הקדמת המעתיק רבי יהודה אלחריזי ז"ל [סדר הלימוד בימי משה] משל [מעמד הנביא בענייני המצוות] ונבואת עבודת כוכבים תחלק לשני חלקים: [מתנבא בשם כוכב] [מתנבא לעבודה זרה בשם השם] והמתנבא בשם יחלק גם כן לשני חלים: [רוצה להוסיף מצוות] [מצווה לשמור המצוות] [בדיקת הנביא אם הוא נביא אמת] [נבואות הקוסמים] [מתי ביטול נבואה פירושה שהנביא נביא שקר] [מדוע פחד יעקב לאחר שהובטח לו טוב?] [ירמיהו במחלוקתו עם חנניה בן עזור] [סמכות הנביא לבטל מצווה באופן זמני] [משל] [חזרה לנושא: דרך מסירת התורה] [רבי יהודה הנשיא] [הפירושים המקובלים אין בהם מחלוקת] [הלכה למשה מסיני] [חמשת סוגי הדינים] החלק הראשון [פירושים מקובלים] החלק השני [הלכה למשה מסיני] החלק השלישי [דינים הנובעים מסברה] [אין מחלוקת בדברים מקובלים] [שורש מחלוקת תלמידי שמאי והלל] והחלק הרביעי [גזרות] והחלק החמישי [תקנות ומנהגים] [סיכום] [מדוע נכתבו המחלוקות?] [ששה סדרי משנה] סדר זרעים סדר מועד למיניו הפרטיים סדר נשים נזיקין קדשים טהרות [תוספתא וברייתא] [התלמוד] והייתה כוונתו בו ארבעה דברים: [הדרש הנמצא בתלמוד] והנני נותן לך בו משל מבואר [מאמר מוסגר: תכלית העולם והאדם] [לכל דבר יש תכלית למציאותו] [מה תכלית האדם?] [תכלית האדם - איש חכם וטוב] [מדוע קיימים אלה שלא יגיעו לחכמה?] [תשובה ראשונה] [תשובה שנייה] [חזרה לנושא: התלמוד ופירושיו] [המסכתות הקיימות בבבלי ובירושלמי] [הגאונים ואחריהם] [פירוש המשנה של הרמב"ם] [תועלת הפירוש] [סדר הפירוש] [עשרה פרקי מבוא למשנה] הפרק הראשון - מניין החכמים שנזכרו בגלל הלכות שאמרו הפרק השני - מניין החכמים שנזכרו בגלל מעשה או דרשה הפרק השלישי - באשר נתפרסם מיחש חכמי המשנה. הפרק הרביעי - באנשים מן החכמים שהיו בדור אחד והשיגו קצתם לקצתם: הפרק החמישי - בבאור שם התלמיד והרב מהם, כפי אשר נתפרסם. הפרק השישי - לגלות הסתום משמותם, הפרק השביעי - בסדר מעלותם הפרק השמיני - בהתייחסם לארצות, ולמלאכות, ולאנשים, ולמשפחות. הפרק התשיעי - באנשים אשר נפלה בינם מחלוקת ברוב המקומות הפרק העשירי - בחלוק הלכותיהם בין רב למעט |