לדף
ראשי
נהוראי
תנא בדור הרביעי. מסר הלכות בשם ר' יהושע ור' טרפון. יש הסוברים שהוא ר' מאיר, או ר' נחמיה או ר' אלעזר בן ערך תנא בדור הרביעי. מסר בשם ר' יהושע ור' טרפון (נזיר ה:א; ב"ר צא:ט) וחלק על כמה מתלמידי ר' עקיבא (סנהדרין כ:ב; צט:א; ב"ר עא:ט ועוד) ובייחוד על ר' יוסי, ואף נתווכח עמו (משנה נזיר ט:ה; בבלי ברכות נג:ב ועוד). סיפר שפעם הלך להעיד על עדי החודש לפני בית דין שבאושא בשבת, אף על פי שלא היו צריכים לעדותו, אלא שביקש עילה להקביל פני חבריו (ירוש' ר"ה ב:א). סיפרו עליו שאליהו הנביא היה מצוי בבית מדרשו, וכמה משיחותיהם נמסרו באגדה (ירוש' ברכות ט:ב; רו"ר ד:א ועוד). ילקוט שמעוני שמואל ב רמז קנחרוב מאמריו שהגיעו אלינו הם מאמרי אגדה. נראה גם שהצטיין בחסידות מופלגת. שמות רבה (וילנא) פרשה כא ד"ה י ויבאו בנימכמה ממאמריו נשקפת אהבת התורה. הוא חלק על חכמים שאמרו שאב חייב ללמד לבנו אומנות. הוא היה אומר: תלמוד בבלי מסכת קידושין דף פב עמוד באת התלמידים היה מזרז ללמוד תורה: אומר היה: הווי גולה למקום תורה ואל תאמר שהיא תבוא אחריך, שחבריך יקיימוה בידך, ואל בינתך אל תישען (אבות ד:יד).על דורו של משיח אמר: דור שבן דוד בא בו נערים ילבינו פני זקנים, וזקנים יעמדו לפני נערים, ובת קמה באמה וכלה בחמותה, ופני הדור כפני הכלב, ואין הבן מתבייש מאביו (סנהדרין צז:א, עפ"י מיכה ז:ו).מכיוון שהשם נהוראי פירושו מאיר (נהורא=אור), היה מי שסבר ש"נהוראי" הוא כינוי לר' מאיר (עירובין יג:ב), או שהוא כינוי לר' נחמיה, או ר' אלעזר בן ערך. ואלה דבריו: תלמוד בבלי מסכת שבת דף קמז עמוד ב הערות לערך: שם המעיר: נהוראי הערה: אולי אפשר לומר שכמו שיש בניין ובנאי יש נהורא ואיש של אור נהוראי מקור ההערה: סברה יש לך מה להוסיף או להעיר? לחץ כאן |
|