![]() ![]() [גורמי השיבושים בתודעת בני אדם] [סוגי בני אדם באמונה] [מדוע חיברתי את הספר?] [כיצד לקרוא את הספר?] ![]() [היות האדם נברא הוא הסיבה לספקות] [דוגמה לחקירה והסרת ספקות] [הספקות - תוצאה של חוסר לימוד] ![]() [מהי דעה (=אמונה)] [דעת אמת ודעת שקר] [הסבורים שאין אלוה מפני שהם מכחישים אותו] ![]() [שלושת יסודות ההכרה] [היסוד הרביעי: המסורת] [דברים השומרים מן הטעות] ![]() [האם החקירה גורמת לכפירה?] [מטרת העיון בענייני אמונה] [מדוע צריך נבואה אם החכמה מוליכה לאמת?] ![]() [שמונה סיבות לכפירה] ![]() |
![]() [נושא המחקר: בריאה יש מאין] ['יש מאין' הנו דבר שאיש לא ראהו] [יתרונות המאמין בבריאת יש מאין] ![]() [דבר בעל תכלית יש תכלית לכוחו] [הארץ מורכבת - מכאן שהיא מחודשת] [דבר הכפוף למקרים - מתהווה] [העובדה שאנו קיימים מעידה שעבר זמן סופי] ![]() [שלוש ראיות שהדבר אינו יכול לברוא את עצמו] [העולם מחודש - האם מחודש מן האין?] ![]() [שיטה שנייה - הבריאה מדברים רוחניים] [דחיית השיטה השנייה] [שיטה שלישית: הבריאה מעצמות הבורא] [דחיית השיטה השלישית] [השיטה הרביעית: בריאה מעצמות הבורא ודברים קדומים] [שיטה חמישית: שני עושים קדמונים] [השיטה השישית: ארבעת הטבעים] [שיטה שביעית: ארבעה טבעים והיולי] [שיטה שמינית: השמים עושים את הגופות] [שיטה תשיעית: העולם נברא במקרה] [השיטה העשירית: הקדמות] [השיטה האחת עשרה: ההכרה קובעת מציאות] [השיטה השתים עשרה: אי קביעת עמדה] [השיטה השלוש עשרה: מכחישי המוחש] ![]() [שאלות נוספות ותשובות עליהן] |
![]() [ששה שלבים בתפיסת החושים] [האדם מתרומם מתפיסה לתפיסה] [דוגמה: מדוע יורד שלג?] [מדוע הובא נושא זה כאן?] [ברור עניין הבורא - היותו דק מכל מושג] [האם הבורא גוף?] [אולי הבורא הוא תנועה] ![]() [תכונות הבורא במקרא] [תכונות הבורא בהגיון] [הוכחות שהבורא אחד] ![]() [דחיית הטוענים לשני יסודות: טוב ורע] [דחיות נוספות לתורת שני האלוהיות] [דברי הכתובים: ה' אחד] ![]() [השמות: ה' - אלוהים] [לתוארי ה' יש משמעויות מושאלות] ![]() [חי יכול חכם] [אין שינוי אצל הבורא] ![]() [אמונת השילוש הנוצרית] [הנוצרים: ה' חי ויודע - אלו שלושה] [תשובה לנוצרים] [בין ידיעת האדם לידיעת ה'] [סתירה פנימית בטענת הנוצרים] [פירוש הביטוי "רוח ה'"] [יש ביטויים רבים הדומים ל'רוח'] ![]() [ה' קנני ראשית דרכו] [נעשה אדם בצלמנו] [שלושת המלאכים באלוני ממרא] ![]() [ארבע אסכולות נוצריות] [דחיית הטענות] ![]() [כיצד ייתכן שהעדין הוא המנהיג?] [תארי הבורא - כולם בו] ![]() [הגדרת הבורא] [הנמצאים אינם דומים לבורא] [ההגשמה במקרא] ![]() [ביטויי הגשמה במקרא: ראש, עין ועוד] [דרך התרחבות הלשון] [מדוע הלשון מתרחבת?] [פירוש הביטויים המגשימים במקרא] [לשון מושאלת ביחס לדומם] [חזונות הנביאים על דמות ה'] ![]() [האיכות] [הנספח] [המקום] [הקנין] [הקימה] ![]() [פעולות הבורא] [זכירה] [חנינה ורחמים] [הבורא כנפעל] [הראני נא את כבודך] ![]() [איך אפשר לדעת את הבורא הנעלם ?] [איך נבין מציאותו בכל מקום?] [דמותו של המאמין] [האם יכול ה' לעשות את הנמנע?] [במה להלל את ה'?] |
