1 |
הייתכן, שהתורה, האוסרת אפילו אכילת דם
תתן את ידה לאכילת ... אדם? |
2 |
במקום להיעזר בחיל האויר
(זהירות - מטוס הוא כלי שביר!) נשלח אל היעד חרק זעיר. בהלה רבה באויב זרע תחום התמחותו - עין הרע. |
3 |
למחישי הקץ, שסיסמתם "עכשיו"
מודיעה לנו התורה: "אך שווא". דרושה לכם סבלנות רבה שאל"כ, חית השדה עליך רבה. |
4 |
לא נלאך הקורא בדברי בדים
רק נציין, שגרעין חידתנו דברי בדים. מדוע העוסק במדבר בענייני אופנה לתחום אחר מיד הופנה? |
5 |
המקום צהוב אדום וגם להבה יש
ואין שם אמבולנס, לא מכבה אש. |
6 |
בחקלאות מודרנית ההשקיה אוטומטית אף ממוחשבת
התוצאות מצוינות הן, מלאכת מחשבת. עדיף עליה תיאורו של רש"י המותיר את העמל למפעיל הראשי. |
7 |
זוכה לתשומת לב, לגשם אף טילול
מחודש תשרי ועד סוף אלול. |
1 |
כן! "ואכלת את כל העמים אשר ה' אלקיך נתן לך לא תחוס
עינך עליהם ולא תעבד את אלהיהם כי מוקש הוא לך". (ז, טז)
הכוונה, כמובן, לכיליון. |
|
2 |
ז, כ: "וגם את הצרעה ישלח ה' אלקיך בם עד אבד הנשארים
והנסתרים מפניך".
רש"י, ד"ה הצרעה: מין שרץ העוף שהיתה זורקת בהם מרה ומסרסתן ומסמאה את עיניהם בכל מקום שהיו נסתרים שם. |
|
3 | ז, כב: "ונשל ה' אלקיך את הגוים האל מפניך מעט מעט לא תוכל כלתם מהר פן תרבה עליך חית השדה". |
|
4 | העוסק בענייני אופנה, המתמקדת בעיקר בבגדים, היה מוצא את עצמו חסר תעסוקה, שכן "שמלתך לא בלתה מעליך.... זה ארבעים שנה" (ח, ד). |
|
5 | ט, טו: "ואפן וארד מן ההר וההר בער באש ושני לוחת הברית על שתי ידי". |
|
7 | יא, יא-יב: "והארץ אשר אתם עברים שמה לרשתה ארץ הרים ובקעת למטר השמים מים. ארץ אשר ה' אלקיך דרש אתה תמיד עיני ה' אלקיך בה מרשית השנה ועד אחרית שנה". |