י הבעל לטענותיו.
הבעל: לא הסכימה.
ש: הצעת לה?
הבעל: הצעתי לה קבוצה של פסיכולוגים והיא הציבה את [ר' ר']" (פר' 20.1.2011 ש' 591-593)."
"הפגישה עם [ר' ר'] הייתה אתמול מאד אופטימית לגבי "החיים" ומאד מציאותי לגבי הקשר ביני ובין [פלוני].וב-01/11/09 כתבה האשה:
העובדת הן ש[פלוני] אינו יוזם פגישה עם [ר' ר'] ושכנראה אין הוא מתכוון לעבור תהליך עם עצמו. יש סבירות יותר מגבוהה ש[פלוני] גם לא ייזום גירושין כי באיזשהו מקום, יצר לעצמו אזור נוחות (אשה שמגדלת לו את הילדים, הוא יכול לעבוד כמה שהוא רוצה, וכביכול להיות איתה בקשר וכמובן.... תמיד יכול לבוא אלי בטענת מבלי לקחת אחריות).
[ר' ר'] סבור (בצדק לדעתי) שיוזמה לטיפול צריכה לבוא מהאדם עצמו, ואין זה נכון מקצועית לפנות אליו או לשדל אותו. גם לי אין יותר כוונות להפציר בו בענין זה. [ר' ר'] ואני מבינים שאין טעם לקשר בינינו במצב כזה. כמן כן ברור שהילדים כן יהיו איתי בעת שנפרד. בין השאר כי אני לא סומכת על [פלוני] שיוכל לספק להם את התמיכה הרגשית לה הם זקוקים. אין פה הפתעה מבחינתי, ואין אכזבה לאור העובדה שלא היו לי ציפיות גבוהות. במובן מסוים יש אפילו הקלה – התמונה מתחילה להתבהר.
הפגישה עם [ר' ר'] לא היה כבדה, נהפוך הוא. מאד עניינית ומתובלת בהומור. אין לי ספק שליווי שלו בתהליך יקפיץ אותי כמה רמות בכל מובן שהוא.
באיזשהו מקום אני מרגישה שעכשיו אני באמת מתחילה לחיות את החיים ולא לידם, כמנהגי קודם. עכשיו זו תקופה של היערכות ובניית תשתית כלכלית. בינתיים לא משתפת את [פלוני] וכמובן לא את הילדים במסקנותיי. זהו לעכשיו.
אוהבת, [פלונית]"
"[י' ב"א] יקירתי,וכן במייל "מעודד" לאשה ב-01/11/09 נכתב:
אמירתך "בתור תפוח את מוכנה לחשוב על דרך איך להפוך להיות אגס", גרמה לי ממש להתפקע מצחוק בין אם התכוונת לכך ובין אם לאו אין ספק שהצלחת לעלות לי את המורל מצרך חשוב ביותר בימים אלו. האמת היא, שאם הייתי מצליחה לצפות על כל העסק הזה רק במבט על – לא הייתה יכולה להיות פרודיה טובה מזו, על זוגיות...
אני עוד לא יודעת איך להתנסח אבל נראה לי שהכיוון שלך טוב+ אמירה לגבי מציאת עבודה.
דיברתי עם אימא שלי על כל המתרחש כמובן על ההצעה העסקית של [ר' ר']. לגבי פירוק החבילה היא מאד כבדה ומתחילה להתאבל על [פלוני]."
"לדעתי השאלה היא איך להביא אותו להיות זה אשר יציע את הפרידה הסופית לכן שוב לדעתי, כדאי להסכים לכל מה שהוא אומר במובן הרעיוני, כלומר לומר לו שאת בהחלט יודעת ומסכימה ש"כל כוונותיי טהורות", את יודעת ומסכימה שהוא מציע לך את הדבר הטוב ביותר שהוא יכול להציע, ואת מאד מעריכה ומכבדת את זה. זה רק הפסיכולוג אולי להוסיף שמי שיכול לקבוע אם את בדיכאון או לא לכתוב ש"בתור תפוח את מוכנה לחשוב על דרך איך להפוך להיות אגס" ואולי ופה אני לא ממש בטוחה אם זה נכון או לא בקיצור לדבר על הדברים בלי להבטיח ממש שום דבר ובלי לסגור ממש שום אפשרות. נסי להשמע אמפאטית מאוד, אכפתית מאד ושפיה מאד. ותני לו שוב את האפשרות להגיב, כך אולי בסוף הוא יאבד את הסבלנות."בכתב ידה של האשה ביומנה נכתב בין השאר:
"כנראה שאינני זקוקה ל[פלוני] בהתפתחות הרוחנית. אם כן, מהי מהות הקשר עם [פלוני]? האם אנחנו שותפים למסע?למדים אנו ללא ספק כי האשה וחבריה תכננו יחדיו את הגירושין. האשה והתעסקותה הרוחנית בכת ובכל הקשור, החליטה כי איננה מעוניינת בבעלה – שלא התחבר אליה בענין זה. ביחד עם חבריה תכננה באלו דרכים הבעל יאבד את סבלנותו ויפתח בתביעת הגירושין, כך שתרוויח "נקודות" ממהלך שלא פתחה רשמית וכביכול היא מעוניינת בשלום בית.
...
שוב נשאלת שאלת מהות הקשר ביני ובין [פלוני] האם היריות הם מכיוונו של [פלוני] האם אני מגיעה לשלווה וביטחון עם/בלי [פלוני]?"
"ש: את קיבלת תביעה לגירושין, מה עשית איתה. מה היה בשבילך?האשה משקרת בעדותה. היא זו שתכננה את הגירושין, היא זו שגרמה לבעל להגיש את התביעה. היא ציפתה לתביעה ולא היתה בכלל בהלם. זהו שקר גס.
ת: הלם, פשוט הלם, לא התכוננתי.
ש: רציתי להתגרש.
ת: לא.
ש: רוצה להתגרש.
ת: לא.
ש: שקיבלת את התביעה.
ת: לא יכולתי לדבר, היה הלם טוטלי, ניסתי ליישב איתו על שלו"ב, הלכנו ל[ר' ר']."
"דעת רבינו ירוחם במקום שאשה אינה חפצה בבעל, וכן הבעל אינו חפץ באשה, יש לחייב ואף לכפות בגט את מעכב הגירושין. ואלו דברי רבנו ירוחם בספר מישרים, חלק שמיני, נתיב שלשה ועשרים:לאמור, כי במקרה דנן שהאשה והבעל אינם חפצים בגירושין והבעל מעוגן על ידי האשה, מחייבים ואף כופין לרבינו ירוחם את האשה בגט. הבעל אינו חייב לא בכתובה ולא בתוספתה כיון שהאשה היא זו שיצרה את הליך הגירושין וכפי שהוכח.
"וכתב מורי הרב אברהם בן אשמעאל כי נראה לי שאשה שאמרה לא בעינא ליה יתן לי גט וכתובה, והוא אומר אנא נמי לא בעינא לך אבל איני רוצה ליתן גט, מסתברא דאין דנין אותה במורדת להפסידה כלום מעיקר כתובה ונדוניא, אלא מיהו משהין לה תריסר ירחי אגיטא דילמא הדרי בהו, לאחר שנה כופין אותו לגרש והפסידה תוספת וכל מה מה דיהיב לה מדיליה, דאדעתא למשקל ולמיפק לא יהיב לה."
מדברי רבינו ירוחם חזינן, שטענת עיגון, היא טענה מספיקה מצד עצמה לחייב בגט וכפי שנבאר.
