הצגת ספרים - מקוראים אל קוראים
פעמים אחדות בשנה יתקיים אירוע חגיגי (הפנינג) שנושאו עידוד קריאה זו תהיה הבמה שעליה יוכלו הילדים להציג את פירות עבודתם במשך השבועות שחלפו. האירוע יכול להיות במסגרת שכבתית או רב-שכבתית. אורך האירוע עשוי להיות בן שעה אחת לשלוש שעות לפי הנסיבות ולפי שיקול הדעת של המורים.
אירוע זה עשוי לכלול:
הצגת עבודות של מבקרים צעירים בע"פ או תצוגה של עבודות כתובות
תערוכות של עטיפות ספרים ושל איורים חדשים
מופעי קריינות
צפייה במחזות קצרים, האזנה למשדרים וצפייה בסרטים קצרים שהוכנו על ידי התלמידים
מפגש עם יוצר (סופר או מאייר שביצירותיו עסקו התלמידים)
רב-שיח בין קוראים ותיקים (אבא, סבא, שכן) לבין קוראים צעירים על נושא מוסכם (כמו: שינויים בהרגלי הקריאה וטעם ספרותי או נושא מתוך ספר שנקבע מראש וכד')
צפייה משותפת ודיון בסרטים לפני קריאת ספרים או בעקבות קריאה בהם
ביקור מודרך בספרייה עירונית או בחנות ספרים גדולה. (בהזדמנות זו יוכלו התלמידים המתעניינים להכיר קטלוג וללמוד כיצד נעזרים בו. לקראת הביקור אפשר ללמד את הילדים להשתמש במאגרי מידע ממוחשבים כמו "שירים וסיפורים בספרות ילדים" בהוצאת האגף לתכניות לימודים במשרד החינוך).
כיצד ספר נולד? הוודעות לתהליך יצירתו של ספר והוצאתו לאור באמצעות סדנת הפעלה בכיתה או ע"י ביקור מודרך במחלקות השונות של הוצאת ספרים.
לדוגמה: 1. הערכה של ד"ר מירי ציללזון, "כיצד ספר נולד" הוצאת ניצני;
לדוגמה: 2. "מן הדף אל המדף", עדנה גזית ומרים אוריאל, הוצאת רכס.