 


| 1 | האם מאבדת התורה את הצפון? חלילה וחס - שקר הדבר ולא נכון! מדוע איפוא (ל)כל הרוחות בסדר שונה הן ערוכות? הנושא הזה הוא אולי עניין צדדי אך אם תפתרנו, הינך, ללא ספק, רב צדדי! |   | 
| 2 | "תן לאצבעות ללכת במקומך" ליעילות משמשת הסיסמא מעוף ומנוף. "אתה, בן אדם, תישאר במקומך ורק עיניך תחזינה בנוף". |   | 
| 3 | אם יעדיף יהודי את המשפט הרומי יהיה זה מעשה מצער, בהחלט לא קומי. שהרי תורתנו קבעה באופן נחרץ שהמשפט העברי הוא הנערץ. |   | 
| 4 | התריע והזהיר מפני פסל ואשרה אך לא זכה לדרכון ואשרה. |   | 
| 5 | איזה פסוק בתפילת "עלינו" מוזכר במלואו בזאת פרשתנו? |   | 
| 6 | "אשכים היום אף אקדימה לאחת מאלו השוכנות קדימה". מי הוא הדובר האומלל ומדוע מזרחה הוא פזל? |   | 
| 7 | במסכת "הוריות" לימד רבי יוחנן, אף שנה, שהזית משכח לימוד של שבעים שנה. התוכל מפרשתנו להמציא הוכחה שאכן יש קשר בין זית לשכחה? |   | 

| 2 | ג, כז: "עלה ראש הפסגה ושא עיניך ימה וצפנה ותימנה ומזרחה וראה בעיניך כי לא תעבור את הירדן הזה". |   | 
| 3 | ד, ח: "ומי גוי גדול אשר לו חקים ומשפטים צדיקם ככל התורה הזאת אשר אנכי נתן לפניכם היום". |   | 
| 4 | ד, כב-כג: "כי אנכי מת בארץ הזאת אינני עבר את הירדן וכו'. השמרו לכם פן תשכחו את ברית ה' אלקיכם אשר כרת עמכם ועשיתם לכם פסל תמונת כל אשר צוך ה' אלקיך". |   | 
| 5 | ד, לט: "וידעת היום והשבת אל לבבך כי ה' הוא האלקים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד". |   | 
| 7 | הגמרא במסכת הוריות (יג:) יכולה להסתייע - 
באסוציאציה בלבד - בדברי הכתוב בפרשתנו (ו, ט-יב): "והיה כי יביאך ה' אלקיך אל הארץ... לתת לך ערים גדלת... כרמים וזיתים... השמר לך פן תשכח את ה'...". |