במקרה שרבינו ירוחם מדבר עליו אין כל חיובים הדדיים בין הבעל והאשה, שהרי לא יתכן חיוב על צד אחד אם הצד השני אין רצונו לקבל את החיוב. אין לראות את הבעל כמורד באשה במקום שהאשה אין רצונה בבעל, היות והמושג מורד היינו: מורד באשה שמעוניינת ורצונה בבעלה, וכן אין לראות את האשה כמורדת בבעלה במקום שהבעל אין רצונו באשה. משמעות המושג מורדת היינו: מורדת בבעל שרצונו באשה. כל ההכרזות שעושים באשה המורדת בבעלה, כמובא בשו"ע (אבהע"ז סימן ע"ז), היינו הכרזות שתשוב לבעלה, שאינם אפשריים במקום שהבעל אינו חפץ באשה (וזה הטעם שלפי רבינו ירוחם אין האשה מפסידה עיקר כתובתה), ואם כן טעמא בעי, מאיזה טעם כופין את הבעל בגט, לאחר שאין הוא חייב לאשתו כל החיובים.
אלא כפי שכתבנו, שחזינן ברבינו ירוחם שטענת עיגון מצד עצמה היא טענה מספיקה לחייב ואף לכפות בגט את הצד שכנגד, שבגרמתו יש עיגון כפי שנבאר.
זה ברור שאשה שאיננה מעוניינת בבעלה (ואין עילה המחייבת בגט) ומאידך הבעל מעוניין בה, אין היא יכולה לטעון שהיא עגונה ושהבעל מעגן אותה ושיש לחייבו בגט, שהרי יש לה בעל ואין היא עגונה, אלא היא, האשה, לא מעוניינת בבעלה ולכן אדרבא נחשבת האשה כמענגת את עצמה ואין להחשיבה כמעוגנת, וממילא אין לחייב את הבעל בגט.
אבל במקום שהן הבעל לא חפץ באשה והן האשה לא חפצה בבעל, מציאות זו היא מציאות של עיגון, שהרי אף אם האשה היתה מעוניינת בבעל לא היתה לה כל אפשרות לעשות עמו שלום בית שהרי אין הוא חפץ זה, ולכן המציאות של האשה היא מציאות של עיגון, ועל כן אף שגם האשה לא מעוניינת בבעל וכתוצאה מכך אין לבעל חיובים כלפיה, כופין את הבעל בגט כדי שהאשה לא תהיה מעוגנת (ויעוין בפסקי דין רבניים, כרך י"ג עמוד 267-271 שמוכיחים כמו כן שדעת רוב הפוסקים שבטענת עיגון גרידא כופין בגט, וכן יעוין ברשב"א יבמות דף ק"ו).
נוסיף ונבהיר בצורה ברורה את הבנת דברי רבינו ירוחם, כדלהלן:
א) אין הבדל (לעניין חיוב בגט) אם הבעל היה ראשון שלא חפץ באשה או שהאשה היתה הראשונה שלא היתה חפצה בבעל, והכל תלוי באם האיש או האשה נחשבים כמעוגנים או לא, וזה מוכח מלשונו של רבינו ירוחם. שהרי רבינו ירוחם מדבר בכפיית האיש, ואף על פי כן כותב את דבריו על פי סדר, שהאשה לא רצתה את בעלה ואח"כ כותב שהבעל לא רצה את אשתו, ואם היתה חשיבות מי היה הראשון שלא היה חפץ בשני, היה כותב סדר אחר.
ב) כמו כן, היות וכל סיבת חיוב הבעל בגט נובעת מעיגון האשה, ולכן פשוט שבמקום שהאשה לא חפצה בבעל תקופה ארוכה והבעל מחוסר ברירה טען שרצונו להתגרש אבל גם כיום באם האשה היתה מוכנה לשוב אליו היה הבעל מוכן לקבלה לשלום, אין מצב זה נחשב שהאשה מעוגנת, שהרי יש לה בעל ואם תיאות ותסכים לשוב אליו יהיה מוכן לקבלה וממילא אין מצבה מצב של עיגון, ועל כן, אם התחרט מלגרשה, אין לחייב את הבעל בגט, ואף במקום שהבעל הגיש לבית הדין תביעת גירושין אם בפועל מצידו מוכן לעשות שלום בית עם האשה באם האשה היתה מסכימה, אין האשה נחשבת כמעוגנת ואין לחייב את הבעל בגט.
ג) אלא המקרה של רבינו ירוחם הוא: שעל אף שהאשה היתה הראשונה שלא היתה חפצה בבעל (והבעל בהתחלה היה מעוניין באשה) אבל לאחר שעברה תקופה שהאשה לא רצתה את בעלה, כיום הגיע הבעל למצב שנקעה נפשו מהאשה, ואף אם האשה תהיה מעוניינת לחזור אל הבעל, אין הבעל מוכן לעשות עמה שלם. זהו מצב שהאשה נמצאת כיום בעיגון שהרי כיום אין לה בעל, ובמקרה שכזה יכפו את הבעל בגט כדי למנוע את עיגונה של האשה.
...
כפי שאמרנו, לענין חיוב בגט, לא משנה אם הבעל הביא למצב שהאשה לא חפצה בו או האשה הביאה למצב שהבעל לא חפץ בה, והעיקר הקובע הוא שיש בפועל עיגון.
אבל נראה שלענין תוספת כתובה והחזר מתנות, כן קובע מי האשם ומי הביא למצב שהצד השני לא חפץ בו וכפי שנבאר.
...
נראה שיש חילוק גדול בין נושא חיוב בגירושין שזה נובע מטעם שאין זכות לאף אחד לעגן את השני, לבין נושא הפטור מתוספת כתובה (וה"ה מתנות) שזה נובע מהטענה "דאדעתא למשקל ולמיפק לא יהיב לה", וכפי שנבאר.
כפי שכתבנו לעניין חיוב גט לפי דינא דרבינו ירוחם, אין הבדל מי הראשון שהתחיל לטעון שרצונו להתגרש, וכמו כן אין הבדל בסיבת מי המצב שכיום אין צד רוצה את משנהו והעיקר תלוי אם כיום יש עיגון או לא, דהיינו אם המצב שבפנינו הוא שהבעל לא מעוניין כלל באשה אף אם האשה תרצה לחזור אליו, או לחלופין, כיום המצב הוא שאין האשה מעוניינת בבעל אף אם הבעל ירצה לחזור אליה. זהו מצב שכיום שני הצדדים מעוגנים ולכן יש לחייב בגט כל צד המעכב הגירושין, ללא קשר מי גרם למצב הקיים, היות ואין זכות לכל צד לעגן את משנהו.
ואולם זה הכל לענין חיוב גט הנובע מהזכות לא להיות מעוגן, משא"כ להיפטר מחיוב תוספת כתובה שזה נובע מטעם "דאדעתא למשקל ולמיפק לא יהיב לה", נראה בבירור שזה נאמר דוקא במקום שלא הבעל גרם למצב שהאשה לא מעוניינת בו ולכן יכול לטעון "דאדעתא למשקל ולמיפק לא יהיב לה", ופטור מתוספת כתובה (וחוזרים המתנות), אבל במקרה שהבעל הוא זה שעזב את הבית והוא זה הרחיק את האשה ולא רצה בה, והאשה רצתה את בעלה אלא מתוך הזמן הממושך שהבעל עזב את הבית ומרד בה ולא היה חפץ בה, הביא הוא את המצב שכיום גם האשה לא מעוניינת בו, בודאי שלא יכול לבוא ולטעון "אדעתא למישקל ומיפק לא יהיב לה", שהרי הוא זה שהביא את האשה לכך, וא"כ אדרבא אדעתא דהכי כתב לה תוספת כתובה, שהרי אם הוא זה שגרם לנתק ולגירושין בודאי על דעת כן כתב לה כתובה ותוספת כתובה.