![]() [יצירת העולם - חסד] [מדוע לא ייטיב ה' בלי מצוות?] ![]() [ה' נתן לנו דת על ידי נביאיו] [הנחות הגיוניות לגבי הכרת תודה] [המצוות השכליות] [מצוות שמעיות] ![]() [המצוות השכליות] [טענה: אולי הטוב הוא מה שגורם עונג] [מצוות שמעיות וההגיון בהן] ![]() [הצורך בשליחות הנביא] [ההגיון אינו יכול לתת מידות למצוות ההגיוניות] ![]() [הנסים שעושים הנביאים ראייה שהם שליחים] [אין הבורא עושה נסים ללא הודעה] [הנביאים - בני אדם כמונו] [אימות הנבואה - היותה בזמנים מיוחדים] ![]() [לנביא יש סימן שהוא מקבל נבואה] [לפעמים גם העם מבחין בסימן הנבואה] [נסים שעשו מכשפים] [כיצד ברח יונה משליחותו?] ![]() [מה כוללים כתבי הקודש ?] [מעמדה של המסורת] [למסורת נאמנות כנאמנות החושים] ![]() [האם יכולה התורה להבטל ?] [טענות לאפשרות ביטול התורה] ![]() [כמו שממית ומחיה, כך יכול לתת תורה ולבטלה] ![]() [המתים חופשיים מן המצוות] ![]() [המצוות אינן תקפות בכל זמן] ![]() [ה' מוריש ומעשיר, אולי גם מבטל המצוות?] ![]() [יש שינויים בטבע] ![]() [מצוות שמעית מבטלת מצווה שמעית] ![]() [משה ביטל תורת אברהם, אפשר לבטל תורת משה] ![]() [האמונה בנביא היא בגלל אותות] [ראיות מפסוקים לביטול התורה] ![]() [ה' מסיני בא - טענת המוסלמים] ![]() [וציר בגויים שולח] ![]() [ברית חדשה בדברי ירמיהו] ![]() [נשואי אדם עם בתו] [עונשו של קין] [התר קרבן בכל מקום ואיסורו] [איסור מלאכה בשבת והתר הקרבה בשבת] [הצווי לשחוט את יצחק וביטולו] [בלעם: לא תלך עמהם - לך עמהם] [ביטול ענשו של חזקיהו] [המרת הבכורים בלויים] [מלחמת יריחו בשבת] [כוון התפילה למקדש במקום למשכן] [שינוי משמעות המילה עולם] [הבהרמים טוענים שהתורה בטלת את מצוותיהם] ![]() [הוספות: ספקות בני אדם ביחס לתורה] [בתורה אין ביאור מצוות לפרטיהן] [סתירות בתורה] [סיפורי שווא בתורה] [מה משמעות הקרבנות?] [אין יתכן שהשכינה שרתה על בני אדם?] [מדוע צריך את המשכן?] [ברית מילה] [פרה אדומה] [שעיר המשתלח לעזאזאל] [עגלה ערופה] [עם ישראל שפל] [אין עולם הבא בתורה] |
![]() [האדם הוא מטרת הנבראים] ![]() [לאדם יתרון על כל הבריות] [יתרון האדם - החכמה] ![]() [התועלת לאדם בחולשתו] ![]() [הבחירה החופשית - צדק הבורא] [הימנעות מעשייה היא עשייה] [על מעשה נעשה ברצון] ![]() [הבורא אינו מתערב במעשי האדם] [הוכחות מן המוחש] [הוכחות מן המושכל] [הוכחות מן הכתוב] [הוכחות מדברי חז"ל] [הוכחות נוספות מן הכתוב] [שאלות על הבחירה] ![]() [מדוע קיימים רשעים?] ![]() [ידיעה ובחירה] ![]() [האם יכול אדם לעשות נגד ידיעת ה'?] ![]() [מה טעם לצוות לצדיק אם ברור שישמע ?] [מה טעם לצוות לרשע, אם ברור שלא ישמע?] [הרוצח רצח - מה מקום ה' במעשה זה?] ![]() [שמונה סוגי פסוקים המראים על חוסר בחירה] ![]() [אזהרה] ![]() [עונש] ![]() [חיזוק נפש] ![]() [הגדרת מעלה או דרגה] ![]() [כפרה] ![]() [תיאור פעולות ה'] ![]() [תיאור דרכי בני אדם] ![]() [תיאור סיבות] ![]() [טעויות בגלל ניסוח הפסוקים] |
