![]() ![]() משל ![]() ונבואת עבודת כוכבים תחלק לשני חלקים: ![]() ![]() והמתנבא בשם יחלק גם כן לשני חלים: ![]() ![]() [בדיקת הנביא אם הוא נביא אמת] [נבואות הקוסמים] [מתי ביטול נבואה פירושה שהנביא נביא שקר] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [רבי יהודה הנשיא] [הפירושים המקובלים אין בהם מחלוקת] [הלכה למשה מסיני] [חמשת סוגי הדינים] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [מדוע נכתבו המחלוקות?] ![]() סדר זרעים סדר מועד למיניו הפרטיים סדר נשים נזיקין קדשים טהרות ![]() ![]() והייתה כוונתו בו ארבעה דברים: [הדרש הנמצא בתלמוד] ![]() ![]() [לכל דבר יש תכלית למציאותו] [מה תכלית האדם?] [תכלית האדם - איש חכם וטוב] [מדוע קיימים אלה שלא יגיעו לחכמה?] ![]() ![]() ![]() [המסכתות הקיימות בבבלי ובירושלמי] [הגאונים ואחריהם] ![]() [תועלת הפירוש] [סדר הפירוש] ![]() הפרק הראשון - מניין החכמים שנזכרו בגלל הלכות שאמרו הפרק השני - מניין החכמים שנזכרו בגלל מעשה או דרשה הפרק השלישי - באשר נתפרסם מיחש חכמי המשנה. הפרק הרביעי - באנשים מן החכמים שהיו בדור אחד והשיגו קצתם לקצתם: הפרק החמישי - בבאור שם התלמיד והרב מהם, כפי אשר נתפרסם. הפרק השישי - לגלות הסתום משמותם, הפרק השביעי - בסדר מעלותם הפרק השמיני - בהתייחסם לארצות, ולמלאכות, ולאנשים, ולמשפחות. הפרק התשיעי - באנשים אשר נפלה בינם מחלוקת ברוב המקומות הפרק העשירי - בחלוק הלכותיהם בין רב למעט |