ולפי זה מדויק היטב לשון רבינו ירוחם שמובא בלשונו "שאשה שאמרה לא בעינא ליה יתן לי גט וכתובה, והוא אומר אנא נמי לא בעינא לך אבל איני רוצה ליתן גט", שע"פ דיוק הלשון משמע שהאשה היתה הראשונה שטענה שאינה חפצה בבעלה, ובמקרה שכזה כתב שכופין את הבעל בגט היות ויש פה עיגון לאשה, אבל הבעל פטור מתוספת כתובה היות ולא הוא זה שגרם לנתק ולעגון ולכן יש לקבל את טענתו "דאדעתא למשקל ולמיפק לא יהיב לה", משא"כ במקרה הפוך שהבעל גרם לנתק ולגירושין, על אף שאכן יש לחייב את האשה בגט כדי שהבעל לא יהיה מעוגן, אבל נראה שיהיה חייב גם בתוספת כתובה וכן האשה לא תפסיד את המתנות.
והדברים נראים מוכרחים לומר כך, דאל"כ כל בעל יוכל להפטר מתשלום תוספת כתובה, ע"י שיעזוב את האשה זמן רב עד שלא תחפוץ בו יותר, היעלה על הדעת שיפטר מתוספת כתובה בטענה "דאדעתא למשקל ולמיפק לא יהיב לה".
"זהו עידן הכנה המכיל את תקופת הספרים הקדושים.עוד נטען בסיכומיו כי "ספר הידע" מורכב מ-62 חוברות, ואותן היה על האישה לכתוב במלואן (פר' 7.7.2011 ש' 225-231). את התקנות, הודתה, מתקינה מבלנה גלשורק. המרכז בטורקיה מעדכן את המרכז בישראל בדבר התקנות החדשות באמצעות מייל, כאשר מבלנה עצמה מקבלת את התקנות באמצעות קול פנימי.
...
אף על פי כן "ספר הידע" לא נחשף לאנושות במשך 3 שנים היות והחברה לא היתה מוכנה עדיין. בשנת 1984, נקודות מוקד רוחניות נכונו בעולם כולו, בנתיב האחדות והמציאות, וקיבלנו את הפקודה לחשוף את ספר ולהציגו לחברה להיכרות. עתה אנו משרתים את האנושות כאגודה וכקרן. "ספר הידע" שהושלם ב-12 שנים, לוקט עתה כספר, ותורגם לאנגלית.
ההתאחדות המרכזית של השמות – מועצת התקנה האוניברסאלית – מועצת התקנה המואחדת – הם חברי צוות אוניברסאלי העובדים יחדיו כשילוש. מכנים את זה הממד של רחמן-כל, דהיינו המערכת. לממד הזה חובר ערוץ אלפא אשר הנו מנגנון ההשתקפות הישיר של ALLAH. כל ספרי הקודש שנמסרו לפלנטה שלנו עד היום דהיינו (התורה – תהילים לדויד – הברית החדה – קוראן) נגלו מהערוץ הזה.
הספרים האלה הינם ספרים קדושים אשר מחנכים, מכשירים, גורמים לשינוי תודה ולכילול. למרות ש"ספר הידע" הוכתב מאותו ערוץ, אין הוא ספר לעבדו. זהו ספר שחושף את כל הסודות והעובדות ומסביר לאנושות את הסיבה לנתיבים שנדרכו עד היום. "ספר הידע" הינו גם כן ספר של אמת ושל אחדות המלכד בתוכו את התדרים של כל הספרים הקדושים הידועים עד היום.
...
ברי הסמכות השמימיים מכנים את "ספר הידע", שהוכן בהתאם לפרויקט של כניסת אלפא יציאת אומגה, גם כן ספר הגאולה. מכיון שהתדרים של כל הספרים הקדושים בלבד שמאוחדים בספר הזה מספקים את היותכם מסוגלים לספוג את האנרגיה ה-76, שהינה התדר הכוללני של ערוץ אומגה המתהווה מ-9 רבדים.
...
עתה בשנות 2000, התכנית המוגדרת בת 6000 שנה מסתיימת וליצורי האנוש נאמר הכל בכל הנהיר ברגע הזה. מכיוון שערוץ אלפא נמצא מעל טורקיה האנטולית, "ספר הידע" הובא לפה מטורקיה. ולפיכך, באמירת הכל לאנושות, בפתיחות רבה מבעד ל"ספר הידע", מונח היסוד למד עולם. הסדר הזה מכונה הסדר הרביעי של ALLAH. הבה נחזור ונאמר שנית, "ספר הידע" שקיבל ה בהתאם לפרויקט של כניסת אלפא יציאת אומגה מכונה גם כן ספר הגאולה. אף על פי כן, לעולם הוא ספר קדוש של דת שיש לעובדו. זהו ספר מדריך."
"העד: אם אתה בוחר להיות בצוות, לפי התוכנית, היא צריכה להיות בתוך ששה חודשים, יש תוכנית של לוח זמנים, צריך לעמוד בה" (פר' 7.7.2011 ש' 353-354).לטענת התובע (בסיכומיו סעיפים 44,49,50,52,53,54,56,64), את הכרותה עם "ספר הידע" החלה האישה עוד בשנת 2005 בתקופת הריונה עם הבן [י'], עת יצרה קשר עם הגב' [י' ב"א], אשר הפכה לחברתה הטובה ואשת סודה של האישה ואשר ייעצה לה בכל דבר ועניין לרבות ענייני הגירושין כפי שיפורט להלן.
"ש: אתה מכיר את [פלונית]?על כאבו של הבעל על הרס הנישואין ניתן ללמוד מעדותו, אשר לא נסתרה, כבר במהלך הדיון הראשון:
העד: שנת 2006.
ש: היכן?
העד: במסגרת לימודי "ספר הידע" (פר' 7.7.2011 ש' 289-293).
"הבעל: היא הולכת למסלול של כת, פעילות מיסטית...ליבי נקרע...אנשים אלו שולטים ביום יום שלנו, בתוך הבית שלנו, הם מחליטים איך הבית יתנהל... איני יכול לחיות במצב שזה נמצא סביבנו, אני נלחם בזה... אינה יכולה לוותר על זה" (פר 21.2.2010 ש' 21-26).כל עתותיה של האישה הושקעו ב"ספר הידע". הן מהתבוננות בראיות שהציג הבעל בפני כב' ביה"ד והן מעדותם של העדים מטעם האישה עצמה עולה כי הפעילות ב"ספר הידע" דורשת זמן רב ביותר: עיסוק בכתיבה, בקריאה, מפגשים בכל יום ג' ובכל מוצ"ש ומפגשים בימי שישי בבוקר. לא אחת נאלצה המשפחה להפסיק פעילות משפחתית בשבת, לרבות ביקור במשפחה ו/או טיולים בחיק הטבע עם חברים, על מנת שהאישה תוכל להגיע במועד לפעילות חברי "ספר הידע" במוצ"ש. בנוסף עסקה האישה בהפצת הספר בכל רחבי הארץ!
"ש: זה נכון שנדרש להפיץ את "ספר הידע"?השיחות בבית בין הבעל לאישה, הפכו למעשה לסדרת הוראות "עשה" ו"אל תעשה" שקבל הבעל מהאישה לעת שובו מהעבודה. לא היה כל קשר זוגי או אינטימי בין הצדדים.
ת: לא נדרש... אני רציתי.