![]() [הגדרת זכויות וחובות] [מומי הנפשות גלויים לבורא] [הבורא זוכר מעשי בני אדם] ![]() [עשר דרגות בבני אדם] [צדיק ורשע] [הגמול בעולם הזה על מיעוט המעשים] [דינו של החוזר בו ממעשיו] ![]() [שני סוגים בייסורי הצדיקים] [הסיבות לשלוות הרשעים] ![]() [הנשמע] [המורד] [השלם] [הבלתי שלם] [החוטא] [הפושע] [הכופר] ![]() [השב ונוהג בגדרי התשובה] [הפרישות מחסום לחזרה לחטא] ![]() [שבעה דברים שאין התפילה מתקבלת עמהם] [ארבע עבירות שעונשן בעולם הזה] [שש זכויות שגמולן בעולם הזה] [חמש מעלות בתשובה] ![]() [השקול] [התנהגויות בעלות חשיבות יתירה] ![]() [המחשבות - שכרן ועונשן] [הערכת התנהגויות שונות] |
![]() [מהי הנפש?] [הנפש - מקרה] [הנפש - רוח, או אש] [בנפש שני חלקים: שכלי וחיוני] [הנפש שני אווירים] [הנפש - דם] ![]() [השיטה השביעית - הקדמה] ![]() [השיטה השביעית: הנפש נבראה] [תכונות הנפש] [הנפש חכמה] [שלושת כוחות הנפש ושמותיהם] [מקום משכן הנפש - בלב] ![]() [נפש זכה בגוף עכור - האם רע לה ?] ![]() [לנפש אין קיום לבדה] [האם הנפש לבדה תוכל להגיע לשלמות?] [הסיבות לייסורים] ![]() [הנפש והגוף - נעשו בידי כוח אחד] [המבדיל בין הנפש והגוף אינו יודע את חוקי הלשון] ![]() [משך חיי האדם] ![]() [מלאך המוות] [מדוע אין רואים את הנפש בעת המוות?] [מצב הנפש לאחר המוות] [תחיית המתים] ![]() [נגד אמונת הגלגול] |
![]() [תחיית המתים הנה דבר מוסכם] [שירת האזינו על הישועה] ![]() [תחיית המתים בדברי יחזקאל] [התחייה בדברי דניאל] [ניסיונות לפרש הפסוקים בדרך אחרת] ![]() [פסוקים הסותרים תחיית המתים] ![]() [תחיית המתים אצל חז"ל] [כיצד יחדש הבורא את הגופות שהתפרדו ליסודותיהם?] ![]() [איך יחיו אלה שגופם התפרק ואבד?] [איך יחיו הקמים בתחייה?] ![]() ![]() ![]() ![]() [מי יקום בתחייה?] [היכן יחיו הקמים בתחייה?] ![]() [בעלי מומים שיקומו] [האם תהיה בחירה חופשית אחרי התחייה?] ![]() [אלה שיראו את התחייה בעודם חיים] [אורך החיים בזמן הישועה] |
![]() [הישועה - בוא תבוא] [היום אין מבינים את אמונתנו] ![]() [כוחו של ה'] [שני זמנים לגאולה] [סוגי בני אדם בהמתנה לקץ] ![]() [זמן הקץ] [חשבון הקץ של דניאל] ![]() [ספקות בחישובי הקץ בעבר] [הספק בקץ שעבוד מצרים] [הספק בקץ שעבוד בבל] ![]() [קץ ללא תשובה] [מלחמות שלפני הגאולה] ![]() [משיח בן דוד] [גוג ומגוג] [עונש הרשעים] [גורל הנשארים מן האומות] [תחיית המתים] [תיאור ישראל לאחר הגאולה] ![]() [נגד האומרים שהבטחת הגאולה היא לימי בית שני] [ראיות שהגאולה תהיה בכל פנים] ![]() [תשובות נוספות נגד המתייאשים מגאולה] והנה החמשה אשר מן הכתוב והחמשה אשר מן המסורת והחמשה האחרים הוא הנראה לעין ![]() [תשובות לנוצרים] [פירוש "ייכרת משיח"] |
