1 |
נחלקו הדעות אם מקומות הם אי-שם
או סמלים ורמזים להזכיר חטא אף אשם. |
2 |
ז"ל ימים לפני היותו ז"ל
- כך נמסר לנו ע"י חז"ל - מטפל האיש בעסקי שיקום לתקופה קשה עורך סיכום. |
3 |
בחר לעצמו מיטה יפה, לא מיטת סדום
לא עמוני היה, אף לא בן אדום. שטח יצועו כמאית דונם ישן עליו רק אחד - לא דו-נם. |
4 |
חבל לקח באירוע מסוים
מאז על שמו האיזור מקוים. |
5 |
צאצאי הנולדים מגילוי עריות
(הרמז הפעם - שתי אחיות) לא סבלו כמו שכנם בחשבון - הפעם איתם לא באו חשבון. |
6 |
למרות היעדר אמצעי קומוניקציה
פשטה השמועה על פני כל הארץ. התרגשו כולם, זעו מתחת לערץ - לא עזרה להם שום מדיטציה. |
7 |
מי זו הגברת
ששינו לה האדרת. (אצל שכנינו, שאינם בני עבר קרויה היא דווקא ... על שמו של גבר). בשיכול אותיות - ביני ובינך מהו ממזרח וממערב עמים הר יקראו. |
2 |
משה מנסה לשקם את עם ישראל החל מר"ח שבט,
37 ימים לפני פטירתו ביום ז' באדר:
"ויהי בארבעים שנה בעשתי עשר חדש באחד לחדש דבר משה אל בני ישראל ככל אשר צוה ה' אתו אליהם" (א, ג). |
|
4 | ג, יד: "יאיר בן מנשה לקח את כל חבל ארגב עד גבול הגשורי והמעכתי ויקרא אתם על שמו את הבשן חות יאיר עד היום הזה". |
|
6 |
ב, כה: "היום הזה אחל תת פחדך ויראתך על פני העמים
תחת כל השמים אשר ישמעון שמעך ורגזו וחלו מפניך". |
|
7 |
הגברת היא הר החרמון, הנקרא שרין בפי הצידונים
(היושבים במערב) ובשיכול אותיות שניר בפי האמורי
היושב מזרחית לא"י (ג, ט).
שכנינו הדרוזים קוראים להר "ג'בל א-שייך" = "הר השיך". |