ש: לקרוא יום יום.
ת: לפי דרישה, רציתי.
ש: הייתה קריאה בימי שישי בבוקר ובמוצ"ש. ומפגשים.
ת: כן" (פר' 11.5.2011 ש' 178-184).
"הבעל: [פלונית] התוודעה לפעילות "ספר הידע". כל החיים התהפכו בגלל זה והיא אמרה לימודים וזה הפוך, זה חומר מיסיונרי, גיוס נאמנים… זה ספרים שהיא כותבת, חומר הכת, צריכים לקרוא יום יום… היא לא הייתה אם בית, זה עולמה, הכתיבה והגיוס של הדברים… ניסיתי לערער על זה ניסיתי למנוע מילדיי שיראו זאת, ניסיתי ללכת למעין מטפלים מגשרים שהיא בחרה, בהתחלה ביקשה להביא מישהו מהכת (ש' 84) והסכמתי לעשות את הדברים." (פר' 20.1.2011 ש' 79-91).לטענת התובע עשה כל מאמץ לנתק את אשתו מהספר המדובר, וכך כתב בסיכומיו:
"במטרה לנתק את האישה מ"ספר הידע" העתיקו הצדדים את מקום מגוריהם ממאור לשער אפרים, אך האישה המשיכה בפעילותה "היא המשיכה מאותו מקום, לחשוף את הילדים, להמשיך עם החומרים הללו (פר' 20.1.2011 ש' 89-90).הבעל הוסיף וטען כי "ספר הידע" וחבריו השפיעו באופן ישיר על חיי הבית וכי בעצת חבריה מ"ספר הידע" האישה טיפלה בילדים באמצעות מטפלים ורופאי-אלילים שונים, חלקם בהמלצת חבריה וחלקם נמנים בעצמם על חברי "ספר הידע". האישה הודתה בדבר טיפולים לא קונבנציונליים לילדים. הילדים הרכים נלקחו לטיפול אצל [מ'], חברת "ספר הידע", אשר בהכשרתה הינה וטרינרית.
בניסיון לחלץ את האישה מציפורני הכת הסכים הבעל לילך לטיפול אצל [ר' ר'] שהתחייב כי יוציא את האישה מהכת. הבעל הקציב 60,000 ₪!!! כך גם לדברי העד עצמו, על מנת לחלץ את האישה מהכת, אך גם טיפול זה לא הצליח.
למרבה הצער הוחוור לבעל כי "הטיפול" היה הסחה בלבד. הבעל המשיך לתאר בכאב רב כיצד נדחק החוצה מחיי האישה, כאשר אנשי הכת משתלטים על האישה ועל ביתם:
"הבעל: הבנתי שאין לה כוונה, עם אותו אדם שחשבתי שיגשר והם רצו להפריד, ראיתי שהם יוצרים גירושין ולכן פתחתי תיק פה…לא יכולתי יותר, אנשי הכת ניהלו לנו את הבית, לא אותי שואלים אלא את "האנשים הרוחניים" שלה, זה התבטא ביום יום.." (פר' 20.1.2011 ש' 91-93).
"ש: כותבת קורות חיים, כותבת על הבעל...בזכות תמיכתו של [פלוני]...קבלתי תמיכה נהדרת ממנו. כתבת זאת משנת 2007?הופיע עֵד מטעמו של התובע – מר [ע' פ'], אשר תיאר את הזוגיות של בני הזוג טרם הופעת "ספר הידע" ולאחריו, וכך לשון פרוטוקול הדיון מיום 20/01/11:
ת: כן" (פר' 11.5.2011 ש' 162-171).
"ש: [פלוני] איך היה כבעל ל[פלונית]?העֵד, הכיר את הבעל והאישה עוד טרם נישואיהם העיד על ההשפעה הקשה שהייתה לפעילות האישה על חיי הצדדים. מזוג אוהב, אשר נהג לשוחח ולשתף זה את זה, הפכו לזוג קר ומנוכר כדבריו "כמו אנשים זרים" כאשר כל השיחות ביניהם על רקע טכני בלבד כמו מה אוכלים (פר' 20.1.2011 ש' 644-647).
ת: [פלוני] ו[פלונית] היו עוד לפני שהכרתי אותם, זוג יונים בשפה שלנו, הסתדרו ביחד, נישואים ביחד, הכל היה בסדר עד לפני כמה שנים, הוא אדם נחמד, אנשים היו בקשר וכן הנשים.
ש: אתה יודע אם [פלונית] היתה חברה ב"ספר הידע"?
...
ת: אני יודע, ותסיקו מסקנות שלכם, לפני כארבע שנים, הם עברו לישוב ב[...], בעמק חפר, באיזה שלב [פלונית] התענינה בנושאים שלה.
ש: איך את יודעת.
ת: [פלונית] הציעה לאשתי ואמרה לי שלא להגיד לי, אשתי כאשת איש אמרה לי.
ש: היא ביקשה שלא לומר.
ת: היא מספרת לי הכל. אשתי אמרה "תודה לא"! זה מה שהיה. אני לא אדם שמתענין בזה, זה דבר אחרון שמענין אותי, לא באופי, לא חקרתי מזה, ונכנסתי לאינטרנט לבדוק זאת.
ש: [פלונית] דיברה איתך.
ת: היא אמרה שהיא מתענינית ושיש מפגשים, ולא יותר מזה. זה לא שהביאה לי חומר קריאה, נכנסתי לאינטרנט לאחר שהיא הביאה לי מעין חוברת, ואשתו לא פתחה זאת, וזה התעופף לפח לאחר כמה זמן. אני לא יודע להגדיר את הסיפור כי לא חקרתי, היא ניסתה לענין אותה, וזהו! אני יודע שיחות וכו', כך הבנתי, שניסתה למצוא אנשים, כך הבנתי מאשתי, זה לא "חוג קרמיקה"! אין לי ידע מעמיק מעבר לזה.
ש: מה השתנה לאחר כמה שנים.
ת: בצד שלי, הוא עבד והשווה כמה שעות זה עובד וכו', היא היתה עסוקה בספר הדת, וזה גרם.
ש: מי אמר לך.
ת: רצינו להפגש, זה חברים טובים, כל הימים שהיו סגורים, ושאלתי אותה והיא השיבה, זה לא סוד!
ש: היא אמרה שהיא עסוקה?
ת: כן. לא חברתי פנימיה, זה משפיע, בשיחה איתם הם ניסו לגשר, כי צד אחד לא שלם זאת, הם הלכו לשני גופים שנים, דמויות שונות.
...
ת: הפך להיות קר, רק ביומן, שיחות מה אוכלים, והם זוג שדיבר המון, אני זוכר לפני 10 שנים, לא היתה טלביזיה בבית כי אהבו לשוחח, וכששאלתי, הם אמרו שרוצים רק לדבר, היה מאד קר, הטיול האחרון והזוג, עם הילדים, לפני כשנה ורבע, טיול יום אחד והיה קר ביניהם, כמו אנשים זרים, ומטפלים בילדים... זה היה "קר"!!!! זה זוג בשפה שלי יונים, הם ביחד 24 שנים.
...
ש: אם אשתך היא האוביקט, ויודעת מכלי ראשון למה לא באה? אתה שמע שמועה מאשתך. אתה לא יודע מכלי ראשון מידיעה של כלי ראשון על העובדות.
ת: למה אתה אומר זאת. בביתי הגיעה מנשר של הקבוצה הזו. אתה שואל אותי 20 שאלות, מנשר בעברית פלייר, ל"ספר הידע", לא ממני,
ביה"ד: מהיכן אתה יודע זאת?
