1 |
מי הוא זה אשר מסר
הוראה המזכירה... "עבודת רס"ר". השלב השני, סמוך לעבודת הצבע דומה אף הוא לעבודת הצבא. ההבדל בין השניים הינו ייעודי - האחד חול, משנהו יהודי. |
2 |
"שש - שש" מציין ראייה טובה, מעוינת
טוב ללוותה בשמיעה מצוינת. בפרשתנו קלטו התריסר באופן שווה שכן באו הלויים לעמק שווה. |
3 |
מה הקשר בין "ערוץ שבע"
לבריחה שלא בדרך טבע? |
4 |
המלים "אין מחריד" בסוף פסוק, על פי הרוב
פירושן - אין סוף והפסק למצב הטוב. היכן יש למליצה זו הוראה של לא לטובה, כי אם לרעה? |
5 |
המוציא מלים מהקשרם שוגה משוגה -
מצווה התורה על אדם... להיות משוגע. |
6 |
שני חומרי בנייה בגוף יחיד
על הבל ואפסיות הדבר יעיד. ואם מוזכרים הם בריבוי היעדר אוזן קשבת משמעות הביטוי. |
7 |
"מוכרים בלבד" בעולם הבורסה, כשהמצב פאטאלי
מתאים, לדברי ה', לכל אשר חטא לי. |
3 | כח, ז: "יתן ה' את אויביך הקמים עליך נגפים לפניך בדרך אחד יצאו אליך ובשבעה דרכים (= ערוצים) ינוסו". |
|
4 | כח, כו: "והיתה נבלתך למאכל לכל עוף השמים ולבהמת הארץ ואין מחריד". |
|
5 | כח, לד: "...והיית משגע (ממראה עיניך אשר תראה)". |
|
6 |
א. כח, סד: "והפיצך ה' בכל העמים מקצה הארץ ועד קצה
הארץ ועבדת שם אלהים אחרים אשר לא ידעת אתה
ואבתיך עץ ואבן".
ב. ..."דבר אל העצים ואל האבנים" - קולו היה "קול קורא במדבר". |
|
7 | כח, סח: "והשיבך ה' מצרים באניות בדרך אשר אמרתי לך לא תוסיף עוד לראתה והתמכרתם שם לאיביך לעבדים ולשפחות ואין קנה". |