מחיר: 90 ש"ח
מסת"ב: 9789657548011:ISBN
על המחבר
פרופ' זאב ספראי
הוא פרופ' בחוג ללימודי ארץ ישראל וארכיאולגיה באוניברסיטת בר-אילן ועוסק בתולדות הארץ בתקופת המשנה והתלמוד.
משנת ארץ ישראל - מסכת עורלה ביכורים
פרופ' זאב ספראי
301 עמודים | 2011 | גודל 17x24 ס"מ |
כריכה קשה
קראו עוד
ספרי הסדרה: משנת ארץ ישראל
המשנה היא ספר היסוד של התורה שעל פה, וחשיבותה לתולדות עמנו רבה. המיוחד בפירוש זה הוא השימוש בידע מצטבר עד לימינו אלו, ובשילוב בין מתודה מחקרית וגישה מסורתית לטקסט. המקורות לפירוש הם בראש ובראשונה ספרות חז"ל לדורותיה, פרשנות קודמת למשנה והיכרות עם הרקע ההיסטורי והראלי שבתשתיתה של ספרות חז"ל. המשנה נכתבה על רקע ארץ ישראל והנסיבות הכלכליות והחברתיות שעמן התמודדו בני העם והחכמים כמנהיגיו. כיום בידינו כלים המאפשרים את שחזור הרקע החברתי למשנה, וכך זכינו באפשרות להגיע להבנה טובה יותר של עולם הפרטים ההלכתי. המשנה הייתה לאבן פינה בבניין ההלכתי המפואר, ובדורנו, כאשר זכינו לחזור לארץ ולהכירה, עלינו גם החובה לעיין מחדש במשנה

מסכת עורלה ביכורים

מסכת עורלה וביכורים הן שתי המסכתות הקטנות המסיימות את סדר זרעים. חלקן הגדול עוסק בתיאור טכני של פרטי ההלכה: מהי הגדרת עורלה? מה דין הנהנה ממנה באיסור? ומהן קווי השוני והדמיון בין דיני ביכורים לתרומה ולמעשרות?. הפרק השלישי במסכת ביכורים שונה באופיו: אין הוא פרק הלכתי אלא פרק הכתוב בשפה טקסית וגבוהה, וכולו תיאור המשדר התפעלות והדר מטקסי העלייה האזורית לרגל (שלא במסגרת שלושת רגלים). פרק זה הוא חלק מסדרת פרקים של משניות קודמות הערוכות בעריכה ייחודית, שיש בהן מסרים של זיכרון המקדש.

קול קורא

מארכיון תבונות

חמץ ומצה עומדים בתורה פעמים רבות כצמד, זה לעומת זה. יש שהחמץ אסור והמצה היא חובה; יש שדווקא החמץ מחויב, והוא עיקרהּ של המצווה... ובתווך: יש אשר חמץ ומצה מעורבים, וחובה לאחוז בזה וגם מזה.

בשיתוף עם מקור ראשון

סדרת 'תוהו ובוהו' (בהפקת ערוץ 1) בהחלט יפה ומרתקת, ערוכה היטב ומושקעת מאד. אבל...

ENGLISH CORNER

Imagine that you are sitting in a movie theater, relaxed, waiting for the film to begin. The lights dim. The film begins.