העד: אשתי, והיא סיפרה לי הכל."
" ש: שמעת מ[פלוני] שזה מפריע לו?בקשתו היחידה של הבעל, לדבריו, הייתה כי האישה תחדל מפעילותה בכת ותהפוך אדם נורמטיבי. צוטטו דברי הבעל:
ת: כן. הוא אמר שזה תופס הרבה זמן מזמנה" (פר' 20.1.2011 ש' 721-722)."
"שהיא תפסיק את הפעילות של הכת.. שהיא תהפוך אדם נורמטיבי, אנו אנשים יהודים, נכון שלא שומרי מצוות, אבל עדיין בבסיס שלנו יש משהו משותף, צריך להכיר בכך (פר' 20.1.2011 ש' 103-105).בענין טענתה של האשה כי עזבה את "ספר הידע" עוד חצי שנה טרם התביעה שנפתחה בתאריך 01/11/09, כותב הבעל בסיכומיו כי האשה שיקרה. הבעל הציג בפני כב' ביה"ד ראיות על כך שהאישה עדיין פעילה ב"ספר הידע" גם לאחר מאי 2009, המועד בו הצהירה כי עזבה את "ספר הידע", שומרת על קשר הדוק עם חבריה לכת.
לא הכרתיה של אנשי הודו ומוסלמים, אנשי ירח, זה לא העולם שלי! ולא של הילדים שלי..." (פר' 20.1.2011 ש' 105-106).
"ש: בעלך התנגד למה לא הפסקת?גם העֵד מטעמה של האשה – מר [ר' ר'], העיד כי מוקד הבעיות בזוגיות הצדדים היה "ספר הידע" והמסתעף ממנו. וז"ל העֵד בפרוטוקול הדיון מיום 15/09/11 (שורות 117-126, 173-177, 214-218):
האישה: אני הייתי צריכה למלא חלל גדול בחיים שלי..." (פר' 11.5.2011 ש' 155-156).
"[פלונית] הציגה בפני את הכאב שהיא לבדה, עובד הרבה שעות, אין תקשורת, היא במצוקה, גרים בדירה קטנה, היא עבדה בעמדת קפה, [פלוני] טען שלא מתפקדת כמו שרוצה, לא מרויחה כסף, היה לו קשה עם החלק הרוחני, ולפי מה שהבנתי לא אהב את הצד הרוחני שלה.בהמשך סיכומיו כותב התובע:
...
[פלונית] היתה בודדה חיפשה חברה, חברה חברים, זה תרם לה, והוא לא אהב את הדרך הרוחנית שלהם, ורצה שתעבוד בעבודה נורמטיבית. ולדעתי משם התגלגלו כל המחלוקות, הוא היה מגיע מאוחר, בתחילה ניסתי לעזור, שהם יפגשו במהלך העבודה שלו, ובשלב מסוים לא יצא לפועל, ניסתי לעשות סוג של "ברית"! הבנתי שמערכת היחסים היא חלשה, וניסתי לעזור לה, נפגשתי איתה לבדה, לעזור לה להתחזק, ולהאמין בעצמה, היא פחדה מבעלה מאד, אני אמרתי שאסור לפחד מאדם, וצריך למצוא תקשורת מאוזנת.
...
ש: התביעה הוגשה בנוב' 2009.
ת: היה חצי שנה לפני, רשמי היה במאי או אפריל 2009,
ש: היא הלכה למפגשים.
ת: היה הולכת לא באותה תדירות, אמרתי לה שבשביל שלו"ב, שזה יהיה מקובל על [פלוני], המלצתי שהיא תבוא למפגשים שלי, לדעתי, או שהמפגשים התמעטו, ובמאי 2009, היא הפסיקה. רק קשר חברתי.
...
ת: ש[פלוני] יגיע הביתה מוקדם, כי הוא היה מגיע מאוחר, שיבוא לארוחות ערב, שהיו החלפות משותפות, שהוא מסכים בעקיפין ש[פלונית] תלך לקבוצה זו, ותפחית את המפגשים, בימים מסוימים, שאותו חומר לימודי, שיהיה במקום מוסתר, חינוך הילדים משהו מוסכם.
ש: הוא הסכים להקטנת "ספר הידע".
ת: לא שלל, לא אהב, הסכים עקרונית..."
"האישה מעולם לא התכוונה לוותר על "ספר הידע". האישה כותבת לחברתה [י' ב"א] ביום 18.9.2009!! "לגבי "ספר הידע". זה ברור שאני חייבת להתחזק על מנת שאוכל לחזור במלוא אוני לשרת את האנושות. אני שמחה שהכל פתוח לפני. נטיות ליבי הן ל- 18.מצ"ב עותק המייל המסומן ט."במייל שנשלח ב-18/09/09 ע"י האשה אל [י' ב"א] נכתב:
"[י' ב"א] יקירתי שלום,מכונת אמת ואמינותה
[פלוני] חזר ביום רביעי לפנות בוקר. ישן ארבע שעות ונסע לעבודה. הקמתי צעקה גדולה ודרשתי ממנו להיות בבית לאור העובדה ש[א'] הייתה חולה (השפעת לא פסחה עליה) ואני לא הצלחתי להתאושש בעצמי מכל מעגל החולי הזה. [פלוני] נענה לדרישתי. סוף כל סוף הצלחתי לישון כמו בן אדם. אני מקבלת את כל התמיכה הרפואית הנדרשת מ[מ'] ומעירית. עוד יום יומיים של מנוחה יחזירו אותי לעצמי.
...
לגבי "ספר הידע". זה ברור שאני חייבת להתחזק, על מנת שאוכל לחזור במלוא אוני לשרת את האנושות. אני שמחה שהכול פתוח בפני, נטיות ליבי הן ל-18, ימים יגידו ויכוונו."
"יוער כי במהלך הדיון שהתקיים ביום 20.1.2011 הבעל הציע כי האישה תיבדק לגבי המשך פעילותה ב"ספר הידע" באמצעות פוליגרף, אך ב"כ האישה סירב כי האישה תיבדק אודות פעילותה ב"ספר הידע" בטענה כי פוליגרף זה לא בטוח!! ולא בכדי!!"נעיין בפרוטוקול עצמו מיום ט"ו בשבט התשע"א (20/01/11) וכך נכתב שם:
"ביה"ד: את אומרת שהכת לא משפיעה, וכו', מה הסיבה שהוא רוצה להתגרש?והנה, יש לציין כי נאמנות פוליגרף ככלל אינה מוסכמת. אולם במקרה דנן לכל הדעות אמינות האשה בגרסתה קורסת כאשר על טענתה, נטולת כל ראיה, בדבר בגידתו כביכול של הבעל אומר ב"כ האשה "שילך הבעל לפוליגרף ומי שמשקר ישא בתוצאות". ובתוך כדי דיבור כשמציעה ב"כ הבעל שילכו לפוליגרף "גם על "ספר הידע", עונה ב"כ האשה "לא מוכן לפוליגרף, זה לא בטוח."
האשה: כנראה שיש לו מישהי אחרת.
...
ביה"ד: תגיד לנו את הסיפור של הנעלים.
הבעל: זה מגוחך לחלוטין, אני לא קניתי מעולם.
ב"כ א: אז ילך לפוליגרף, מי שמשקר ישא בתוצאות.
ב"כ ב: גם על "ספר הידע"?
ב"כ א: לא מוכן לזה, פוליגרף זה לא בטוח.
ביה"ד: אז נשלח אותה לפוליגרף על "ספר הידע", וכאן סיפור הנעלים?
ב"כ ב: אנו נסכים לפוליגרף הדדי."
