לדף
ראשי
אסתר
בת אביחיל דוד מרדכי. נלקחה אל המלך אחשורוש והייתה לו לאישה. הצילה את עם ישראל מהשמדה. על שמה "מגילת אסתר". נקרא על שמה צום "תענית אסתר". שמה העברי הוא הדסה. ישנה מחלוקת מה היה שמה: אסתר, או בשמה העברי הדסה, ויש אומרים 'אסתהר' [מגילה יג,א]. אסתר הייתה יתומה, ובמות הוריה לקחה מרדכי אחיו וגידלה כבתו. יש אומרים שנשאה לאישה [מגילה יג,ב]. הם התגוררו בשושן הבירה. אסתר נלקחה ע"י עבדי המלך לארמון, עד שנשאה המלך. ישנה גם מחלוקת בנוגע לגילה בעת הגיעה לבית אחשורוש: יש אומרים בת ארבעים הייתה ויש אומרים בת שבעים, כמנין 'הדסה'. [בר"ר פט]. במצות מרדכי לא סיפרה אסתר את מוצאה. בשמעה את גזירת השמד על היהודים "ותתחלחל המלכה מאד", והצליחה בחכמתה ותוך סיכון רב, ע"י הזמנת המן לשתי סעודות, לגרום להתעוררות קנאתו של אחשורוש וכתוצאה מכך לגרום לביטול הגזירה. אסתר נקראת "נביאה" [מגילה יג,א]. אסתר נזכרת בין ארבע היפהפיות בעולם: שרה, רחב, אביגיל ואסתר [מגילה טו,א]. ילקוט שמעוני אסתר רמז תתרנג מקור הערך: מרים סמואל על פי אישי התנ"ך, לר' יש"י חסידה,אוצר ישראל לי"ד אייזנשטיין הערות לערך: שם המעיר: אילן סנדובסקי הערה: אסתר לא נלקחה אלא נשלחה על ידי מרדכי, כי הוא בקלות היה יכול לחתן אותה או לכער או להסתיר והיא לא היתה נלקחת. אסתר קיבלה טיפול שונה מכל הבתולות: היא נלקחה לבית המלך ולא לבית הנשים, היא קיבלה נערות מבית המלך, היא קיבלה את הטוב בחדרים בבית הנשים, היא קיבלה הדרכה מהגי שומר הנשים, ומרדכי היה בקשר עם האחראי על אסתר אשר ידע מה יעשה בה בעתיד. אסתר זכתה כי היא הופיעה כאלה עשתר, והעניקה למלך כבוד כשם שהוא דרש מוושתי. וכך המלך קיבל מלכה טובה ומיוחסת יותר מוושתי. אסתר לא זכתה בגלל יכולתה המינית, הן המלך כינס נערות בשנית, ונהג להזמינה פעם בחודש. מקור ההערה: מגילת ההיפוכים לעיון נוסף: ויקיטקסט אסתר ב ח יש לך מה להוסיף או להעיר? לחץ כאן |
|