![]() [קיומו של העולם הבא] [הוכחה לקיום עולם הבא מן השכל] ![]() [האדם אינו מאושר בעולם הזה] ![]() [אדם מוכנים לסבול בגלל אידיאלים] ![]() [צדק בעולם הזה] ![]() [וטוב לו צדיק ורע לו] ![]() ![]() [גמול בעולם הבא במקרא] ![]() [ז. המונח" חיים "מכוון גם לעולם הבא] [ח. זיכרון טוב נשאר לצדיקים לפני ה'] [ט. מעשי הצדיקים נשמרים בספרים] [י. האזהרות שיש גמול] [יא. ההבטחה שה' גומל צדק] [יב. יום ה' בעתיד] [יג. הגמול הטוב] ![]() [עולם הבא במסורת] [הכופר בעולם הבא] ![]() [א-ב. מהו הגמול ומהו העונש ?] ![]() [איך יחיה ה' את הענושים? ![]() [גן עדן וגיהנם] ![]() [ג. מקום השכר והעונש] [ד. זמן הגמול] ![]() [ה-ו. התמדת הגמול לאין סוף] ![]() [אם העונש הוא נצחי לעתיד, אולי קיום היקום היה נצחי בעבר?] ![]() [ז. האם יהיה הבדל בין מקבלי הגמול ?] [ח. האם יש הבדל בעונש בין צדיקים שונים ורשעים שונים?] ![]() [ט. מי ראוי לעונש ?] [י. האם ייפגשו הנגמלים והנענשים זה עם זה?] ![]() [יא. האם מוטלת עבודת ה' בעת היותם בעולם הגמול ?] [יב. אם יהיו נשמעים - מה יהיה גמולם?] ![]() |
![]() [הבורא אחד והנבראים מחוברים מדברים רבים] ![]() [לאדם תכונות רבות] [יש להשתמש בתכונות המגוונות, ולא באחת] ![]() [שליטת האדם על מידותיו] [שלושת כוחות הנפש] ![]() [דירוג האהבות והשנאות] [שלוש אהבות שהן הבל כאשר הן לבדן] ![]() ![]() [שלוש עשרה תכונות האדם] הפרק הראשון: בפרישות ![]() [פרישות כתכונה מועדפת] ![]() [תשובה לחסידי הפרישות] ![]() [העוזבים את חברת בני אדם] ![]() והפרק השני: במאכל ובמשתה ![]() [אכילה ושתיה כתכונה מועדפת] ![]() [תשובה לדעה זו] ![]() הפרק השלישי: המשגל ![]() [אהבת המשגל כתכונה מועדפת] ![]() [תשובה לטענה] ![]() הפרק הרביעי: החשק ![]() [החשק כתכונה מועדפת] ![]() [תשובה לטענה] ![]() הפרק החמישי: בקיבוץ הממון ![]() [איסוף כסף כתכונה מועדפת] ![]() [תשובה לטענה] ![]() הפרק השישי: הבנים ![]() [הולדת ילדים כמטרה מועדפת] ![]() [תשובה לטענה] ![]() והפרק השביעי: הישוב ![]() [יישוב העולם כמטרה מועדפת] ![]() [תשובה לטענה] ![]() פרק השמיני: החיים הארוכים ![]() [אריכות ימים כמטרה מועדפת] ![]() [תשובה לטענה] ![]() והפרק התשיעי: בשררה ![]() [שררה כמטרה מועדפת] ![]() [נזקי השררה] ![]() הפרק העשירי: הנקמה ![]() [נקמה כמטרה מועדפת] ![]() [מגרעות הנקמה] ![]() הפרק האחד עשר: בחכמה ![]() [דרישת החכמה כמטרה יחידה] ![]() [השגיאה שבגישה זו] ![]() הפרק השנים עשר: העבודה ![]() [עבודת ה' כמטרה יחידה] ![]() [מגרעות גישה זו] ![]() [הביטחון בה' הוא לאחר ההכנה האנושית] ![]() הפרק השלושה עשר: בדברי מי שדימה ![]() [כי המנוחה החשובה מכל מה שייעשה] ![]() [המנוחה כתכונה שולטת] ![]() [טעותם של בעלי גישה זו] ![]() ![]() [שילוב התכונות כולן הוא הדרך הנכונה] ![]() ![]() [מיזוג תחושות החושים] ![]() ![]() [איזון המידות והאהבות] ![]() [שבעה סוגי טוב] |