"פקס לאלוקים – דף יומי לצמיחה. רעיון כיצד להתחיל תקופת חיים חדשה"בטור של הענינים המוסכמים כתוב בין השאר:
"1) צריכים בית חדש למגורים.ובטור של הענינים הלא מוסכמים כתוב נתון אחד בלבד:
...
11) להניח את ספר הידע במקום ממודר.
...
13) [פלוני] מודיע ל[פלונית] כאשר הוא מגיע לארוחות ערב.
14) [פלוני] יוזם טלפונים ומדבר עם הילדים בימים שהוא יחליט".
"יש רצון מצד [פלוני] להפסקת פעילות מיסיונרית של [פלונית] אך לא מסכימה."בנספח יא לסיכומיו הובאה ה"ברית" שהמציא מר [ר' ר'] לצדדים. וכך נכתב בו:
"חוזה לחיים משותפים בריאים בין [פלוני] ו[פלונית].
צמצום לכדי מפגש / שניים בשבוע.
חומר הכת לא יכנסו הביתה" הספר, החוברות, וכל נייר אחר הקשור.
חברים בכת לא יבקרו בביתנו.
לא מדברים עם הילדים על הפעילות שלך בכת ועל אמונות שנויות במחלוקת: חוצנים, גלגולי נשמות.
הפסקה מוחלטת של פעילות מיסיונרית ישירה ועקיפה בקרב האנשים שיכול להיות שנהיה איתם במגע: אנשים הגרים בישוב שלנו או בישובים סמוכים לנו, קרובי משפחה, חברים, סגל מורים, מטפלים, אנשים במקום העבודה וכדומה. גם אם מביעים התעניינות אומרים לנו שאין לך קשר לנושא ולא מרחיבים את הדיון. הפסקה תעשה גם בקרב אנשים שכבר פנית אליהם בעבר ושייכים למסגרות אלו.
כל עוד את חברה בכת כספי החסכונות ינוהלו על ידי בלבד.
לא נוסעים לטורקיה להפגש עם הגורו.
לא נותנים "תרומות" לכת בשום דרך שהיא".
"ש: אומר [פלוני] ש"ספר הידע", זה מה שפוצץ את הנישואין. מה ידוע לך על הקשר של [פלונית] עם הספר, והאם נשארה שם, מה ידוע לך.כאשר אותו מר [ר' ר'] אמר קודם לכן אחרת. וכך כתב שם:
ת: דעתי האישית, מקצועית, ניסיון, זה לא היה הדבר העיקרי, אלא אמתלא, מה שגרם לפיצוץ, הוא רצה שתעבוד עבודה נורמטיבית, כל הזמן המילה נורמטיבי, לא אהב רוחני, הוא נגד רוחניות."
"ת: [פלונית] היתה בודדה חיפשה חברה, חברה חברים, זה תרם לה, והוא לא אהב את הדרך הרוחנית שלהם, ורצה שתעבוד בעבודה נורמטיבית. ולדעתי משם התגלגלו כל המחלוקות, הוא היה מגיע מאוחר.מר [ר' ר'] מצד אחד סבור כי זו כת, יש לה גורו, יש תרומות וכו', ומצד שני בעדותו טוען כי זו לא כת, אין תרומות בסך הכל "העצמה אישית".
...
ש: מה המהות של המפגשים.
ת: העצמה אישית.
ש: יש לזה מרכיבים של דת, כסף, מוסלמיות.
ת: מוזכר שם אללה, קראתי חלק מהספר, אין דת. זה קשור לדת, כך אני חושב, אמונה של גלגול נשמות, חיים טובים, לעשות עולם טוב יותר.
ש: יש מרכיב כספי.
ת: לא. זה לא עולה כסף.
ש: לא צריך להשקיע כספי משפחה.
ת: לא שמעתי. בצורה של סכומים, עשרות שקלים, כיבוד, או דברים אלמנטריים: ניירת, מדפיסים חוברות, חומר עיוני, ולא תרומות.
...
ש: איך היית מגדיר את השורש הבעייתי, שהביא אותם למחלוקות ולסכסוך ולמאבק המשפטי כרגע?
ת: מה שעמד זה כסף, ש[פלונית] לא עובדת ולא תורמת כספית, לדעתי שהוא לא העריך מספיק את גידול הילדים, היו חילוקי דעות בענין גידול הילדים, חינוך, לפי מה שהבנתי ממנו וממנה שלא היה בבית. אני הערכתי שאם היתה מביאה לו 20,000 ₪ אז לא אכפת לו מ"ספר הידע", אבל זו דעה אישית שלי".
"ש: תסבירי לנו מה זה "ספר הידע".ברור כשמש מכל הנזכר כי מדובר בכת דתית המשלבת את כל האמונות וגם את האסלאם והנצרות.
ת: הספר הזה תפקידו להביא ידע אל התודעות האנושיות, מכיל את כל כתבי הקודש ספר היצירה של אברהם, חמשה חומשי תורה, תהלים. הברית החדשה, קוראן וכו', ציטוטים וגם כמידע, הוא מביא את המדעים, את התדרים, תדרים, הכוונה בצורה אנרגטית, לכל אות יש עוצמה ולכל שם, לכל נשמה, מכיל בתוכו הכל, הוא גם פותח את צופני הידע, כפי שמופיע בפרד"ס, לצאת הפשט יש רז וכו', ה"ספר הידע" מנגיש את הידע על הבריה, הספר הזה הוא קוסמי, שמי שרשמה אותו היא גלשורק, היא גרה באיסטנבול, היא ממשיכה את משה רבינו.
...
זה ספר שגם מציג את עצמו כדבר אלהים, מילתו של אל מגיעה לאדם בלא מתווך, בגלל העוצמה, משה ויהושע היה מתווך... בגלל העוצמה האנרגטית, התודעה.. אין מתווך. הוא ספר אוניברסאלי, הקו שהולך אליו העולם זה אחדות, ואהבת לרעך כמוך, כבוד!!! החלת השונה, זה חיבורים איכותיים ולא פלגנות בתודעה העצמית, זה ספר טכנולוגי, פילוסופי,
ש: מי מינה אותה להמשיך את משה רבינו ע"ה.
ת: זה אמירתו של אל, ברגע...
ש: מה קיבלה, הארה נבואה...
ת: היא אישיות מאד גבוהה, כמו שאני – איך אני יודעת שהמשימה שלי הוא לחנך, לעורר תודעות, להביא ארגונים – כי אני קשובה לקול הפנימי שלי, לקול הנשמה, לקול אלוהי, זה קים בתוכי, אני מקשיבה לקול הפנימי.
...
ת: לא כך, כב', זה בדיוק כמו שמשה הביא את התורה לתודעה העולמית, כך מובלנה מביאה זאת לתודעה האנושית, כל כתבי הקודש חותרים לשלום, אחווה, אהבה, כבוד!!!! "ספר הידע" אותו דבר, אי אפשר לבוא באשמה אל ספרים, למה אני כזו, לא עושה רע, מי שעושה רע זה התודעה האנושית.
...
ש: דברת על סריקה וכו', מודעות עצמית וכו', אנו שואלים, מבחינה פרקטית, הוצגו יומנים גדולים, תרגילים.
ת: אחד מתרי"ג המצות, לכתוב ספר תורה, כדי להתחבר אתה צריך להעתיק, אתה מונע מהשכל השיפוטי להכנס, ואתה באמצעות קולמוס, בכתב היד, מושכים את התדרים ומעצימים וכו'.
ש: כל אחד צריך לכתוב שעות על גבי שעות.
