תמו. שלא לאכול קודשי הקודשים חוץ לעזרה - ספר החינוך
שלא לאכול מבשר חטאת ואשם ואפילו הכהנים חוץ לקלעים.
ופרשו בעלי הקבלה, שאיסור זה, הוא בכלל
(דברים יב יז) לא תוכל לאכול בשעריך וגו' בקרך וצאנך, שכן אמרו זכרונם לברכה
(מכות יז, א) לא בא הכתוב אלא לאוכל חטאת ואשם חוץ לקלעים, שהוא עובר בלא תעשה, וכמו כן אוכל קודשים קלים חוץ לחומה בכלל איסור זה, כמו שבא בגמרא מכות
(שם), שאמרו שם, שכל האוכל דבר חוץ למקום אכילתו לא תוכל לאכול בשעריך קרינא בה, ואמרם זכרונם לברכה ולא בא הכתוב אלא לזה הכונה לומר, שגם זה בכלל.
לאכול כל קורבן במקום מיוחד, כדי שיכוונו לבם אוכליו על הכפרה שנאכלין בשבילה, וכעניין שאמרו זכרונם לברכה
(פסחים נט, ב) כהנים אוכלים ובעלים מתכפרים, ואילו יאכלום במקומות אחרים יסיחו כונתם מן העניין, ידוע דבר זה וברור.
בזבחים
[הלכות מעשה הקרבנות פי''א].
שאפילו המקדיש היום חטאת ואשם ועברו ואכלו מהם אפילו הכהנים כזית, חייבין מלקות מזה הלאו, מלבד האיסור שהוא בנהנה מן ההקדש
(עי' קידושין נז ב).
המצווה בכל הספרים