ת: אני משקיעה, כולל המפגשים ושיעורי לימוד וכו', מפגשים פתוחים זה בסה"כ חמש שעות בשבוע!!! כולל הכל. ואני אומרת מנסיון, אני גרה בדרום.
...
ש: איך נכנס ישו להתקרבות?
ת: הוא רק סמל, כמו שמשה סמל, כמו שמוחמד הוא סמל, כמו שמלוונה היא סמל, הם שליחיו של האל, אתן דוגמא מלאך גבריאל, באיסלאם כמוסטפה, ובנצרות אנטואן, בהתאם לתרבות השם מתחלף. גם ברכה מופיעה בכל הארציות.
...
הלימודים הקבועים ביום שלישי, למשך שעה וחצי או שעתיים, יושבת קבוצה קוראת את החוברת השבועית, ומפרשים אותה, בשבת יש מורה סלורי, הוא מעביר שיעור רחב, פעם בחודש יש מפגש, יש מפגש האהבה, כל אדם מבשל תבשיל בשביל להכניס אנרגיה, ומכבד את הציבור.
...
ת: בקבוצה, או שלש או 18, כל חברי קבוצתי כי אנו מכלול, חותמים לו שאנו שדה אלקטרו מגנטי, חותם בכתב יד, ותדר קול, הם שני אמצעים...
ש: שדה מגנטי:"[י' ב"א]" תעשי הכל להפרד
ת: תקחי את אחריות עליה,
ש: מישהו מהשדה מגנטי.
ת: לא מענין אותי. זה לא קשור לענין.
ש: אני רוצה להבין אם מתוך השדה מגנטי, אומר להפרד ולהתגרש.
ת: זה לא מענין אותי.
ש: אני שואלת, אם אדם מתוך השדה המגנטי, לצורך הענין, ממליץ ומתכנן את הגירושין,
ת: זוהי דעתה הפרטנית,
ש: מי זו [י' ב"א].
ת: יודעת מי היא, זה לא מענין אותי.
...
ת: יש ספר ידע אחד, זה מורכב מ-62 חוברות,
ש: כמה חוברות,
ת: 62.
ש: כמה אדם צריך לכתוב.
ת: תלוי, וזה מוגבל בכתיבה, איך אני לוקחת את תודעתי תחת משמעת, "נעשה ונשמע", אני עומדת בתקנה. לא יותר מזה.
ש: מי מתקין תקנות.
ת: חוקי טבע.
ש: מי מתקן.
ת: זה מקוסמוס.
ש: איך זה מגיע?
ת: קול פנימי.
ש: של?
ת: מבלנה. כשאני קוראת.
ש: תקנה חדשה, רחשנו לבנו, איך היא מתעדכנת.
ת: יש ארגון, המרכז בטורקיה, וכל מקום.
ש: איך מתעדכנים.
ת: מקבלים מידע במיילים מטורקיה.
...
ש: יש פה חוברת, הסבר על ספר ידע, את הסיסטמס שנותן הוראות, יש פה הסבר, כתוב פה, זוהי תוכנית דתית וכו', מתוך לסיים את שנת 2000, זה מתוך החומר אצלה, ויש פה באתר, זה לא תכנית דתית.
ת: עד שנת 2000 תכנית דתית, כי הדתות הביאה להכשר וטיהור, היות והפלנטה עוברת למימד אחר, זה מימד 5.
...
ת: נפגשים, מיד מתחילים לימוד, קוראים את הספר, אסור לילדים ולא לכלבים, זה מאד עוצמתי,
ש: אם נכנס ילד.
ת: עלול העוצמה האנרגטית, תפגע, סוגרים את החדר, כמו, אפרופו, בזמן הפגישה, לא לאחריה ולא לפני, בזמן הפגישה תדר של מכלול, לא נכנסים ילדים, וכו',
ש: אתם מזמינים אירוח?
ת: בשבת. דיברתי על שבת, שלישי מרימים טלפון לטורקיה, שזה רק התחברות. תדר קול, כל פגישה בחיבור אל המערכת, אל השדה מחייבת את הקשר, מחיבת חיבור אל המערכת דרך טורקיה, בבו העת, שיהיו 18 קבוצות, שש קבוצות,
ש: צריך מאה.
ת: 108 איש. כדי להקים ענף בסיס, זו התכנית. לא יהיה צורך דרך הממסר."
"זו כת דתית...פולחן, צריך לקרוא חוברות אחת ליום, שלשה מפגשים שחייבים להגיע, כתיבת הסתם, צריך לגייס חברים והם עצמם משתמשים במיסיון, צריך לשלוח חוברות, אחד משלשה מפגשים ביום שישי, קבוצת פרח, המורה "הכהן" וצריכה לקחת אותם לתוך הפעילות, הם קוראים לזה "מורה סולר", הוא כהן. קוראים לזה "פרח", מיסיון, יש במפגש הזה וצריך לשבת צורה מסוימת, וצריך ליצור את הקשר לטורקיה, וצריך לצאת מהחדר, יש עונש שמי שלא עושה, שלא תזכה לעולם הבא שלך, ולא תוכל להתגלגל עד בא תחיית המתים, יש הוראות…טקסים של תפלה… תיעדתי תפלה, קריאה שקוראים כל אחד פסוקים, זו תפלה. זה בכתב ידה…הפעילות שלה בכת הרסה לי את הנישואין".מבחינת ההלכה אשה זו נקראת "מומרת".
"יש אומרים דמשומד כופין אותו וכו' ויש חולקים ואומרים דאין כופין למשומד וכו'."וראה שם בסעיף כ"א ברמ"א כאשר יש מחלוקת בכפיה וז"ל:
"ומכל מקום יכולין לגזור על כל ישראל שלא לעשות לו שום טובה או לישא וליתן עמו או למול בניו או לקברו עד שיגרש ובכל חומר שירצו בית דין יכולין להחמיר בכה"ג ובלבד שלא ינדו אותו... ובכל מקום דאיכא פלוגתא אם כופין או לא אע"ג דאין כופין לגרש מכל מקום כופין אותו ליתן כתובה מיד וכן הנדוניא ואנעלת ליה."ובפת"ש (סי' קנד סק"ד) כתב בענין מומר:
"עיין בתשובת מהר"ם אלשקר וכו' שפסק כדעה הראשונה וכתב שם שדברי מהר"ם שכתב בפירוש שאין כופין, דבריו בטלים ברוב מנין ובנין וכו'. ובתשובת "עבודת הגרשוני" (סו"ס לט) כתב: "כיון יהוה פלוגתא דרבוותא אין לנו להקל כי ספיקא דאורייתא היא."וכן נפסק בספר "בית מאיר" וכו' וז"ל:
"ולכן המוטב לענ"ד שלא לכופו על הגט כי אם על החיוב מזונות ופרנסה או לתשלומין הנדוניא והכתובה עד שמכח זה בעל כרחו ירצה עצמו לגט על ידי פשרה קצת ובזה אין שום חשש". עכ"ל.ובשו"ע (אבהע"ז סי' ז סעיף יא) ברמ"א כתב:
"ואם אשתו נשתמדה לחוד אסורה לבעלה אפילו ישראל וכו'. ויש מקילין ואומרים דלא חיישינן שמא זינתה וכו'."וכתב הח"מ (סק"כ):
"ויש מקילין וכו', דברי המקילים תמוהים דהא קי"ל (חולין ה,א) משומד לע"ז הוי מומר לכל התורה. וא"כ בודאי הפקירה עצמה וזינתה וכו' מכ"ש זאת שיצאת מן הכלל לגמרי וכו' ולא ידעתי באיזה מקום מצא הרב המקיל בזה וכו'."ומדבריו משמע שאפילו משומדת שלא יצא מן הכלל לגמרי כדוגמת המקרה דנן הינה בכלל האיסור. וכדברי הח"מ כתב גם הב"ש שם סק"ל. וכ"כ הנוב"י תנינא אבהע"ז סי' כד צוין בפת"ש שם סק"ט. וכ"כ שם הגר"א סק"לד וכ"כ בספר ראש פינה ובעוד פוסקים.
"אשה שהשתמדה וחזרה בה אינה אלא כעוברת על דת ולא הפסידה כתובתה אלא אחר התראה."ובח"מ סק"ח כתב:
"אבל כל שהשתמדה ברצון נאסרה על בעלה והוי כזינתנ וכו' ומפסדת כתובתה ואין צריכה התראה."וכ"כ הב"ש סק"ח וכ"כ הט"ז סק"ד.
"אלו יוצאות שלא בכתובה העוברת על דת משה ויהודית, ואיזו היא דת משה שהאכילה את בעלה שאינו מעושר או אחד מכל האיסורים או ששימשתו נדה וכו'."החשש של זינתה מתחזק עם הראיות בענין מר [ס']. לא נקבע מסמרות בענין אולם אל מול טענותיה שאין בהן ממש בענין הבעל, עליה להתמודד עם טענות קשות וחמורות כהנה וכהנה ביחס לעצמה.
"ש: את אומרת שהכת לא משפיעה וכו', מה הסיבה שהוא רוצה להתגרש?לדבריו, טענותיה של האישה כי לבעל נשים אחרות, נתמכו בזוג נעלי פורים נוצצות, המשמשות ילדות המתחפשות לנסיכות/מלכות בפורים, שלטענת האישה נמצאו בדירתה ואשר אינן תואמות את מידתה, מעוררות גיחוך ועדיף שלא היו נטענות כלל.
ת: כנראה שיש לו משהי אחרת" (פר' 20.1.2011 ש' 903-904).
"ביה"ד: זו הראיה שלך שהוא בוגד בגלל הנעלים?עוד הוסיף הבעל כי היה מוכן, לבקשת ב"כ האישה, להיבדק במכונת אמת בהקשר לנעליים אותן הציגה האישה ו/או נאמנותו לאישה ואף הציע כי בהזדמנות זו תיבדק האישה לגבי המשך פעילותה ב"ספר הידע" אך ב"כ האישה סירב כי האישה תיבדק אודות פעילותה ב"ספר הידע" בטענה כי פוליגרף זה לא בטוח.
ת: כן" (פר' 20.1.2011 ש' 909-910).
"ש: בת כמה הבת?נראה כי האשה לא בוחלת בשום צעד וטענה ומשמיצה את בעלה על פי חשדות והרהורי לב ללא שום ראיות שהוא בוגד עם אשה אחרת ואף הוסיפה כי הינו הומוסקסואל. הראיה היחידה שלה היא נעל שנראית נעל של תחפושת פורים שלטענתה מצאה בביתה. לדעתה, כנראה, יכניס הבעל לביתו נעל של אשה זרה…
ת: 10.
ש: מתי היא נפגשה?
ת: יומיים אחר הדיון, זה היה ביולי 2011 (7.7.2011).
ש: לפני כן?
ת: לא".. (פר' 15.9.2011 ש' 44-49).
"אני אוהב אותך בלי תנאים…אני רוצה שתהיי ידידת נפש שלי…לא רציתי שתלכי…רציתי לנסוע אחריך…הרגשתי את הידיים שלך בצוואר שלי… יש לי משפחה וחברים שאני מכיר…3000 איש בקלנסווה- ויש לי אותך. רק שתביני את עוצמת האהבה שלי אליך. אני שמעתי שיש לך בעל וילדים וזה לא אכפת לי…"עוד כתב:
"בחקירתה הודתה כי התקיימה פגישה וכי אכן היה קשר:"חשב ליצור קשר אפלטוני, אמר מה שאמר וזהו" (פר' 11.5.2011 ש' 245-248) ולאחר שהוצגה בפני האישה רשימת מספרי הטלפון אשר במכשיר הסלולארי שלה, בו מופיע [נ' ס'], האישה הודתה כי "הייתה עוד תקשורת" (פר' 11.5.2011 ש' 249-250)."בסעיף 180 נכתב כי האישה המשיכה בקשר עם [נ' ס']. האישה הודתה כי נסעה מספר פעמים בכביש 6 ויצאה ביציאה של בקעא אל גרביה, יציאה המובילה לכפר קלנסווה.
"שלום [פלוני],הבעל טען כי נגרם לו נזק כלכלי:
אני מאוד מצטער לשמוע על הבעיות האישיות שלך. אני מקווה שתפתור אותם במהירות האפשרית.
מכל מקום חברת [פ'] לא יכולה להתעלם מהדרישה לעיקול או מהנזק שנעשה בפרסום האשמה הזו בתוך החברה ובין הלקוחות.
בשביל למזער כל נזק עתידי אנחנו בכל תוקף מייעצים לך לקחת חופשה ארוכה עד שהדברים ירגעו. בבקשה תוודא שכל החלטה שאתה מקבל בחברה יקבל אישור היועץ המשפטי ושתהיה ברורה להנהלת החשבונות. בבקשה תעקוב אחרי כל פרסום שלילי ותעבוד עם היחסי ציבור שלנו על מנת לתת תגובה הולמת.
אנחנו שולחים את C' B' לבדוק את הספרים בחודש הבא."
"לקחו ממני מחצית מהסמכויות שלי…שמו לי בוס שינהל את כל הצדדים הכספיים…זה פגע לי בקידום ובעבודה הנוכחית שלי, יצא לי שם רע מול השוק, אני עמלתי בעמל רב על השם שלי ואני ניזוק!!" (פר' 20.1.2011 ש' 181-184)לאור התנהגותה זו של האישה טען כי אין לחייב הבעל לדור בכפיפה אחת עם נחש, ועל כן יש לחייב האישה לקבל את גטה ולפסוק כי אינה זכאית למזונות, כתובתה ותוספת כתובתה.
"לא רק שלא הובאה ראיה להוכחת הטענות הנ"ל, אלא הוכח על ידי הנתבעת ועדיה כי "ספר הידע" הינה קבוצה רוחנית בלבד שדוגלת באהבה ובשיפור היחסים בין בני האנוש ביקום, ושאין לה כל קשר לדת ובודאי לא לאיסלם, כמו גם שאין כאן גורו ואין כפיה ו/או תשלום כספים."כבר הוכח בראשית הדברים כי עסוקים אנו ב"אמונה" משלבת גם את הנצרות והאיסלם, לפי הנכתב על ידי חברי הכת עצמה! הוכח ענין הפולחן וכל הנלווה.
"עיתותיה וזמנה של האשה ב"ספר הידע" היו כ-5-6 שעות שבועיות ושכללו שני מפגשים בשבוע ומפגש נוסף פעם בחודש. (עדויות [ת' ק'] ו[ח' ב'] בפרוטוקול 07/07/11). מה שהותיר לנתבעת זמן רב למשפחתה, בניגוד לדעת הבעל."כבר הוכח מדברי מר [ר' ר'] כי רק לאחר הצמצום (בחוזה בברית) תוכל להפגש פעמיים בשבוע. הרי כי קודם לכן נפגשה פעמים רבות יותר.
הרב מיכאל עמוס, אב"ד | הרב אריאל ינאי, דיין |
הרב מיכאל עמוס – אב"ד | הרב שניאור פרדס – דיין | הרב אריאל ינאי – דיין |